اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزینه‌های محدود ائتلاف سعودی-اماراتی برای پاسخ به حملات ارتش یمن

  • کد خبر : 21284
  • 26 خرداد 1398 - 11:43
گزینه‌های محدود ائتلاف سعودی-اماراتی برای پاسخ به حملات ارتش یمن
ائتلاف سعودی-اماراتی در ماه ابتدایی آغاز جنگ با تبلیغات فراوان اعلام کرده بود که 80 درصد قدرت نظامی نیروهای یمنی را نابود کرده است اما اکنون موشک‌های یمن در حال اصابت به فرودگاه‌های سعودی است.

ائتلاف سعودی-اماراتی در ماه ابتدایی آغاز جنگ با تبلیغات فراوان اعلام کرده بود که ۸۰ درصد قدرت نظامی نیروهای یمنی را نابود کرده است اما اکنون موشک‌های یمن در حال اصابت به فرودگاه‌های سعودی است.

به گزارش اخبار جهادی، در سایه افزایش حملات پهپادی و موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه‌ها و پایگاه‌های سعودی و تأکید سران یمنی بر گسترش عملیات در داخل خاک عربستان، این پرسش پیش می‌آید که ائتلاف سعودی-اماراتی تا به چه میزان قادر به واکنش به این نوع حملات است؟

پایگاه خبری العربی الجدید در گزارشی به نقل از منابع محلی و انصارالله یمن نوشته است که در ساعات گذشته جنگنده‌های سعودی به شدت شهر صنعاء و مناطق اطراف آن از جمله پایگاه مخصوص نیروهای ویژه (الصباحه) و پایگاه «الصیانه» و همچنین منطقه «ذباب» در شرق صنعاء را بمباران کردند.

همزمان با این حملات هوایی، مناطق مرزی در استان‌های «حجه» و «صعده» همجوار با استان‌های «نجران»، «عسیر» و «جازان» عربستان نیز شاهد درگیری‌های سنگین بود و جنگنده‌های سعودی نیز نیروهای خودی را پوشش می‌دادند.

در این میان آن‌چه قابل توجه بود این است که سخنگوی ائتلاف سعودی-اماراتی روز گذشته مدعی شد که جنگنده‌های این ائتلاف توانسته‌اند سامانه دفاع موشکی یمنی‌ها را در صنعاء هدف قرار دهند؛ در حالیکه نیروهای یمنی جز موشک‌های دوش پرتاب یا سامانه‌هایی که پهپادها را هدف قرار می‌دهد، سامانه‌ دیگری که بتواند جنگنده را هدف قرار دهد در اختیار ندارند.

نکته دیگر اینکه بیشتر نقاط بمباران شده در صنعاء از جمله پایگاه «الصباحه» و «الصیانه» در شمال صنعاء پیش از این نیز بارها هدف قرار گرفته و در حقیقت فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد و اصولا یمنی‌ها امکانات و سلاح‌های خود را در مکان‌هایی که همواره در چهار سال گذشته هدف قرار گرفته متمرکز نمی‌کنند.

العربی الجدید در ادامه نوشت که حملات سعودی‌ها که همواره نیز از آن به حمله «ویژه» یاد می‌شود تا کنون موفق نبوده است. در شش ماه گذشته بارها سعودی‌ها اعلام کرده‌اند که پایگاههای تجهیز و راه اندازی پهپادها را با حملات «ویژه» هدف قرار داده‌اند و هر بار نیز یمنی‌ها حملات پهپادی جدیدی انجام داده‌اند که بارزترین آن نیز بمباران خط لوله شرق به غرب در عمق ۱۵۰۰ کیلومتری عربستان بود. اخیرا نیز فرودگاه ابها برای چندمین بار هدف این حملات قرار گرفته است.

طبق این گزارش یکی از گزینه‌های سعودی‌ها برای مقابله با یمنی‌ها شعله‌ور کردن دوباره مناطق «نِهِم» در شرق صنعاء و «الحدیده» در غرب یمن می‌تواند باشد.

بیشتر پایگاههای واقع در اطراف صنعاء دهها و صدها بار از مارس ۲۰۱۵ به این سو هدف حملات قرار گرفته است. در ماه ابتدایی جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی مدعی شد که ۸۰ درصد قدرت نظامی انصارالله یمن از جمله موشک‌های بالستیک را نابود کرده است و رسانه‌های جریان سعودی نیز تبلیغات و موج رسانه‌ای وسیعی در این خصوص به راه انداختند اما پس از آن شاهد شلیک موشک‌های پیشرفته‌تر بودیم.

به گفته بسیاری از کارشناسان اکنون پس از گذشت بیش از چهار سال از جنگ یمن، قواعد درگیری تغییر کرده و نیروهای انصارالله و ارتش یمن در موضع حمله قرار گرفته‌اند و ائتلاف سعودی-اماراتی مجبور به دفاع از خویش است. همچنین طولانی شدن روند جنگ عامل زمان را در خدمت یمنی‌ها قرار داده و آن‌ها هر روز گزینه جدیدی را به نمایش می‌گذارند، در حالیکه سعودی‌ها در سال‌های گذشته همه گزینه‌ها را امتحان کرده‌اند و اکنون بیش از هر کسی به دنبال پایان آبرومند جنگ هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.