اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تروریست ها شیپور جنگ را در شمال سوریه به صدا درآوردند/ نظامیان روس مجبور به تخلیه ایستگاه مراقبتی شدند + جزئیات و نقشه میدانی

  • کد خبر : 21110
  • 17 خرداد 1398 - 17:48
تروریست ها شیپور جنگ را در شمال سوریه به صدا درآوردند/ نظامیان روس مجبور به تخلیه ایستگاه مراقبتی شدند + جزئیات و نقشه میدانی
شمال استان حماه سوریه در ساعات گذشته شاهد درگیری های سنگین میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی است.

شمال استان حماه سوریه در ساعات گذشته شاهد درگیری های سنگین میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی است.

 به گزارش اخبار جهادی، عصر روز گذشته (پنج شنبه)، عناصر تروریستی جبهه النصره (هیأت تحریرالشام)، جبهه الوطنیه التحریر و جیش العزه، عملیات گسترده‌ای را با نام «معتصم بالله»علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در شمال استان حماه آغاز کردند.به گفته منابع میدانی، تروریست‌ها عملیات را با پشتیبانی یگان‌های توپخانه ای از شهرک‌های«لطمانه، الجیسات و کفرزیتا» علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک‌های «کفرهود، تل ملح و جبین» انجام دادند.

درگیری‌های سنگین و نفس گیر در شهرک‌های «تلح ملح، کفرهود و جبین» میان طرفین چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای ارتش سوریه به صورت موقت از این سه شهرک عقب نشینی کردند.

پیشروی‌های شب گذشته عناصر تروریستی در حومه شهرک «کفرهود» باعث شد خطوط امدادرسانی نیروهای ارتش سوریه از شهرک «محرده» به شهرک «سقیلبیه» در شمال استان حماه برای ساعاتی قطع شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، شدت درگیری‌ها و حملات موشکی و خمپاره‌ای در مناطق درگیری در شمال استان حماه به اندازه‌ای بود که نظامیان و مستشاران روسی مجبور شدند ایستگاه مراقبتی خود را در منطقه «تل صلبا» تخلیه کنند.

یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌های شب گذشته اشاره و اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه برای کاهش تلفات مالی و جانی از شهرک‌های «کفرهود، تل ملح و جبین» عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی با بیان اینکه نیروهای سوری پیشروی تروریست‌ها را به سرعت متوقف کردند، گفت: جنگنده‌های سوری و روسی از شب گذشته به صورت مداوم مواضع تروریست‌ها را در مناطق اشغالی به شدت هدف قرار دادند.

وی از حملات سنگین توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه علیه عناصر تروریستی خبر داد و افزود: مواضع تروریست‌ها در شهرک‌های اشغال شده در حملات هوایی، موشکی و توپخانه ای شخم زده شد و همین مسئله ماندن آنان را در این مناطق بسیار سخت کرد.

این منبع میدانی، حجم خسارت‌های وارد شده به تروریست‌ها و تعداد تلفات آنان را در ساعات گذشته کم سابقه توصیف کرد و گفت: دهها تن از عناصر تروریستی در حملات موشکی، توپخانه ای و هوایی کشته و زخمی شده‌اند.

وی افزود: پس از حملات سنگین هوایی، موشکی و خمپاره‌ای و فلج شدن تحرکات تروریست‌ها، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه برای بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده وارد عمل شدند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای سوری پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند ظهر امروز وارد شهرک‌های «کفرهود و تل ملح» شوند و این مناطق را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی تصریح کرد: درگیری‌ها در حومه شهرک‌های «کفرهود و تل ملح» همچنان در جریان است و نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند مواضع را در این دو شهرک به طور کامل تثبیت کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای ارتش سوریه برای بازپس گیری شهرک«الجبین» ادامه دارد و روند تحولات میدانی نشان می‌دهند تروریست‌ها به دلیل شدت حملات هوایی، موشکی و خمپاره‌ای از این شهرک عقب نشینی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را به صورت همزمان در شهرک‌های «لطمانه، لطمین، الصیاد و الزکاه» در شمال استان حماه هدف قرار می‌دهند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

عمده حملات ساعات گذشته تروریست‌ها از شهرک مهم و راهبردی «لطمانه» ترتیب داده شده است؛ این شهرک اتاق عملیات تروریست‌ها و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آنان در منطقه به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام/

منیع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.