اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موج دوم پیروزی‌های میدانی در شمال سوریه/ پاسخ دندان‌شکن به گروهک‌های تروریستی با آزادی ۱۳ منطقه در جنوب استان ادلب + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22355
  • 09 شهریور 1398 - 4:49
موج دوم پیروزی‌های میدانی در شمال سوریه/ پاسخ دندان‌شکن به گروهک‌های تروریستی با آزادی ۱۳ منطقه در جنوب استان ادلب + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند ضربات مهلکی را به گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب وارد آورند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند ضربات مهلکی را به گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب وارد آورند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهک های تروریستی پس از شکست های سنگین در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه و از دست دادن ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی، حملاتی را در روزهای گذشته از شهرک «الخوین» و مناطق حومه علیه نیروهای ارتش سوریه ترتیب دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی به مواضع نیروهای سوری در مناطق «تل مرق، سلومیه، الجدوعیه، شم الهوی و ابوعمر» در جنوب استان ادلب هجوم آوردند که دروازه اصلی شهرک مهم و راهبردی «ابودالی» به شمار می آیند.

تروریست ها درصدد بودند با اشغال این مناطق راه را برای ورود به شهرک «ابودالی» که در مسیر خط راه آهن دمشق – حلب واقع شده، باز کنند و تا حدودی بر زخم شکست ها در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه مرهم بگذارند.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی در مرحله نخست یک خودروی انتحاری را به سمت مواضع نیروهای سوری فرستادند اما قبل ار رسیدن به نقطه از پیش تعیین شده هدف قرار گرفت و منهدم شد.

به گزارش اخابر جهادی، نیروهای ارتش سوریه پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت موفق شدند حملات عناصر تروریستی را در این مناطق به طور کامل دفع کنند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

پس از خنثی شدن طرح گروهک های تروریستی برای نفوذ به شهرک مهم و حساس «ابودالی»، نیروهای سوری از غروب روز چهارشنبه (ششم شهریورماه) حملات گسترده و وسیعی را علیه تروریست ها ترتیب دادند.

نیروهای سوری عملیات را از مناطق «شم الهوی، سلومیه و تل مرق» با پشتیبانی یگان موشکی، توپخانه و جنگنده ها شروع و صبح روز پنج شنبه (هفتم شهریورماه) پس از درگیری های چند ساعته توانستند تروریست ها را عقب برانند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری ها موفق شدند شهرک های «الخوین، الزروز»، ارتفاع «اغبر» و مزارع «التمانعه» را در جنوب استان ادلب از اشغال تروریست ها خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شماری از عناصر تروریستی در این محورها کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آمد؛ گروهک های تروریستی پس از متحمل شدن ضربات سنگین به سمت شهرک های «ام جلال، فرجه، سکیات و التمانعه» عقب نشینی کردند.

با پاکسازی این ۴ منطقه، امننیت شهرک «ابودالی» بیش از پیش تامین شد و نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی یک گام دیگر به «التمانعه» نزدیک تر شدند و راه را برای پاکسازی این شهرک باز کردند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده، عملیات را صبح روز جمعه (هشتم شهریورماه) از ارتفاع «اغبر» آغاز و با پشتیبانی یگان موشکی و جنگنده ها به مواضع تروریست ها در مناطق حومه حمله کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری موفق شدند ارتفاع «سید علی» را به همراه شهرک های «التمانعه و سکیکات» از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل درآورند.

شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر نیز که جان سالم به در بردند از منطقه متواری شدند و به سمت مناطق شمالی از جمله شهرک «ام جلال» عقب نشینی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، آزادی شهرک «التمانعه» پایان کار نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب نبود و در ادامه عملیات نیز ارتفاعات «سکیکات، ترکی، سید جعفر و صغیر» و مزارع غرب و شرق شهرک التمانعه پاکسازی شدند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده پاکسازی کنند؛ پاکسازی شهرک های ام جلال، التح و بابولین» هدف بعدی نیروهای سوری در جنوب استان ادلب است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.