اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نصرالله: ترامپ باید مدت‌ مدیدی منتظر تماس ایران بماند/ جنگی در منطقه رخ نمی‌دهد

  • کد خبر : 20955
  • 11 خرداد 1398 - 9:08
نصرالله: ترامپ باید مدت‌ مدیدی منتظر تماس ایران بماند/ جنگی در منطقه رخ نمی‌دهد
دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه جمعه به مناسبت روز جهانی قدس و تحولات منطقه سخنرانی و تأکید کرد که منطقه هرگز شاهد جنگ نخواهد بود.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه جمعه به مناسبت روز جهانی قدس و تحولات منطقه سخنرانی و تأکید کرد که منطقه هرگز شاهد جنگ نخواهد بود.

به گزارش اخبار جهادی،  «سید حسن‌ نصر الله»، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه جمعه (دهم خرداد) به مناسبت روز جهانی قدس در همایشی تحت عنوان «به‌سوی قدس» سخنرانی کرد.

در ابتدای این همایش، نیروهای نظامی حزب‌الله رژه نظامی نمادینی به مناسبت این روز در «ضاحیه جنوبی» بیروت واقع در جنوب لبنان به نمایش گذاشتند.


رژه حزب‌الله در روز قدس


رژه حزب‌الله در روز قدس


رژه حزب‌الله در روز قدس


رژه حزب‌الله در روز قدس

نیروهای نظامی حزب‌الله در پایان این رژه با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کرده و با رهبر معظم انقلاب ایران نیز تجدید بیعت کردند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه روز جهانی قدس به ابتکار امام راحل اعلام شد، گفت که چهل سال از آن تاریخ می‌گذرد و دشمنان قدس در این مدت، روی این حساب کرده بودند که این روز با مرور زمان به فراموشی سپرده شود ولی هر سال می‌بینیم که توجه و اهتمام ملت‌ها به این روز و مسئله قدس در کشورهای اسلامی و دنیا بیشتر می‌شود.

او ادامه داد تلاش‌ها برای فرقه‌ای نشان دادن این مناسب و اینکه این روز مربوط به ایران است، شکست خورده است.

سید حسن نصرالله به راهپیمایی‌ها در سراسر جهان به مناسبت روز قدس اشاره کرد و گفت که مردم ایران به همراه مسئولان ارشد حضور پررنگی در راهپیمایی روز قدس امروز داشتند. وی افزود: «این راهپیمایی‌ها در ایران حاوی پیامی برای واشنگتن و همه دولت‌های منطقه بود».

او ادامه داد: «آنچه در ایران رخ داد (راهپیمایی روز قدس)، پیامی برای کسانی است که بر روی خستگی ملت ایران حساب باز کرده‌اند. ولی آن‌ها با زبان روزه برای ساعت‌ها به خاطر قدس راهپیمایی می‌کنند».

ترامپ باید انتظار بکشد

سید حسن نصرالله در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایران به دنبال مذاکره با واشنگتن است، اظهار داشت: «ترامپ باید مدت‌ها منتظر بماند تا تماسی از ایران دریافت کند».

وی گفت که محور مقاومت در برابر تحقق طرح معامله قرن آمریکا خواهد ایستاد؛ چرا که ما قویا امیدواریم که ملت‌‌های منطقه می‌توانند مانع تحقق «جنایت معامله قرن» شوند.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که هدف از معامله قرن این است که هر گونه بحث و گفت‌وگو بر سر قدس، نوار غزه و آوارگان فلسطینی در خارج از سرزمین‌های اشغالی برای همیشه مسکوت بماند.

او گفت که در قبال این طرح دو جبهه وجود دارد؛ یکی حامیان این طرح و و دیگری مخالفان آن. سید حسن نصرالله گفت که یمن امروز بخش اصلی محور مقاومت و مخالف معامله قرن دونالد ترامپ در منطقه است.

او به حرف‌های «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه اسبق آمریکا در مورد «طرح خاورمیانه جدید» اشاره کرد و گفت که هدف از این طرح تثبیت «کشور اسرائیل» بود که شکست خورد.

