اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز مرحله پنجم عملیات «اراده پیروزی» در عراق با حضور الحشد الشعبی

  • کد خبر : 22501
  • 25 شهریور 1398 - 11:45
آغاز مرحله پنجم عملیات «اراده پیروزی» در عراق با حضور الحشد الشعبی
نیروهای الحشد الشعبی، ارتش، پلیس فدرال و نیروی هوایی عراق پنجمین مرحله از عملیات اراده پیروزی را آغاز کردند.

نیروهای الحشد الشعبی، ارتش، پلیس فدرال و نیروی هوایی عراق پنجمین مرحله از عملیات اراده پیروزی را آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، سازمان «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد که پنجمین مرحله از عملیات «اراده النصر» (اراده پیروزی) روز دوشنبه آغاز شده است.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این عملیات، الحشد الشعبی، ارتش، پلیس فدرال و نیروی هوایی عراق حضور دارند.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از الحشد گزارش داد که این عملیات، مناطق شمال استان کربلا و جنوب الانبار را شامل خواهد شد.

هدف از این عملیات، تفتیش و تأمین امنیت روستاها و مسیرهای موجود در منطقه و پاکسازی آن از حضور عناصر گروه تروریستی داعش است.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق که سوم شهریور ماه برای نظارت بر مرحله چهارم اراده پیروزی وارد الانبار شده بود، اعلام کرد که عملیات اراده پیروزی، دو سال پس از پیروزی در برابر داعش، بسیار اهمیت دارد.

عبدالمهدی تأکید کرد که اهمیت این عملیات در تداوم و تقویت روابط بین نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و هماهنگی بین آنهاست؛ گذشته از هماهنگی بین نیروهای امنیتی و شهروندان که در واقع، سنگ بنای تمامی موفقیت‌های امنیتی است.

وی همچنین اعلام کرد، باید این عملیات تکرار شود تا «میزان آمادگی نیروهای ما در ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و پیشمرگه مشخص شود و سطح آمادگی نیز حفظ گردد.»

مرحله نخست عملیات اراده پیروزی ۱۶ تیر ماه گذشته برای پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه  آغاز شد.

مرحله دوم این عملیات نیز ۲۹ تیر ماه گذشته با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک، کلید خورد. افزایش امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار هدف این عملیات بود.

مرحله سوم نیز ۱۴ مرداد  ماه گذشته آغاز گردید. هدف از این مرحله، پاکسازی و تفتیش مناطق شمالی شهرهای «جلولاء» و «المقدادیه» در استان دیاله و جنوب استان «نینوی» (شمال عراق) بود.

مرحله چهارم اراده پیروزی هم دوم شهریور ماه آغاز شد. در این عملیات تمامی بیابان وسیع الانبار و برخی مناطق مشخص شده دیگر، از بقایای تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.