اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

از خودزنی تا استعمال مواد مخدر؛ شگرد سربازان سعودی برای فرار از جنگ یمن

  • کد خبر : 21708
  • 29 تیر 1398 - 14:31
از خودزنی تا استعمال مواد مخدر؛ شگرد سربازان سعودی برای فرار از جنگ یمن
مسئولان سعودی دست به اقدامات مختلفی برای جذب نیرو و اعزام به مناطق مرزی با یمن زده‌اند اما حملات یمنی‌ها بسیاری را از حضور در این مناطق به واهمه انداخته است.

مسئولان سعودی دست به اقدامات مختلفی برای جذب نیرو و اعزام به مناطق مرزی با یمن زده‌اند اما حملات یمنی‌ها بسیاری را از حضور در این مناطق به واهمه انداخته است.

به گزارش اخبار جهادی، برخی منابع داخلی عربستان گفته‌اند که با افزایش فرار سربازان سعودی از مرزهای جنوبی، دولت این کشور اقدام به ارائه مشوق‌های مالی و خدماتی برای کسانی که در مرزها حضور یابند، کرده است.

وبگاه مرآه الجزیره به نقل از این منابع نوشت که پس از حملات روزانه نیروهای یمنی و ناکامی ارتش سعودی در حفظ امنیت مرزها به خصوص در منطقه «نجران»، دولت این کشور ابتدا دست به مسلح کردن تروریست‌ها و گسیل آن‌ها به سمت مرز جنوبی زد و پس از مدتی با شکست این طرح شروع به فشار آوردن به اهالی نجران برای اعزام آن‌ها به مناطق درگیری کرد و حال نیز مشوق‌های مالی و حقوق ماهیانه را پیش کشیده است.

طبق این گزارش اداره گشت‌های امنیتی در «نجران» شروع به تشویق و تحریک اقوام و نزدیکان نیروهای عضو این اداره کرده است تا در ازای پنج هزار ریال سعودی (۱۳۰۰ دلار) به صورت مازاد بر حقوق ماهیانه و همچنین پرداخت حقوق فوق‌العاده، آن‌ها را به مناطق مرزی بکشاند.

به گفته منابع عربستانی، بیشترین اعضای گشت‌های امنیتی از قبائل «عتیبه»، «عنوز» و «قحاطین» هستند و دلیل تلاش وزارت کشور عربستان برای کشاندن مردم به نقاط مرزی این است که بسیاری از عناصر ارتش و گارد مرزی از مناطق درگیری فرار کرده و برخی نیز اقدام به خودزنی کرده‌اند تا از جنگ معاف شوند. برخی از نیروها نیز عامدانه دست به استعمال مواد مخدر می‌زنند تا به زندان بیفتند. برخی سرباز نیز بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند تا دستگیر شوند اما به مصاف یمنی‌ها در جنوب نروند و تمامی این اقدامات باعث شده تا ارتش سعودی با کمبود نیروها در مرزها مواجه شود.


کاروان ارتش سعودی که به دست نیروهای یمنی منهدم شده است.

مرآه الجزیره در ادامه نوشت که تلاش چندین باره نیروهای سعودی برای نفوذ به استان صعده یمن از طریق منطقه نجران با شکست‌های فجیعی مواجه شده و تا کنون هزاران نفر از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند و این عملیات‌ها تأثیر منفی بر روحیه نیروهای سعودی گذاشته و مناطق مرزی به علت طبیعت کوهستانی که دارد بهترین فرصت را در اختیار نیروهای یمنی برای پیشبرد جنگ نا منظم قرار داده است.

وزارت دفاع عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که ۷۵۸ نفر را برای عضویت در نیروی زمینی ارتش استخدام می‌کند اما استقبالی از این فرصت شغلی ایجاد شده تا کنون نشده است.

نکته قابل توجه اینکه ساکنان استان‌های عربستان سعودی هم مرز با یمن از جمله «عسیر»، «جازان» و «نجران» در اصل یمنی و از قبائل این کشور هستند که ۸۰ سال پیش از سوی حکومت سعودی اشغال شدند و گاها رابطه خویشاوندی با قبائل داخل یمن دارند که این مسأله مهمی در عدم مشارکت اهالی این مناطق در جنگ علیه مردم یمن است.

تا کنون دولت سعودی هیچ آماری را از تعداد تلفات خود در مقابل یمنی‌ها منتشر نکرده و اصولا اینگونه اخبار با سانسور و محافظه‌کاری بالایی مواجه است اما مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» در ۱۷ خرداد گذشته اعلام کرد که طی هفته‌های گذشته ۷۰ تن از نیروهای ارتش سعودی در مرز با یمن کشته شده‌اند.

یورش ائتلاف سعودی به یمن که از ۶ فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده تا کنون هیچ دستاوردی را برای عاملان حمله در پی نداشته است و با اینکه رهبری سعودی ادعای اتمام جنگ در عرض چند ماه و اشغال صنعاء پایتخت یمن را داشت، اما این جنگ با هزاران کشته و زخمی از غیرنظامیان بیش از چهار سال است که ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.