اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ازسرگیری درگیری‌های شدید در طرابلس لیبی

  • کد خبر : 21269
  • 25 خرداد 1398 - 18:52
ازسرگیری درگیری‌های شدید در طرابلس لیبی
درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و عناصر مسلح وابسته به خلیفه حفتر در اطراف فرودگاه طرابلس مجددا از سر گرفته شد.

درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و عناصر مسلح وابسته به خلیفه حفتر در اطراف فرودگاه طرابلس مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و شبه‌نظامیان وابسته به «خلیفه حفتر» رئیس گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» روز چهارشنبه در جبهه فرودگاه طرابلس در جنوب پایتخت این کشور مجددا با یکدیگر درگیر شدند.

پایگاه خبری «القدس العربی» در این رابطه گزارش داد که یک فروند جنگنده متعلق به نیروهای حفتر امروز اردوگاه نظامی نیروهای دولت وفاق ملی در منطقه «تاجورا» طرابلس را هدف قرار داده است.

«حسین بن عطیه» رئیس شورای شهر تاجوراء گفت که در این حملات هوایی نیروهای حفتر، شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.

بن عطیه به شبکه «لیبیا الاحرار» گفت که یک فروند جنگنده متعلق به «ارتش ملی لیبی» منطقه مسکونی در نزدیکی بیمارستان فلب در تاجوراء را بمباران کرد.

خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ ۴ آوریل جاری از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد، این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر غدامس در جنوب غربی این کشور طی ماه آوریل گذشته آغاز شود.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کردند.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.