اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تیر خلاص به تروریست‌ها در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب با آزادی ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی/ محاصره نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی «مورک» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22268
  • 03 شهریور 1398 - 14:33
تیر خلاص به تروریست‌ها در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب با آزادی ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی/ محاصره نیروهای ارتش ترکیه در ایستگاه مراقبتی «مورک» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش سوریه آخرین مرحله عملیات را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب پس از دو هفته عملیات سنگین با موفقیت به سرانجام رساندند.

نیروهای ارتش سوریه آخرین مرحله عملیات را در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب پس از دو هفته عملیات سنگین با موفقیت به سرانجام رساندند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه صبح روز چهارشنبه (سی ام مردادماه) عملیاتی را از حومه شهرک و ارتفاع «سکیک» در محور شرقی شهر «خان شیخون» برای محاصره گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه آغاز کردند.نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند ارتفاع و مزارع ترعی، کارخانه شکر، منطقه السوسه و خزانات را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و با پیشروی ۸ کیلومتری خود را به ورودی شرق شهر «خان شیخون» برسانند.

با رسیدن نیروهای ارتش سوریه به ورودی شرقی شهر «خان شیخون»، ته مانده های عناصر گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه در مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربعی به طور کامل محاصره شدند.

با تکمیل محاصره تروریست ها، نیروهای سوری از محور شرق و غرب به داخل شهر مهم و راهبردی «خان شیخون» پیشروی کردند و جست و جوی نقطه به نقطه را برای خنثی سازی تله های انفجاری، کشف انبارهای سلاح، تونل ها و عناصر مخفی تروریست آغاز کردند.

پس از پاکسازی کامل شهر «خان شیخون» در جنوب استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه از صبح روز جمعه (یکم شهریورماه) گذرگاه امنی را در حومه شهرک «صوران» در شمال استان حماه برای خروج شهروندان محاصره شده باز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای سوری همزمان عملیات گسترده ای را در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه برای پاکسازی مناطق آغاز کردند و شهرک ها را یکی پس از دیگری در این محور به کنترل درآوردند.

در جریان این عملیات شهرک های مهمی از جمله «مورک، کفرزیتا، لحایا، معرکبه، لطمین، المنطار، لطمانه و…» به همراه دهها منطقه دیگر آزاد و مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربعی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه پاکسازی شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش ترکیه همچنان در ایستگاه مراقبتی در محور شهرک «مورک» در جنوب استان ادلب حضور دارند و در محاصره نیروهای ارتش سوریه هستند و تحرکات آنان به طور کامل رصد می شود.

در حال حاضر، نیروهای ارتش ترکیه قصدی برای خروج از ایستگاه مراقبتی و انتقال به مرکز استان ادلب ندارند اما مذاکرات فشرده آنکارا با مسکو برای چگونگی خارج کردن نیروهایش از این پایگاه تحت محاصره ادامه دارد.

تاکنون از سرنوشت ته مانده های گروهک‌های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه خبری در دسترس نیست اما برخی منابع میدانی اعلام کرده اند، تروریست ها به داخل ایستگاه مراقبتی ارتش ترکیه متواری شده اند.

برخی دیگر از منابع میدانی نیز مدعی هستند، بازمانده های گروهک های تروریستی با نیروهای ارتش سوریه به توافق رسیدند و بدون درگیری از مناطق محاصره شده خارج شده اند و پاکسازی سریع مناطق اشغالی را هم گواهی برای اثبات ادعای خود می دانند.

در حالی گمانه زنی های مختلفی در خصوص سرنوشت ته مانده های گروهک های تروریستی مطرح شده، سه شنبه هفته گذشته با ورود نیروهای ارتش سوریه به شمال شهر خان شیخون، شمار زیادی از تروریست ها مناطق اشغالی را در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه تخلیه کردند و از تنها باریکه موجود (حدفاصل ارتفاع ترعی و شرق شهر خان شیخون) به سمت مرکز استان ادلب متواری شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در جریان شروع عملیات از نیمه دوم مردادماه در مجموع موفق شدند مساحت ۵۰۰ کیلومتر مربعی را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و شمال استان حماه و جنوب استان ادلب را به طور کامل پاکسازی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پس از پیروزی های گسترده نیروهای ارتش سوریه، اختلاف میان تروریست ها تشدید شده و «صهیب ابوخالد المهندس» از سرکرده های گروهک تروریستی «حراس الدین» در اثر انفجار یک بمب در محله «الجامعه» در شهر ادلب به هلاکت رسید.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.