اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اکانت فیک منافقین به توئیتر بازگشت! +عکس

  • کد خبر : 21317
  • 29 خرداد 1398 - 11:29
اکانت فیک منافقین به توئیتر بازگشت! +عکس
بازگشت بی‌سروصدای اکانت توئیتری «حشمت علوی» همان کاربر بی‌هویتی که علیه ایران فعالیت‌های مختلفی را انجام داده بود، باعث شد نگاهی به ماجراهای این کاربر و حضورش در فضای مجازی داشته باشیم.

بازگشت بی‌سروصدای اکانت توئیتری «حشمت علوی» همان کاربر بی‌هویتی که علیه ایران فعالیت‌های مختلفی را انجام داده بود، باعث شد نگاهی به ماجراهای این کاربر و حضورش در فضای مجازی داشته باشیم.

 به گزارش اخبار جهادی، یی از آقای علوی نیست، اما تا دلتان بخواهد مقاله‌های به زبان انگلیسی مخصوصاً در دو سال گذشته از او در رسانه‌های محافظه‌کار امریکایی و علیه ایران پیدا می‌کنید.

او حتی آن قدر مورد استناد قرار می‌گرفت که در مواردی نیز از سوی کاخ سفید تأیید رسمی شده و سال گذشته و زمانی‌که ترامپ در تلاش برای خروج از برجام بود و می‌خواست راهی برای غلبه بر فشارهای مخالفان پیدا کند، کاخ سفید مدعی شد که توافق هسته‌ای موجب افزایش بودجه نظامی ایران شده است و «واشنگتن پست» هم خواهان منبعی برای این ادعا شد. در پاسخ، کاخ سفید به مقاله‌ای ارجاع داد که حشمت علوی در «فوربز» نوشته بود.

اما حشمت علوی دقیقاً کیست؟

بر اساس گزارش رسانه «اینترسپت»، حشمت علوی یک شخص نیست، حشمت علوی یک هویت ‏ساختگی است که توسط چند نفر مدیریت می‌شود که مشخصاً از براندازهای جمهوری اسلامی است، و در مقالات مختلف از مواضع ترامپ حمایت می‌کرده و علیه ایران می‌نوشته است. مقالات و تحلیل‌هایی که بابت نوشتن آن‌ها دستمزدی نمی‌گرفته و به عنوان یک ناظر مستقل برای رسانه‌ها ارسال می‌کرده است.

در بخش بیوگرافی سایت فوربز، حشمت‬ علوی به عنوان یک فعال ایرانی معرفی شده است. تاکنون چندین مقاله با نام این فرد در وب سایت‌های فوربز، دیلی کالر، فدرالیست و موارد دیگر منتشر شده است.‏

البته از ابتدای امسال مقاله تازه‌ای منتشر نکرده، با این حال حساب توئیتری فعالی داشته و به افرادی که از نظر او طرفدار جمهوری اسلامی بودند، حمله می‌کرد. او حتی در یک مورد مشخص باعث راه افتادن یک موج علیه نویسنده‌ای که حسن روحانی را رئیس جمهور میانه‌رو خطاب کرده بود، شده بود. نکته‌ای که وجود دارد این رسانه‌ها هم به اینترسپت گفته‌اند که از سال ۲۰۱۸ دیگر مقاله‌ای از این فرد چاپ نکرده‌اند و دلیل آن را هم بی‌کیفیت بودن آن‌ها عنوان کرده‌اند و البته آن‌ها گفته‌اند که به خاطر ندارند با این فرد ملاقات حضوری داشته باشند!

مجاهدین خلق، دست نامرئی مقاله‌های ضدایرانی

به گفته این رسانه، تیمی از سازمان مجاهدین خلق این اکانت را مدیریت می‌کردند. این هویت جعلی برای پیاده سازی عملیات پروپاگاندا علیه ‏ایران ساخته شده است. حسن حیرانی از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق در ارتباط با این موضوع ‏گفته است: «حشمت علوی یک هویت ساختگی است که شاخه سیاسی سازمان مجاهدین ‏خلق از آن برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های خود استفاده می‌کند. آن‌ها دیدگاه‌های سرکردگان سازمان را با کمک این شخصیت ساختگی در رسانه‌ها منتشر می‌کنند. این هویت هیچ وقت به یک شخص واقعی تعلق نداشته است».

