اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در شرق رود فرات چه می گذرد؟/ تلاش داعش برای توقف پیشروی شبه نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18558
  • 25 دی 1397 - 11:10
در شرق رود فرات چه می گذرد؟/ تلاش داعش برای توقف پیشروی شبه نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس

عملیات شبه نظامیان کُرد علیه تروریست های داعش در محور شرق رود فرات همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استاندیرالزور سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه عناصر تروریستی داعش توانستند مواضع خود را در مرکز شهرک «الشعفه» تثبیت کنند. یک […]

عملیات شبه نظامیان کُرد علیه تروریست های داعش در محور شرق رود فرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استاندیرالزور سوریه حاکیست، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه عناصر تروریستی داعش توانستند مواضع خود را در مرکز شهرک «الشعفه» تثبیت کنند.

یک منبع میدانی از سیطره نیروهای کُرد بر محله‌های جنوبی شهرک «الشعفه» خبر داد و گفت: در حال حاضر، درگیری‌های سنگین در حدفاصل شهرک «الشعفه» و شهرک «البوبدران» در جریان است.

این منبع می‌دانی با بیان این پشتیبانی هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی از شبه نظامیان کُرد ادامه دارد، افزود: نیروهای شبه نظامی کُرد ابتکار عمل را در دست گرفته اند و احتمال عقب نشینی تروریست‌های داعش به داخل شهرک‌های البوبدران و العالیات وجود دارد.

وی تصریح کرد: شبه نظامیان کُرد در ۴۸ ساعت گذشته در محور شهرک الشعفه موفق شدند حدود ۱۹ منطقه و ایستگاه دفاعی تروریست‌های داعش را به تصرف دربیاورند و یک کیلومتر در عمق پیشروی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش هم ضد حملاتی را برای اشغال مجدد مناطق و عقب راندن نیروهای شبه نظامی کُرد از شهرک الشعفه انجام دادند اما ناکام ماندند و به نتیجه‌ای دست نیافتند.

شبه نظامیان کُرد در جریان دفع حملات در حومه شهرک الشعفه توانستند یک پهپاد جاسوسی تروریست‌های داعش را هدف قرار دهند و ساقط کنند؛ در جریان درگیری‌ها در این محور حدود ۴۰ تن از طرفین کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، شبه نظامیان کُرد با دفع حملات تروریست‌های داعش در حومه شهرک الشعفه، مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی به جا مانده را هم به غنیمت گرفتند و یگان‌های مهندسی برای خنثی سازی تله‌های انفجاری وارد عمل شده اند.

شبه نظامیان کُرد در ۴ روز گذشته در جریان ادامه عملیات در نوار ساحلی شرق رود فرات حدود ۲۰ مقر و ایستگاه دفاعی داعش را به همراه ۲ خودروی انتحاری، یک سکوی پرتاب خمپاره و چند انبار سلاح منهدم کردند.

جنگنده‌های ائتلاف غربی هم به بهانه نبرد با تروریست‌های داعش حدود ۳۳ مرتبه مناطق مسکونی را در شرق رود فرات هدف قرار دادند اما آماری از خسارت‌های وارد شده و تعداد جان باختگان منتشر نشده است.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، تروریست‌های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات مساحتی در حدود ۵۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند که شامل مناطق مهمی از جمله شهرک «السوسه» می‌شود.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.