اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تداوم ارسال تجهیزات به حماه؛ عملیات ارتش سوریه نزدیک است

  • کد خبر : 18565
  • 25 دی 1397 - 13:56
تداوم ارسال تجهیزات به حماه؛ عملیات ارتش سوریه نزدیک است

یک منبع نظامی بلندپایه اعلام کرد که ارتش سوریه همچنان به روند ارسال تجهیزات و اعزام نیروها به جبهه‌های استان حماه ادامه می‌دهد و قصد دارد عملیات خود علیه تروریستها را آغاز کند. به گزارش اخبار جهادی،عناصر وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» از منطقه «عاری از سلاح» در بخش شمالی حماه، به مواضع ارتش […]

یک منبع نظامی بلندپایه اعلام کرد که ارتش سوریه همچنان به روند ارسال تجهیزات و اعزام نیروها به جبهه‌های استان حماه ادامه می‌دهد و قصد دارد عملیات خود علیه تروریستها را آغاز کند.

به گزارش اخبار جهادی،عناصر وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» از منطقه «عاری از سلاح» در بخش شمالی حماه، به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

ارتش سوریه نیز پیش از اینکه تروریست‌ها به اهداف خود دست یابند، تحرکات آنان را خنثی کرد.

یک گروه تروریستی دیگر نیز تلاش کرد که از منطقه عاری از سلاح واقع در ریف ادلب به سمت مواضع ارتش سوریه نفوذ کند، ولی موفق به انجام مأموریت خود نشد.

ارتش سوریه همچنین تروریست‌ها را در اطراف شهرک‌ها و مناطق «حصرایا، أبو رعیده، الصخر، اللطامنه، وادی الدورات والزکاه والأربعین» واقع در شمال و شمال غرب حماه هدف قرار داد و چند نفر از آنان را از پای درآورد. نیروهای سوری مواضع تروریستها را در مناطق «الهبیط، تل خزنه و التینه» واقع در ریف ادلب هدف قرار دادند و در اطراف محورهای غرب شهر حلب نیز به شدت با آنان درگیر شدند.

در واکنش به اقدامات تروریستها، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که کاروانهای تجهیزات نظامی ارتش همچنان در حال حرکت به سمت مناطق همجوار منطقه عاری از سلاح در شمال حماه هستند.

یک منبع نظامی بلندپایه به اسپوتنیک گفت که مقصد این تجهزات محورهای «محرده و الزلاقیات» است؛ منطقه‌ای که از یکی از مهمترین جبهه‌های عملیاتی منطقه است و نیروهای سوری با اردوگاه اصلی گروه تروریستی «جیش العزه» واقع در شهرک «اللطامنه» فاصله زیادی ندارند.

این منبع تأکید کرد که «میزان آمادگی نیروهای حاضر در جبهه‌های ریفهای حماه و ادلب طی روزهای گذشته افزایش یافته است… ما همچنان به ارسال تجهیزات نظامی به این جبهه‌ها ادامه می‌دهیم تا جلوی هر گونه اقدام غافلگیر کننده در این جبهه‌ها را بگیریم؛ به ویژه اینکه جبهه النصره به صورت کامل بر مناطق ادلب و ریف حماه مسلط شده است».

وی با بیان اینکه النصره پس از اشغال کامل مناطق ادلب و ریف حماه دست به افزایش تنش و حملات خود به مواضع ارتش سوریه در این جبهه‌ها زده است، درباره زمان آغاز عملیاتهای ارتش گفت: «ما امروز بیش از هر زمان دیگری به عملیات نظامی قاطع نزدیک شده‌ایم… به ویژه پس از اینکه طرف ترکیه‌ای نتوانست به تعهدات خود بر اساس بندهای توافق [ادلب] عمل کند».

این منبع درباره جبهه‌های عملیات احتمالی ارتش سوریه اعلام کرد: «از اولیتهای عملیات نظامی ارتش در ریفهای حماه و ادلب، حمایت از مناطق مسکونی نزدیک به جبهه‌ها و دور کردن افراد مسلح از آن است؛ خصوصا اینکه شهر محرده و روستاهای سهل الغاب بارها در معرض کشتارهای گروههای [تروریستی] قرار گرفته است».

وی در پایان خاطر نشان کرد که «تجهیزات نظامی در نهایت آمادگی است و ما آماده‌ایم با هر شرایطی که نبرد آینده تحمیل کند، برخورد کنیم… همه می‌دانند که نبرد ادلب، سرنوشت ساز است و شاید در عرصه میدانی مهمترین [نبرد] باشد».

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.