اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیام‌های روشن “نصرالله” به چند دولت منطقه

  • کد خبر : 21569
  • 22 تیر 1398 - 13:52
پیام‌های روشن “نصرالله” به چند دولت منطقه
دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ سی‌وسه روزه در سال 2006، چند پیام صریح از جمله برای دو کشور منطقه فرستاد. این پیام‌ها خیلی روشن بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ سی‌وسه روزه در سال ۲۰۰۶، چند پیام صریح از جمله برای دو کشور منطقه فرستاد. این پیام‌ها خیلی روشن بود.

به گزارش اخبار جهادی، سید حسن نصرالله روز جمعه بیست‌ویکم تیر (۱۲ ژوئیه) در سیزدهمین سالروز پیروزی در جنگ سی‌وسه‌ روزه سال ۲۰۰۶ با شبکه المنار، مصاحبه کرد.

نصرالله در این مصاحبه اعلام کرد، نتایجی که جنگ «تموز» بر جای گذاشته به همراه معادلاتی که تحمیل کرده، هنوز پا بر جاست. چرا که از آن زمان تاکنون رژیم اسرائیل جرأت تعرض به لبنان را نیافته و مدام در حال برگزاری رزمایش‌های مختلف جهت «بازیابی اعتماد به نفس» است اما هنوز موفق به تحقق این هدف نشده است.

نصرالله هنگام گفت‌وگو با المنار

تثبیت معادله‌ بازدارندگی جنگ ۲۰۰۶

نصرالله پا را فراتر گذاشت و تأکید کرد، معادلات به جا مانده از جنگ سی‌وسه‌روزه «تثبیت» شده و لبنان از ۲۰۰۶ تاکنون (سیزده‌ سال) از تعرض‌های رژیم صهیونیستی در امان مانده و این حاصل مقاومت است که با دادن «خون شهدایش» این امنیت را به مردم لبنان بخصوص جنوب لبنان داده است.

برخی تحلیلگران در لبنان، با اشاره به سخنان نصرالله،‌ تأکید کردند آنچه نصرالله در خصوص مسائل داخلی لبنان مطرح کرد، «پیام اطمینان‌بخش» بود و آنچه درباره منطقه و ایران و مقاومت مطرح کرد «هشدار جدی» به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. نصرالله گفت که مقاومت از همیشه آماده‌تر است چه از حیث تجهیزات که موشک‌های نقطه‌زن دارد و چه از حیث نیروی انسانی که در میدان سوریه کسب تجربه کرده است.

زمان مصاحبه

نکته مهم سخنان نصرالله، جدای از محتوا، زمان بیان آن است. ایراد این سخنان صرفا به مناسبت سالروز پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه نیست بلکه این مناسبت بهانه‌ای شد که تا خیلی صریح و روشن به کشورهای منطقه بخصوص عربستان سعودی و امارت اعلام کند «همه باید بدانند که اگر جنگی در بگیرد، برای کل منطقه ویرانگر خواهد بود. هر کشوری که در این جنگ شریک باشد یا خاکش را برای تجاوز به ایران [در اختیار دیگران] قرار دهد، بهایش را پرداخت خواهد کرد». نصرالله کشوری را مستثنی نکرد چرا که نکته حساس این است که از نظر حزب‌الله، آغاز جنگ علیه ایران یعنی جنگ در کل منطقه؛ برای همین ناصحانه اعلام کرد که «دوری از جنگ مسئولیت همه است».

پیام رُک برای ریاض، ابوظبی و تل‌آویو

دو کشوری که نصرالله مشخصاً نام برد، امارات عربی متحده و عربستان سعودی هستند. دبیر کل حزب‌الله در شفاف‌ترین حالت به ابوظبی هشدار داد به پاسخ این سؤال فکر کنند که «اگر امارات هنگام آغاز جنگ، ویران شود، آیا این به سود حاکمان و مردم امارات است؟». از این روشن‌تر دیگر نمی‌شود.

نصرالله به ریاض هم گفت، «آیا جنگ [علیه ایران] به سود عربستان است، در حالی که می‌داند که توانایی مقابله با ایران را ندارد؟» و در تکمیل پیام صریحش گفت: «هر کشوری که در جنگ علیه ایران شریک باشد یا از خاکش برای تجاوز به ایران استفاده شود، تاوان خواهد داد».

بخشی از تبلیغ المنار قبل از پخش گفت‌وگو

پیام دیگر برای دولت رژیم صهیونیستی بود. نصرالله حداقل دو بار در برهه اخیر صراحتاً به تل‌آویو اعلام کرده که حزب‌الله، موشک نقطه‌زن دارد. این بار در این مصاحبه در قالب «سیاست ابهام در مقابل دشمن» اعلام کرد که حزب‌الله شاید موشک ضد هواپیما داشته باشد، شاید نداشته باشد. طرح چنین ابهامی برای دشمن، آغاز هر جنگ جدید را بشدت سخت می‌کند بویژه که تنها نقطه برتری رژیم صهیونیستی قدرت هوایی و جنگنده‌های پیشرفته آن است. در صورتی که در برتری این بخش نیز تردید جدی به وجود بیاید، تل‌آویو دیگر به این سادگی قادر نخواهد بود به تعرض به لبنان فکر کند. نصرالله همچنین در پاسخ به تهدید سران رژیم صهیونیستی که در جنگ احتمالی، لبنان را به «عصر حجز» بازمی‌گردانند تأکید کرد، در صورت هرگونه تجاوز احتمالی، «ویرانگری شدید» کمترین اقدام مقاومت در اسرائیل خواهد بود و عصر حجر واقعی این است.

نصرالله در این سخنان بار دیگر مقوله «نماز خواندن در قدس» را تکرار کرد و گفت «طبق منطق و زمان، نه طبق علم غیب، این فرصت را ما داریم که من در قدس نماز بخوانم». این جمله در بطن خود، تهدیدی موجودیتی برای رژیم صهیونیستی دارد و سران تل‌آویو آن را بروشنی دریافت می‌کنند.

مجموع پیام‌های دبیر کل حزب‌الله، پیام اطمینان‌بخش به دوستان و متحدان و اعضای محور مقاومت و هشداری جدی به محور آمریکایی در منطقه است که در اوج تنش‌زایی آمریکا در منطقه بیان شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.