اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بیمناکی دشمن از پیشرفت نظامی ایران

  • کد خبر : 22238
  • 30 مرداد 1398 - 16:57
بیمناکی دشمن از پیشرفت نظامی ایران
اخیراً یکی از رسانه های رژیم اشغالگر قدس سامانه پدافند هوایی ایران را فرسوده خوانده و کارایی آن را زیر سئوال برده است همچنین با طرح این سئوال که آیا سامانه خرداد پهپاد آمریکایی را مورد هدف قرار داده است یا یک پدافند خارجی؟

اخبار جهادی – اخیراً یکی از رسانه های رژیم اشغالگر قدس سامانه پدافند هوایی ایران را فرسوده خوانده و کارایی آن را زیر سئوال برده است همچنین با طرح این سئوال که آیا سامانه خرداد پهپاد آمریکایی را مورد هدف قرار داده است یا یک پدافند خارجی، سعی کرده این اقدام بسیار ارزشمند پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران که نشان قدرت نظامی و اقتدار می باشد را زیر سوال برده و منتسب به جای دیگری کند.

این نکات مهم در شرایطی مطرح میشود که آنها به طرق مختلف مسائل ما را دنبال می‌کنند و می‌بینند که ما هر روز سیستم های جدید نظامی را رونمایی می‌کنیم و در همین چند روز اخیر نیز راداری رونمایی گردید که بسیار پیشرفته است و حتی قابلیت تکمیلی برای سامانه اس ۳۰۰ روسی که دریافت کردیم را دارد و بسیار حساس است و می‌تواند در یک آن چندین هدف را شناسایی و سپس نوع هدف را هم تعریف کند که آیا جنگنده است، آیا هواپیمای جاسوسی است، آیا پهپاد و امثال آن است و…
جهت یادآوری باید گفت که در زمان دفاع مقدس که در سخت ترین شرایط عدم امکانات تسلیحات نظامی بودیم ولی در عین حال دلاور مردان رزمنده در پدافند هوایی توانستند در چند روز اول عملیات والفجر هشت بیش از هفتاد فروند انواع هواپیماهای پیشرفته رژیم صدام را مورد هدف قرار داده و سرنگون کنند.
نکته دومی که این رسانه مطرح کرده است سامانه پدافند هوایی خرداد را زیر سوال برده که آیا سامانه خرداد پهپاد آمریکا را زد یا یک پدافند خارجی؟

این موضوع خیلی عجیب است چرا که آنها مدعی هستند هر شی پرنده ای که در هر نقطه از جهان در حال پرواز است را می توانند رصد و شناسایی بکنند که جنگنده ، پهپاد یا موشک و مسائلی از این دست است و…
به هر حال وقتی که یک شی‌ء پرنده در فضای آسمان یک محیط را به خودش اختصاص می‌دهد و به عبارتی اشغال می کند رادار به عنوان یک نقطه دریافت و مورد تحلیل قرار می دهد و به تشریح وضعیت و معرفی آن می‌پردازد خوب حالا با این ادعا و سئوالی که دارند خود پاسخ بدهند و بگویند این موشکی که به پهپاد اصابت کرده از کجا شلیک شده؟، مسیرش کجا بوده؟، کدام کشور به نیابت از ما چنین کاری کرده؟، و چندین سئوال دیگر…

با این وضعیت اگر واقعاً کشوری هست که به حمایت از ما دست به چنین اقدامی بزند آیا غیر از این است که با آمریکا به طور مستقیم در افتاده است؟ چرا که بر طبق قوانین بین المللی این کار نوعی اعلام شروع تخاصم و نهایتا وارد جنگ شدن با کشور مورد نظر است. پس چرا امریکا سکوت کرده است. این در عین حالی است که به هیچ وجه ما با هیچ کشوری پیمان نظامی فشرده و تا این حد که تمامی جوانب دفاعی را پوشش دهد نداریم که بدون هماهنگی و درخواست های رسمی به ما کمک کنند و با یک کشور ثالث درگیر اقدام نظامی بشوند.

شرایطی که ما داشتیم وضعیت دفاعی بود و از آسمان مقدس کشورمان بر طبق موازین تعریف شده دفاع کردیم:
“ورود پهپاد آمریکایی به منطقه سرزمینی ایران و عدم ترک این منطقه بعد از هشدار ایران نقض حقوق بین الملل و بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد است و اقدام ایران طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، صورت گرفته است و دفاع مشروع از خود که حقی قانونی است برشمرده می شود.”
مطلب زیاد است و در حوصله نمی گنجد اما به نظر می رسد حقیقت مسئله این است که اینها شدیداً منفعل شده اند و لذا و هر از گاهی به خاطر اینکه افکار عمومی را فریب داده و از بازتاب و عظمت مسئله دور کنند این مسائل را مطرح می نمایند ولی از طرفی افکار عمومی نسبت به مسائل بسیار آگاه شده و شرایطی را که آنها می خواستند به دست نیاورده اند.
ای کاش این رسانه توضیح می داد که در شرایطی قرار داریم که حماس با کوچکترین مشکلی که برخورد پیدا می‌کند رژیم صهیونیستی کودک کش را با موشک هدف قرار می دهد در صورتی که زمانی را به یاد داریم که پرتاب یک سنگ و اصابت آن به بدن یک سرباز اسرائیلی برای جهان اسلام یک افتخار بود. اما الان اینطور نیست و می‌بینیم که حماس جنایت اسراییل را به شدت مقابله به مثل می کند.

اگر این رسانه ها مسایلی را عنوان می‌کنند که ابتدا و انتهای آن سوال های بی جواب میماند و در حد یک تحلیل فریبکارانه است اما چرا به این مسائل اشاره نمی‌کنند که بعد از گذشت سالها از جنگ ۳۳ روزه ، گروه قدرتمند حزب الله نیز به نوعی داشته‌های خود را به رخ اسرائیل می کشد و همین چند روز پیش فیلم انهدام ناوچه اسراییلی را به نمایش می گذارد و…
بهتر است رسانه های رژیم صهیونیستی توضیح دهند که چگونه این حقایق ثبت شده را رها نموده و در این زمینه ها سکوت می کنند ولی به طرح مجهولاتی می پردازند که بیشتر خوراک تبلیغاتی و جنبه و هدف فرافکنی دارد. به هر حال طرح اینگونه مسائل و سئوالها اثر خود را از دست داده است.

در پایان خوب است که این رسانه‌ها قدری بیشتر به خودشان فکر کنند که رهبر معظم انقلاب فرمودند تا بیست و پنج سال آینده چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد که چند سال آن هم گذشته است و به نوعی شرایط جوری پیش می رود که آمریکا و اذنابش رو به افول هستند و با مشکلات عدیده ای روبرو می باشند.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.