اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

الجزیره فاش کرد؛ همکاری بحرین با القاعده برای ترور معارضان و عملیات در ایران

  • کد خبر : 21609
  • 24 تیر 1398 - 12:41
الجزیره فاش کرد؛ همکاری بحرین با القاعده برای ترور معارضان و عملیات در ایران
شبکه الجزیره فاش کرد سازمان اطلاعات بحرین برای حذف سران مخالف خود و همچنین اجرای عملیات داخل ایران با القاعده و گروهک «انصارالفرقان» همکاری کرده است.

شبکه الجزیره فاش کرد سازمان اطلاعات بحرین برای حذف سران مخالف خود و همچنین اجرای عملیات داخل ایران با القاعده و گروهک «انصارالفرقان» همکاری کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، شبکه الجزیره یکشنبه شب، بیست‌وسوم تیرماه (۱۴ ژوئیه) از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال ۲۰۰۳ با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که هدفش ترور رهبران معارض در این کشور و همچنین عملیات تروریستی در ایران بوده است.

الجزیره در سلسله برنامه‌های «ما خُفی أعظم» (آنچه پنها است، بزرگ‌تر است) از روابط محرمانه سرویس اطلاعات بحرین با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که شامل «شهادت‌های زنده» و اسنادی متعلق به سال ۲۰۱۱ بود.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات بحرین یکی از سرکردگان القاعده را برای تشکیل یک هسته ترور برای از بین بردن معارضان این کشور اجیر کرده است. سه مقام امنیتی این کشور نیز با مجوز مستقیم «حمد بن عیسی» شاه بحرین (متحد عربستان سعودی) در این طرح مشارکت داشته‌اند.

لیست ترور شامل رهبران سیاسی معارضان بحرینی و در رأس آنها «عبدالوهاب حسین» بوده است. این گزارش می‌گوید که شاه بحرین شخصا مداخله کرده و از عربستان سعودی خواسته است که «محمد صالح» لیدر این تیم ترور که در ریاض زندانی بوده آزاد شود تا بحرین او را به خدمت بگیرد.

«محمد صالح» از سران القاعده در این برنامه گفت، شهادت خود را ثبت می‌کنیم تا به مثابه حفاظتی از ما در مقابل سیستم امنیت ملی بحرین باشد که ممکن است ما را فدا کند یا به ما تهمتی بزند. نیروهای امنیت کشور با من تماس گرفتند و گفتند که شاه از من می‌خواهد که با رافضی‌ها و شیعیان مقابله و برخی سران معارضه و سرشناسان شیعه [در بحرین] را ترور کنم که مهم‌ترینشان عبدالوهاب حسین [از معارضان] است».

او در این شهادت خود اشاره کرد که به سران القاعده در عربستان سعودی چراغ سبز نشان داده که سلاح وارد کنند و توضیح داد که در پل ارتباطی میان بحرین و ریاض بازداشت شده و از او درباره انتقال سلاح سوال کرده‌اند. او افزود، بعد از آنکه در عربستان سعودی آزاد شد به بحرین بازگشت و شخص شاه از او استقبال کرده و به او وعده داده که ستمی را که در عربستان به او شده، جبران کند.


محمد صالح از سران القاعده در بحرین

مأموریت شاه بحرین به انصار الفرقان در ایران

الجزیره در ادامه می‌گوید که پادشاهی بحرین گروهک انصار الفرقان را نیز به خدمت گرفته است تا به جاسوسی و عملیات در داخل خاک ایران مبادرت کند. اما نیروهای ایرانی «هشام البلوشی» را در سال ۲۰۱۵ طی یک عملیات در جنوب شرق ایران کشتند.

الجزیره گزارش کرد که «تحقیقات انجام شده ثابت کرد که مقامات بحرین، هشام البلوشی ملقب به “ابو فحص” را در سال ۲۰۰۶ تهدید به بازداشت کرده و او را تحریک کرده‌اند که برادرش را آزاد می‌کنند سپس او را برای جاسوسی از گروهک جندالله و تصویربرداری از مقرهای نظامی مهم در تهران، به ایران اعزام کرده‌اند.

البلوشی در اعتراف ضبط شده در قبل از سال ۲۰۱۵ گفته که دستگاه اطلاعاتی ایران مأموریت او را کشف کرده و او نیز مجبور شده که به پاکستان فرار سپس به سفارت بحرین در اسلام آباد مراجعه و از آنان درخواست کند که او را به منامه بازگردانند اما منامه کاری برای او نکرده و خودش به شیوه خودش به بحرین بازگشته است و به محض بازگشت بازداشت و برای بازجویی درباره اتفاقات رخ داده در ایران منتقل شده است.

طبق سند فاش شده در الجزیره، بحرین، البلوشی را که رهبر گروهک انصار الفرقان بوده برای جاسوسی و اجرای عملیات در داخل ایران به خدمت گرفته اما بعد از بازگشت از پاکستان دو سال طرد شده و سرانجام ایران موفق شده در سال ۲۰۱۵ در عملیاتی ویژه در جنوب غرب ایران، او را از پای در آورد.

انصار الفرقان سال ۲۰۱۳ تأسیس شد که نتیجه ادغام گروهک «انصار ایران» و «حزب الفرقان» بود. وزارت اطلاعات ایران نیز در اردیبهشت ۱۳۹۴ اعلام کرده بود که هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی، فرمانده گروه انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.

همین گروهک، مسئولیت عملیات تروریستی با خودرو بمب‌گذاری شده در چابهار در ششم دسامبر ۲۰۱۸ (اواخر پاییز ۹۷) که دهها شهید و مجروح بر جا گذاشت، را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.