اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در شمال استان حجه چه می‌گذرد/ عملیات بزرگ نیروهای یمنی برای خارج کردن بخش «حرض» از شبه محاصره + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18633
  • 29 دی 1397 - 17:06
در شمال استان حجه چه می‌گذرد/ عملیات بزرگ نیروهای یمنی برای خارج کردن بخش «حرض» از شبه محاصره + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی عملیاتی را در شمال استان حجه برای خارج کردن بخش «حرض» از محاصره آغاز کردند و پیشروی ها در حومه شمالی مثلث عاهم ادامه دارد.  به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی شمال استان حجه در هفته‌های گذشته با درگیری‌های سنگینی همراه بوده و نیروهای یمنی حملات مزدوران چند ملیتی سعودی را برای محاصره منطقه «حرض» […]

نیروهای یمنی عملیاتی را در شمال استان حجه برای خارج کردن بخش «حرض» از محاصره آغاز کردند و پیشروی ها در حومه شمالی مثلث عاهم ادامه دارد.

 به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی شمال استان حجه در هفته‌های گذشته با درگیری‌های سنگینی همراه بوده و نیروهای یمنی حملات مزدوران چند ملیتی سعودی را برای محاصره منطقه «حرض» ناکام گذاشته‌اند.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله حملات نیروهای مزدور سعودی را در محور جنوبی کوه «حصنین» و شمال منطقه «مثلث عاهم» در محور شرقی بخش «حرض» دفع کرده‌اند.

نیروهای یمنی در حومه شمالی منطقه «مثلث عاهم» نیز عملیات معکوس و گسترده‌ای را با پشتیبانی یگان موشکی و توپخانه ای علیه مزدوران سعودی انجام دادند تا از میزان فشارها در بخش «حرض» در شمال استان حجه بکاهند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس‌گیر در این محور موفق شدند بخش‌هایی از این منطقه را از وجود مزدوران سعودی پاکسازی کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش اخبار جهادی، دهها تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها برای پاکسازی حومه شمالی منطقه «مثلث عاهم» کشته و زخمی شدند و نیروهای یمنی درصدد هستند مواضع خود را در این نقاط تازه آزاد شده تثبیت کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در این عملیات تلاش می‌کنند ارتباط مزدوران سعودی را از منطقه «مثلث عاهم» با منطقه «بنی علی» به طور کامل قطع کنند تا خطر محاصره شدن بخش «حرض» به حداقل کاهش یابد.

همزمان یگان‌های توپخانه نیروهای یمنی به شدت مواضع مزدوران سعودی را در این محور هدف قرار دادند و دهها از آنان را کشته و زخمی کنند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

به گفته منابع میدانی، هدف از این حملات توپخانه ای قطع کمک رسانی به مزدوران سعودی در این محور است؛ نیروهای یمنی در جریان عملیات پاکسازی این منطقه مقادیر زیادی تجهیزات نظامی به غنیمت گرفتند.

به گزارش اخبار جهادی، شمار زیادی از مزدوران چند ملیتی سعودی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین و ضربات مهلک با ترک اجساد همرزمان خود از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

خبرها حاکیست، مزدوران سعودی پس از چند ساعت دوباره تجدید قوا کردند و ضد حملاتی را علیه نیروهای یمنی در محور شمالی منطقه «مثلث عاهم» انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه رو شدند و ناکام ماندند؛ در جریان درگیری‌ها شماری دیگر از مزدوران کشته و زخمی شدند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیروهای یمنی همزمان با عملیات پاکسازی مناطق «مثلث عاهم و بنی علی» درصدد هستند تا عملیاتی را برای عقب راندن مزدوران سعودی از کوه «حصنین» انجام دهند تا خطر محاصره بخش «حرض» به صفر برسد.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمد اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

به گزارش اخبار جهادی، استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.