اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای ارتش سوریه در ۷۰۰ متری بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» / درگیری‌های سنگین در حومه غربی شهر خان شیخون

  • کد خبر : 22197
  • 28 مرداد 1398 - 16:40
نیروهای ارتش سوریه در ۷۰۰ متری بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» / درگیری‌های سنگین در حومه غربی شهر خان شیخون
نیروهای ارتش سوریه در آستانه قطع بزرگراه بین المللی «دمشق - حلب» و ورود به غرب شهر «خان شیخون» هستند.

نیروهای ارتش سوریه در آستانه قطع بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» و ورود به غرب شهر «خان شیخون» هستند.

 به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در ارتفاع راهبردی «النار»، عملیات جدیدی را از دو محور علیه گروهک های تروریستی در حومه شمال غرب شهر راهبردی «خان شیخون» ترتیب دادند.نیروهای سوری در محور نخست با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک «کفردون» را به کنترل دربیاورند و در محور دوم نیز عملیاتی را از حومه منطقه «کفرطاب» به سمت بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین، ایستگاه نظامی «الفقیر» را در شمال غرب شهر خان شیخون از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند و فاصله خود را با بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» به کمتر از یک کیلومتر رساندند.

با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر ایستگاه نظامی «الفقیر»، فشار بر گروهک های تروریستی در محورهای غرب و شمال غرب شهر خان شیخون و شمال بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» چند برابر شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای سوری عملیاتی را برای پاکسازی ایستگاه های نظامی «السلام و النمر» در محورهای غرب و شمال شهر خان شیخون علیه تروریست ها آغاز کرده اند اما تاکنون موفق به پاکسازی این دو نقطه نشده اند.

اگر ایستگاه نظامی «النمر» در محور شمال از اشغال عناصر تروریستی خارج شود و به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآید، ارتباط گروهک های تروریستی در شهر خان شیخون با بزرگراه «دمشق – حلب» به طور کامل قطع می شود.

در حال حاضر، بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» در حدفاصل شمال شهر خان شیخون – ایستگاه نظامی «النمر» زیر آتش سنگین است و می توان گفت این محور راهبردی تا حدود زیادی مسدود شده است.

به گفته منابع میدانی، روند ورود و خارج تروریست ها از بزرگراه بین المللی «دمشق – حلب» به داخل شهر خان شیخون بسیار سخت شده است و آنان مجبور شده اند از جاده های فرعی در محور شرقی استفاده کنند.

اگر نیروهای ارتش سوریه ارتباط تروریست ها را در بزرگراه بین المللی «حلب – دمشق» با شهر «خان شیخون» به طور کامل قطع کنند بخش های وسیعی از مناطق جنوبی استان ادلب و شمال استان حماه در شبه محاصره قرار خواهند گرفت.

در ساعات گذشته برخی از رسانه ها از ورود نیروهای ارتش سوریه به محله های غربی شهر خان شیخون خبر داده بودند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: پیشروی های شب گذشته در حومه شمال غرب خان شیخون صورت گرفت.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای سوری از ایستگاه نظامی «الفقیر» با ورودی های غرب شهر «خان شیخون» کمتر از یک کیلومتر فاصله دارند، افزود: درگیری های سنگین در این محور جریان دارد و نیروهای ارتش در تلاش هستند از این بخش وارد شهر شوند.

به گزارش اخبار جهادی، یگان های موشکی، توپخانه و جنگنده های سوری و روسی نیز همزمان به شدت مواضع گروهک های تروریستی را در شهر خان شیخون هدف قرار می دهند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کرده اند.

از محور شرقی شهر خان شیخون خبر می رسد، درگیری ها تا حدود زیادی در حومه ارتفاع و شهرک «سکیک» فروکش کرده است؛ فاصله نیروهای ارتش سوریه از این محور با شهر خان شیخون همچنان ۹ کیلومتر است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.