اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رزمندگان انصارالله در یک قدمی شهر نجران/ مزدوران سعودی بدون حقوق و آواره در خیابان‌ها + نقشه میدانی

  • کد خبر : 21422
  • 13 تیر 1398 - 12:58
رزمندگان انصارالله در یک قدمی شهر نجران/ مزدوران سعودی بدون حقوق و آواره در خیابان‌ها + نقشه میدانی
رژیم سعودی که از شکست‌های سنگین در استان‌های جنوبی به شدت عصبانی شده، حدود ۴ ماه است حقوق چند گروه از نیروهای مزدور تحت فرمانش را قطع کرده و نیروهای مزدور مجروح را هم از بیمارستان بیرون رانده است.

رژیم سعودی که از شکست‌های سنگین در استان‌های جنوبی به شدت عصبانی شده، حدود ۴ ماه است حقوق چند گروه از نیروهای مزدور تحت فرمانش را قطع کرده و نیروهای مزدور مجروح را هم از بیمارستان بیرون رانده است.

 به گزارش اخبار جهادی، خاندان آل سعود روزهای سختی را در جنوب عربستان می‌گذرانند و شکست‌های متوالی و سنگین در استان‌های نجران، عسیر و جیزان بر آشفتگی و عصبانیت آنان افزوده است.سعودی‌ها در اوایل سال ۹۴ ادعا می‌کردند که با عملیات موسوم به «طوفان قاطعیت» کار یمن را در مدت زمان کوتاه یکسره خواهند کرد و این کشور را دوباره به سیطره درمی آورند اما در میدان نبرد نتیجه دیگری رقم خورده است.

سردمداران رژیم عربستان در ۵ سال گذشته هر چه در چنته داشتند رو کردند اما پیروزی میدانی چشمگیری را به دست نیاوردند و در حال حاضر نیز در لاک دفاعی فرو رفته و ناتوان از انجام هر اقدامی برای خارج شدن از این وضعیت هستند.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی یمن در ماه‌های گذشته پیشروی‌های میدانی را در استان‌های جنوبی عربستان (نجران، عسیر و جیزان) چند برابر کرده‌اند و همین مسئله سعودی‌ها را به وحشت انداخته است.

آرشیو

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی این توانایی را به دست آورده‌اند که فقط در بازه زمانی چند ساعته خود را به شهر نجران مرکز استان نجران عربستان برسانند تا معادلات میدانی را ۱۸۰ درجه تغییر دهند.

به گفته منابع میدانی، ارتش و جبهه مقاومت انصارالله تاکنون برای پیشروی به سمت شهر نجران خویشتنداری کرده‌اند اما اگر رژیم سعودی نسبت به لغو محاصره فرودگاه‌های یمنی اقدام نکند باید منتظر غافلگیری جدیدی باشد.

پیشروی‌ها و پیروزی‌های میدانی نیروهای یمنی در جنوب عربستان فقط به روی زمین خلاصه نشده و یگان‌های پهپادی نیز در آسمان قدرت نمایی می‌کنند و وحشت را بر اردوگاه سران رژیم سعودی حاکم کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، پهپادهای انتحاری قاصف K۲ در هفته‌های گذشته به سادگی از سامانه دفاعی پاتریوت عبور کرده‌اند و مناطق مختلف استان‌های نجران، عسیر و جیزان را در جنوب عربستان هدف قرار داده‌اند.

فرودگاه بین المللی ابها در جنوب غرب استان عسیر عربستان یکی از مناطقی به شمار می‌آید که در ۲ هفته گذشته نزدیک به ۲۰ مرتبه هدف حملات پهپادهای انتحاری قاصف K۲ قرار گرفته و به مرز تعطیلی رسیده است.

مقامات سیاسی و فرماندهان نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند عملیات زمینی و حملات پهپادها به مناطق مختلف جنوب عربستان تا زمانی که محاصره فرودگاه‌های یمن شکسته نشود ادامه خواهد یافت.

به گفته منابع میدانی، همزمان با حملات کم سابقه پهپادی و پیشروی‌های زمینی نیروهای یمنی در جنوب عربستان، رژیم سعودی از عملکرد نیروهای مزدور تحت فرمانش به خصوص در شمال شرق استان صعده رضایت ندارد و اختلاف میان آنان به شدت افزایش یافته است.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در مرزهای مشترک یمن و عربستان دنبال می‌کند، اطلاعاتی را در اختیار ما گذاشته است که براساس آن اختلاف زیادی میان رژیم سعودی و مزدوران موسوم به گروه «الفتح» به وجود آمده است.

این منبع میدانی افزود: فرماندهی گروه موسوم به «الفتح» را «رداد الهاشمی» برعهده دارد که یکی از سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی در استان صعده به شمار می‌آید و به صورت مستقیم زیر نظر سعودی‌ها رشد کرده است.

آرشیو

وی گفت: «رداد الهاشمی» در سال‌های گذشته منابع مالی و تجهیزات نظامی زیادی را از سعودی‌ها دریافت کرده اما در میدان نبرد نتوانست درخواست‌های آنان را به سرانجام برسانند و همین مسئله منجر به تشدید اختلاف‌ها شده است.

این منبع میدانی تصریح کرد: سعودی‌ها حدود ۴ ماه است که حقوق چند گروه از نیروهای مزدور تحت فرمان خود را پرداخت نکرده‌اند و شمار زیادی از مزدوران مجروح را قبل از تکمیل درمان از بیمارستان‌های عربستان بیرون رانده‌اند و در مناطق مختلف یمن رها کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، همین رفتارها، خشم گروه‌های مزدور را در مناطق اشغالی یمن به دنبال داشته و خبرها حاکیست آنان تعدادی از خودروهای نظامی و بخشی از تجهیزات نظامی سعودی‌ها را به آتش کشیده‌اند.

سعودی‌ها در ۵ سال گذشته میلیاردها دلار در جنگ علیه ملت یمن سرمایه گذاری کرده‌اند اما به نتیجه مطلوب نرسیده و ناامید شدن آنان باعث شده در مسیر کاهش هزینه‌ها گام بردارند و دود این تصمیم در ابتدا به چشمان نیروهای مزدور رفته است.

کاهش شدید یا قطع دستمزدها و درمان سطحی مزدوران در بیمارستان‌ها یکی از راهکارهای سعودی‌ها برای کاهش هزینه‌های سنگین جنگی محسوب می‌شود که هیچ دستاوردی نداشته و فقط ناتوانی و سردرگم بودن آنان را در این مقطع زمانی نشان می‌دهد.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد سعودی‌ها نه تنها گزینه جدید برای تغییر موازنه قدرت ندارند بلکه از چند جهت تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند و در تلاش هستند به هر شکل ممکن از این وضعیت خارج شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.