آلبانی همچنان متهم ردیف اول

یکی از پایگاه‌های این سازمان در کشور آلبانی قرار دارد و از آن برای انتشار پیام‌های سازمان در فضای آنلاین استفاده می‌شود. اما سارا ‏زهیری، محقق فارسی زبانی که تحقیقات زیادی روی سازمان مجاهدین خلق انجام داده است نیز ادعای حسن حیرانی را تأیید می‌کند. زهیری تعدادی ‏منبع موثق در بین مقامات امنیتی دولت ایران دارد. او گفته است: مقامات ایرانی می‌دانند که حشمت علوی یک شخصیت ساختگی است و توسط تیمی از اعضای مجاهدین ‏خلق مدیریت می‌شود و فردی با نام حشمت علوی در واقعیت وجود ندارد. ‏

پیش از این نیز، شبکه الجزیره در گزارشی نشان داده بود که چگونه این گروه سعی دارد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی مردم ایران و مردم جهان تأثیر بگذارد.

در این گزارش، الجزیره از قول دو تن از اعضای سابق گروهک منافقین، نحوه استفاده از ربات برای تولید و انتشار انبوه پیام در توئیتر و همچنین سفارش گرفتن برای تولید هشتگ در شبکه مجازی توئیتر توضیح داده شده است. حسن حیرانی در این گزارش هم از فعالیت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن از اعضای این گروه گفته که برای مدیریت ده‌ها هزار حساب کاربری و با دستورالعمل‌های مشخصی سازماندهی می‌شوند.

هدف از حضور «حشمت علوی» ها در فضای مجازی چیست؟

به نظر می‌رسد که حضور این شخصیت ساختگی در رسانه‌های اجتماعی و مقاله‌های منتشر شده به پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق ‏کمک می‌کرده است. سرکردگان این گروهک‬ تروریستی‬ که در داخل ایران محبوبیتی هم ندارند، در سال‌های اخیر روی مخاطبان انگلیسی زبان به ویژه در کشورهای ‏آمریکا، کانادا و انگلیسی زبان تمرکز کرده‌اند، زیرا سیاست خارجی آن‌ها نقش ‏مهمی در تحقق هدف سازمان برای براندازی حکومت ایران خواهد داشت. ‏

آن طور‬ که‬ مشخص‬ شده، ‬ هویت حشمت علوی توسط سه نفر از اعضای مجاهدین خلق ‏مدیریت می‌شد و آقای‬ حیرانی که در دوره‌ای وظیفه هماهنگ سازی عملیات‌های ‏آنلاین برای گروه مجاهدین خلق را بر عهده داشته، حالا اسامی تعدادی از اعضا و ‏فرماندهان شاخه سیاسی سازمان که مسئول نوشتن مقالات و توییت‌های انگلیسی ‏تحت نام حشمت علوی هستند را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

حیرانی تاکید می‌کند که سرکردگان سازمان مجاهدین خلق به کسی اجازه نمی‌دهند با نام واقعی خود مطلبی برای رسانه‌ها بنویسد یا در فضای ‏مجازی حضور پیدا کند، چون سرکرده مهم‌ترین فرد سازمان است و بقیه اعضا باید در سایه او قرار بگیرند. ‏ ‬ سازمان مجاهدین خلق با کمک ارتشی از حساب‌های ربات، کمپین‌های اطلاعاتی ‏خود را در فضای آنلاین اجرا می‌کند. هدف آن‌ها پیشبرد نقطه نظرات سازمان در بحث‌های آنلاین در مورد ایران است.

استاندارد دوگانه توئیتر در قبال اکانت‌های فیک!

حالا و بعد از گذشت یک هفته پس از افشاگری درباره هویت جعلی حشمت علوی، که باعث شد رسانه‌های زیادی درباره جعلی بودن این شخصیت و سواستفاده او از تصویر یک فرد هندوستانی صحبت می‌کردند، حساب توئیتری حشمت علوی که موقتاً بسته شده بود، در عین ناباوری به توئیتر برگشت و دقیق به همان اندازه سابق نیز دنبال کننده دارد!

فعالیت جعلی گروهک منافقین در پوشش یک شخص واقعی، در حالی است که در چند ماه گذشته، توئیتر چندین بار اقدام به حذف یا بستن اکانت‌هایی کرده که با نام مستعار در فضای مجازی به دفاع از ایران می‌پردازند.

مشخص نیست افراد پشت اکانت حشمت علوی دقیقاً با چه دست فرمانی مسیر را بعد از افشای هویت‌شان ادامه می‌دهند، اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که سال‌هاست گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف خود از فضای مجازی و مخصوصاً خلق شخصیت‌های غیرواقعی بهره برده‌اند و یقیناً همان‌طور که حمشت علوی اولین نبوده، آخرین هم نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: مهر
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.