سید حسن نصرالله به «بهارهای عربی» بعد از ۲۰۱۱ اشاره کرد و توضیح داد که این انقلاب‌ها به دلیل نبود رهبران بزرگ از مسیر خود منحرف شد و دولت آمریکا خواست با استفاده از این بهارها، میوه فاسدی بچیند که همان میوه «معامله قرن» است.

او به توانایی‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه اشاره کرد و گفت که گروه‌های مقاومت در این منطقه می‌توانند در هر جنگ پیش‌رو کنترل مساحت‌های گسترده‌ای از فلسطین اشغالی را به دست بگیرند و موشک‌های خود را تا تل‌آویو برسانند.

سید حسن نصرالله گفت که رژیم صهیونیستی از قدرت مقاومت لبنان می‌ترسد و مقام‌های این رژیم پیوسته از توانایی و بازدارندگی حزب‌الله سخن می‌گویند.

او گفت: «سوریه از آنچه که برای آن طرح ریزی کرده بودند، عبور کرد و کسانی که برای نابودی سوریه به این کشور منتقل شده بودند و با همکاری اسرائیل قصد ورود به لبنان، عراق و ایران را داشتند، فرو پاشیدند و اکنون آخرین نفس‌های خود را می‌کشند».

توصیه سید حسن نصرالله به کسانی که حملات یمنی‌ها را محکوم می‌کنند

دبیرکل حزب‌الله لبنان به حوادث اخیر در شبه جزیره عربستان و حملات یگان پهپادی ارتش یمن به تأسیسات نفتی این کشور اشاره کرد و گفت «کسانی که این حملات را محکوم کردند، به آن‌ها می‌گوییم که به اصول اخلاقی خود مراجعه کنید؛ شما چهار سال در برابر ملتی که ذبح می‌شود، سکوت کردید و هنگامی که لوله‌های نفت هدف قرار گرفت، برای چاپلوسی آل سعود آن را محکوم کردید».

وی گفت: «ملک سلمان به اجلاس عربی و اسلامی و شورای همکاری خلیج فارس دعوت می‌کند و عبارت صحیح برای این دعوت آن است که “شما عرب‌ها را به خدا قسم می‌دهیم، ما را [از دست این یمنی‌ها] خلاص کنید؛ چرا که پهپادهای یمن توانسته‌اند از همه فناوی‌های سعودی عبور کرده و با دقت به اهداف خود برسند و اماکن نفتی سعودی را بزنند و ترامپ هم نتوانست از آن‌ها حمایت کند.»

دبیر کل حزب الله لبنان نشست‌های دیروز و امروز مکه را «اجلاس التماس برای کمک‌ به سعودی» خواند که نشان دهنده ناتوانی و شکست آن‌ها در برابر مردم یمن و توانایی‌های آن‌هاست.

ایران قدرت اول منطقه است نه عربستان

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنان خود گفت که «ایران قدرت اول و عظیم منطقه است. کسانی هستند که می‌گویند قدرت اول منطقه، عربستان سعودی است ولی ترامپ می‌گوید اگر هواپیماهای سعودی بدون حمایت ما بلند شودند، نمی‌توانند بر زمین بنشینند».

او ادامه داد: «عربستان سعودی برای بقا و قدرت خود، به آمریکا، غرب و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها متکی است و این یک حقیقت است. ولی ایران دولت قدرتمند واقعی است».

سران رژیم صهیونیستی از قدرت مقاومت در هراس‌اند

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که رهبران رژیم صهیونیستی می‌گویند که سال هاست که این رژیم هیچ جنگی را نتوانسته به نفع خود فیصله داده و تمام کند و هیبت آن کاهش یافته است. او گفت: «امروز اسرائیل از موشک‌های لبنان، غزه و سوریه می‌ترسد و مدعی است که موشک‌هایی نیز در عراق وجود دارد».

او گفت حتی آمریکا به عنوان رهبر محور دیگر (مقابل محور ایران و مقاومت و حامی و مجری معامله قرن) دیگر همانند ۲۰ سال پیش نیست.

