اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انتقال دو هزار عنصر تروریستی «جیش العزه» به نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه

  • کد خبر : 22460
  • 18 شهریور 1398 - 15:05
انتقال دو هزار عنصر تروریستی «جیش العزه» به نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه
پس از نشست سرکرده‌های جبهه النصره و جیش العزه، دو هزار عنصر از العزه به مناطق سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه منتقل شدند تا عملیات خود را آغاز کنند.

پس از نشست سرکرده‌های جبهه النصره و جیش العزه، دو هزار عنصر از العزه به مناطق سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه منتقل شدند تا عملیات خود را آغاز کنند.

به گزارش اخبار جهادی، منابع محلی سوری از تحرکات جدید عناصر تروریستی در شمال و شمال غرب سوریه خبر دادند.

این منابع که در شهر «جسر الشغور» واقع در جنوب غرب استان ادلب حضور دارند، اعلام کردند که حدود دو هزار عنصر از گروه تروریستی «جیش العزه» طی روزهای گذشته، وارد این منطقه شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منابع گزارش داد که عناصر جیش العزه، در جبهه‌های «سهل الغاب» و ریف شمال شرقی لاذقیه مستقر شدند. جسر الشغور با شهر لاذقیه ۷۵ کیلومتر فاصله دارد.

منابع مذکور تصریح کردند که این تصمیم، پس از نشست «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره با سرکرده‌های جیش العزه اتخاذ شد.

سرکرده‌های جیش العزه پس از عملیاتهای اخیر ارتش سوریه که به آزادسازی شمال استان حماه منجر شد، از این منطقه به سمت شهر «معره النعمان» و ادلب گریخته بودند.

پس از این نشست مقرر شد که عناصر جیش العزه به سهل الغاب و شمال شرق لاذقیه منتقل شوند؛ مناطقی که در مجاورت مرزهای ترکیه واقع شده‌اند.

«کمال الجفا» کارشناس مسائل نظامی درباره اهداف الجولانی  گفت که عناصر النصره و عناصر حاضر در اتاق عملیات تروریستی «و بشر الصابرین» در حال انتقال تجهیزات به مناطق مذکور و ایجاد موانع هستند.

الجفا بر این باور است که تروریستها قصد دارند عملیات جدیدی را آغاز و شکافی ایجاد کنند یا بتوانند نقشه میدانی را در این منطقه تغییر دهند.

وی اعلام کرد که به سود ترکیه نیست که این گروههای تروریستی شکست بخورند؛ زیرا قصد دارد شمار بیشتری از ساکنان ادلب و آوارگان حاضر در سایر استانهای را به شمال شرق سوریه انتقال دهد و منطقه موسوم به «امن» را تثبیت کند.

این کارشناس مسائل نظامی در پایان تصریح کرد، ترکیه در تلاش است که بافت جمعیتی این منطقه را تغییر دهد؛ زیرا «نه مسائل ادلب و نه “معارضان میانه‌رو”… برای ترکیه هیچ اهمیتی ندارد، بلکه در پی کسب دستاوردهای راهبری است که برای منافع ملی ترکیه اهمیت دارد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.