اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چهارمین آزمایش سامانه «پیکان-۳» بعد از تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه

  • کد خبر : 18661
  • 02 بهمن 1397 - 13:56
چهارمین آزمایش سامانه «پیکان-۳» بعد از تجاوز صهیونیست‌ها به سوریه

رژیم صهیونیستی در حالی برای چهارمین بار سامانه‌ پدافندی موسوم به «پیکان-۳» را آزمایش کرد، که روز دوشنبه جنگنده‌های این رژیم به اهدافی در سوریه حمله کردند. به گزارش اخبار جهادی، یک روز بعد از تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف مقاومت در فرودگاه بین‌المللی دمشق، وزارت جنگ این رژیم سامانه‌های پدافند موشکی پیکان-۳ را […]

رژیم صهیونیستی در حالی برای چهارمین بار سامانه‌ پدافندی موسوم به «پیکان-۳» را آزمایش کرد، که روز دوشنبه جنگنده‌های این رژیم به اهدافی در سوریه حمله کردند.

به گزارش اخبار جهادی، یک روز بعد از تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف مقاومت در فرودگاه بین‌المللی دمشق، وزارت جنگ این رژیم سامانه‌های پدافند موشکی پیکان-۳ را مورد آزمایش قرار داد.

این آزمایش که صبح امروز (سه‌شنبه) با کمک «آژانس پدافند موشکی» آمریکا (MDA) در پادگان هوایی «پالماخیم» اجرا شد، چهارمین آزمون این سامانه پدافندی بعد از با شکست مواجه شدن تمام تست‌های قبلی بود.

با اینکه هنوز صحبتی درباره موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش نشده اما به نوشته روزنامه «جروزالم پست» بعد از پرتاب هدف آزمایشی، سیستم راداری این سامانه توانسته هدف را تشخیص داده و سپس وارد فاز تدافعی شود.

در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز بدون اشاره به برخورد موفقیت‌آمیز موشک پدافندی این سامانه با هدف آزمایشی، آمده است که بعد از تشخیص هدف، موشک پرتاب شده و «مأموریت» خود را انجام داد.

برنامه تولید مشترک سامانه‌های پدافندی پیکان-۳ یکی از بزرگترین پروژه‌های نظامی اسرائیل و آمریکا است که علی‌رغم وارد شدن به خط وظیفه ارتش این رژیم در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۷ اما به مدت ۷ سال است که مراحل آزمایشی را طی می‌کند و مقامات صهیونیست برخلاف ادعاهای رسانه‌ای، هنوز از کارایی این سامانه مطمئن نشده‌اند.

حدود یک سال قبل (۳۰ بهمن ۹۶)‌ بود که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این سامانه را برای سومین بار مورد آزمایش قرار داده و ادعا کرد که موفقیت آمیز بوده است اما روزنامه «هاآرتص» با افشای شکست آن آزمایش نوشت که شئ هدف قرار داده شده فرضی بوده و اصلا واقعی نبود.

سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مشتمل بر سه لایه است. لایه اول سامانه گنبد آهنین، که برای هدف قرار دادن راکت‌های کوتاه‌برد طراحی شده است. لایه دوم سامانه «فلاخن داوود»، که برای مقابله با موشک‌های بالستیک میان‌برد ساخته شده است. لایه سوم سامانه «پیکان»، که برای ازبین بردن موشک‌های دوربرد و قاره‌پیما مستقر شده است.

بامداد دوشنبه (۱ بهمن) بود که رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت که ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است. سخنگوی ارتش اسرائیل با بیان اینکه این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه بود، ادعا کرد که موشک مذکور ایرانی بوده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با برعهده گرفتن تجاوز هوایی بامدادی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، گفته بود: «شب گذشته، نیروی هوایی ما بعد از شلیک موشک توسط ایران، به سوریه حمله کرد… به کسانی قصد صدمه زدن به ما را داشته باشند، آسیب می‌رسانیم. آنهایی که تهدید به نابودی ما می‌کنند، تمام مسئولیت برعهده آنهاست».

وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه پدافند هوایی ارتش سوریه ۳۰ موشک متجاوز صهیونیستی را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به این کشور حمله کردند (+). شبکه راشا تودی نیز گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود سی دقیقه طول کشیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.