اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شعله‌ور شدن درگیری‌ها در پایتخت لیبی پس از یک ماه آرامش/ بخش‌های وسیعی از فرودگاه بین‌المللی طرابلس در کنترل دولت وفاق ملی+ نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21357
  • 03 تیر 1398 - 13:59
شعله‌ور شدن درگیری‌ها در پایتخت لیبی پس از یک ماه آرامش/ بخش‌های وسیعی از فرودگاه بین‌المللی طرابلس در کنترل دولت وفاق ملی+ نقشه میدانی و عکس
نیروهای وابسته به دولت الوفاق حمله جدید و گسترده ای را برای بازپس گیری فرودگاه بین المللی طرابلس آغاز کرده اند و بخش هایی را نیز به سیطره خود درآورده اند.

نیروهای وابسته به دولت الوفاق حمله جدید و گسترده ای را برای بازپس گیری فرودگاه بین المللی طرابلس آغاز کرده اند و بخش هایی را نیز به سیطره خود درآورده اند.

 به گزارش اخبار جهادی، درگیری‌ها در پایتخت لیبی پس از یک ماه آرامش نسبی دوباره میان نیروهای دولت وفاق ملی (به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) و نیروهای ژنرال خلیفه حفتر (مورد حمایت دولت آمریکا، فرانسه و رژیم‌های سعودی، امارات، مصر) شعله ور شده است.یک منبع میدانی که تحولات میدانی در پایتخت لیبی را از نزدیک رصد و دنبال می‌کند اعلام کرد: نیروهای دولت وفاق ملی (مورد حمایت ترکیه و قطر) عملیاتی جدیدی را از چند محور علیه نیروهای ژنرال حفتر آغاز کردند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای دولت وفاق ملی پیشتر پیشروی نیروهای حفتر را در پایتخت متوقف کرده بودند، گفت: عملیات تهاجمی دولت وفاق ملی برای بازپس گیری مناطق اشغالی با مشارکت نیروهای گردان ۶۶ و نیروهای امنیتی طرابلس شروع شده است.

عکس: آرشیو

وی افزود: نیروهای دولت وفاق ملی از محور جنوب غرب شهر طرابلس (حومه مناطق السوانی، کوبری الزهراء و التوغار) حملات گسترده‌ای را با پشتیبانی نیروهای هوایی و یگان توپخانه علیه مواضع نیروهای حفتر در غرب فرودگاه بین المللی طرابلس انجام دادند.

به گفته این منبع میدانی، هدف از انجام عملیات نیروهای دولت وفاق ملی در این محور پاکسازی کامل «فرودگاه بین المللی» و مناطق «قصربن غشیر، الویشه و شنبه بازار» عنوان شده است که همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، اگر نیروهای دولت وفاق ملی در این محور موفق شوند، امنیت مناطق جنوبی استان طرابلس تأمین و راه برای انجام عملیات برای بازپس گیری نقاط اشغالی در خارج از پایتخت باز می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای دولت وفاق ملی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر و عقب راندن نیروهای ژنرال حفتر به منطقه «الکازیرما» و ورودی فرودگاه بین المللی طرابلس رسیده‌اند.

در حال حاضر، درگیری‌ها میان نیروهای دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر به داخل فرودگاه بین المللی طرابلس کشیده شده است؛ خبرها حاکیست خسارت‌های زیادی به هواپیماهای مسافربری و فرودگاه وارد شده است.

نیروهای دولت وفاق ملی تاکنون بخش وسیعی از فرودگاه بین المللی طرابلس را از تصرف نیروهای ژنرال حفتر خارج کرده‌اند و به کنترل درآورده‌اند اما درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می‌شود.

عکس: آرشیو

فرودگاه مهم و راهبردی طرابلس نقطه اتصال منطقه «ترهونه» (غرب استان مرغاب) با منطقه «قصربن غشیر» است؛ پاکسازی فرودگاه بین المللی طرابلس منجر به قطع کمک رسانی نیروهای حفتر در این نقاط خواهد شد.

با پاکسازی فرودگاه بین المللی طرابلس، نیروهای ژنرال حفتر در مناطق شمالی و شمال شرق فرودگاه (جنوب شهر طرابلس) دچار مشکل می‌شوند و کمک رسانی به آنان در این محور بسیار سخت خواهد شد.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری‌های در سایر محورها به صورت پراکنده ادامه دارد و با وجود اینکه نیروهای دولت وفاق ملی ابتکار عمل را در دست داشتند و نیروهای ژنرال حفتر در لاک دفاعی فرو رفتند تغییر خاصی میدانی به وجود نیامده است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.