سید حسن نصرالله به اقدامات ضد ایرانی دولت ترامپ علیه ایران اشاره کرد و گفت که جنگ بین ایران و آمریکا به این معناست که در صورت وقوع آن، منطقه [از لحاظ آرایش نیروها] مختلف خواهد بود، و کسانی مانند بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به دنبال سوق دادن دو طرف به این جنگ هستند.

او ادامه داد: «بولتون دروغگو دیروز می‌گوید که هدفش سرنگونی نظام ایران نیست ولی او بیشتر از یک سال پیش در نشست سالانه منافقین گفت که سال نو میلادی ۲۰۱۹ را در تهران جشن خواهد گرفت».

ترامپ گویا در شبکه العربیه استخدام شده است

سید حسن نصرالله در ادامه در باره «تیم ب» و تلاش‌های آن‌ها برای سوق دادن آمریکا به جنگ با ایران هشدار داد و گفت: «بولتون، بن سلمان، نتانیاهو و بن زاید تلاش کردند [آمریکا] را به سمت جنگ با ایران سوق دهند. معتقدم ترامپ در شبکه تلویزیونی العربیه [عربستان سعودی] کار می‌کند».

او با اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جنگی نخواهد شد، اشاره کرد و گفت که بر حسب تحلیل ما نیز اگر ایران ضعیف بود، سال‌ها پیش آمریکا علیه این کشور جنگ راه می‌انداخت.

جنگی در منطقه علیه ایران رخ نخواهد داد

سید حسن نصرالله در چرایی عدم وقوع جنگ علیه ایران تصریح کرد که «دولت ترامپ و سرویس‌های اطلاعاتی او به خوبی می‌دانند که در صورت جنگ با ایران، این جنگ محدود به مرزهای ایران نخواهد بود و همه منطقه درگیر آتش آن خواهند بود و همه منافع و نیروهای آمریکا در منطقه از بین خواهد رفت. همه کسانی که با آن‌ها همدستی کرده‌‌اند از جمله آل سعود و اسرئیل هزینه این جنگ را خواهند داد».

ترامپ از تبعات جنگ به خوبی خبر دارد

نصرالله گفت که ترامپ به خوبی می‌داند در صورت وقوع جنگ در منطقه، قیمت هر بشکه نفت به ۲۰۰ یا ۳۰۰ خواهد رسید و در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شکست خواهد خورد. ایران هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود و آمریکا باید همه جوانب جنگ را بسنجد.

او در ادامه گفت: «به فرض گیریم که آمریکا علیه ایران اعلان جنگ کرد و حتی توانست این کشور را شکست دهد، در این صورت ترامپ چگونه خواهد توانست میلیون‌ها دلار از کشورهای [عرب] خلیج [فارس] به جیب بزند».

سید حسن نصرالله، اظهار داشت که اولویت ترامپ جنگ اقتصادی با ایران، چین، ونزوئلا و کره شمالی است. او گفته است که جنگ با ایران اقتصادی خواهد بود بنابراین اعزام نیرو به منطقه را تکذیب کرد.

چرا اجلاس مکه برگزار شد؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت «دلیل دیگر بر اینکه جنگی با ایران رخ نخواهد داد، همین اجلاس‌های مکه است که عربستان عجولانه برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد.

سید حسن گفت: «دو دلیل برای این اقدام عربستان وجود دارد؛ نخست اینکه عربستان سعودی دید که هیچ راه فراری در برابر موشک ‌های یمن ندارد. سعودی‌ها دیدند که در برابر دستاوردهای یمنی‌ها شکست نصیبشان شده است. از این رو، بیانیه‌های این اجلاس، علیه ایران و [انصارالله] حوثی بود».

ترامپ حاضر نیست برای سعودی‌ها بجنگد

سید حسن نصرالله ادامه داد: «دلیل دوم هم این است که رژیم حاکم در عربستان سعودی یقین دارند که جنگ در منطقه، جنگ بین آمریکا و ایران نخواهد بود و ترامپ برای جنگ نیابتی [به نیابت از سعودی‌ها] به منطقه نخواهد آمد».

وی گفت که سعودی‌ها روی ترامپ و تحریک او برای جنگ با ایران حساب باز کرده بودند ولی اینگونه نشد و اجلاس‌های سه‌گانه مکه مکرمه فریاد کمک‌خواهی سعودی‌ها از جهان عرب و جهان اسلام بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان از این اقدام سعودی‌ها و اجلاس آن‌ها ابراز تعجب کرده و افزود که آن‌ها از شورای همکاری خلیج فارس طلب استمداد دارند؛ شورایی که به دست خود آن‌ را تکه تکه کرده‌اند.

سهم فلسطین از بیانیه نشست مکه، یک سطر و نیم بود

سید حسن نصرالله به بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب در مکه اشاره کرد و از اینکه این بیانیه در یک سطر و نصف به فلسطین پرداخته، شدیدا انتقاد کرد و گفت: «این همان حجم توجه سران عرب به مسئله فلسطین است».

او گفت که حزب‌الله به عنوان بخشی از دولت لبنان، موضع هیأت رسمی مشارکت کننده در اجلاس مکه را مخالف اصول و بیانیه شورای وزیران لبنان می‌داند. سید حسن نصر الله با خطاب قرار دادند این هیأت پرسید: «آن بی‌طرفی [ که می‌گفتید] چه شد؟».

موضع لبنان در نشست مکه مردود و محکوم است

دبیر کل جنبش حزب‌الله، موضع هیأت دولت لبنان در اجلاس مکه را مردود دانست و آن را محکوم کرد. او ادامه داد: «جریان المستقبل [ به رهبری سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان] می‌تواند از این بیانیه حمایت کرده و آن را تأیید کند چون این حق طبیعی این حزب است ولی توافق کردیم که دولت لبنان در این مسائل بی‌طرف باشد و آنچه در مکه اتفاق افتاد، مخالف تعهدات بود».

ترسیم مرزها بین لبنان و رژیم صهیونیستی

سید حسن نصر الله در بخش از سخنان خود به موضوع ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که حزب‌الله در این قضیه پشت دولت لبنان ایستاده است.

او گفت که آمریکا می‌خواهد از گفت‌وگوهای لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم مرزها سو استفاده کرده و از آن برای حل پرونده جانبی که همان حمایت از منافع اسرائیل است، استفاده کند. اسرائیل سال‌ها از حل این مسئله که همان موشک‌های نقطه‌زن و تولید آن  است، عاجز مانده است.

او گفت که رژیم صهیونیستی از طریق سفیران برخی کشورها پیامی با این مضمون به حزب‌الله فرستاده‌ است که اگر مکان موشک‌های نقطه‌زن این حزب‌ را کشف کنیم، فورا هدف قرار خواهیم داد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که ما دروغ نمی‌گوییم، امروز من بار دیگر در برابر همه دنیا می‌گویم که ما موشک‌های نقطه زن کافی داریم که می‌تواند اوضاع و چهره منطقه را تغییر دهد.

چرا رژیم اسرئیل جرأت حمله به لبنان را ندارد؟

او با بیان اینکه حزب‌الله کارخانه ساخت موشک‌های نقطه زن ندارد، تأکید کرد حزب‌الله با این حال می‌تواند پاسخ تجاوزهای دشمن اسرائیلی را بدهد و علت اینکه آن‌ها طی این مدت نتوانسته‌اند به لبنان و اهداف حزب‌الله حمله کنند همین نکته است؛ پاسخ سریع، مستقیم و قدرتمند حزب‌الله.

دبیر کل حزب‌الله گفت که آمریکا با طرح گفت‌وگوها بر سر ترسیم مرزها می‌خواهد باب گفت‌وگو بر سر موشک‌ها و تولید آن‌ را باز کند.

راه‌اندازی کارخانه تولید موشک نقطه‌زن در آینده

وی ادامه داد: «ما حق داریم هر سلاحی را که بخواهیم، به دست بیاوریم و آن را تولید کنیم، آمریکا حق ندارد در این مسئله با ما وارد مذاکره شود. ما نیروی انسانی لازم و کامل برای ساخت و تولید سلاح را داریم و به‌زودی کارخانه‌های تولید موشک‌های نقطه‌زن را در لبنان خواهیم ساخت».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.