اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کاهش مناطق تحت اشغال بازمانده‌های داعش در شرق رود فرات به ۵۰ کیلومتر مربع + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18506
  • 22 دی 1397 - 17:37
کاهش مناطق تحت اشغال بازمانده‌های داعش در شرق رود فرات به ۵۰ کیلومتر مربع + نقشه میدانی و عکس

شبه نظامیان کُرد با ادامه پیشروی ها در شرق رود فرات توانستند مناطق تحت اشغال تروریست های داعش را به ۵۰ کیلومر مربع کاهش دهند. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه (نوار ساحلی شرق رود فرات) حاکیست، شبه نظامیان کُرد پس از تصرف شهرک «الشعفه» به سمت مواضع بازمانده‌های تروریست‌های داعش […]

شبه نظامیان کُرد با ادامه پیشروی ها در شرق رود فرات توانستند مناطق تحت اشغال تروریست های داعش را به ۵۰ کیلومر مربع کاهش دهند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه (نوار ساحلی شرق رود فرات) حاکیست، شبه نظامیان کُرد پس از تصرف شهرک «الشعفه» به سمت مواضع بازمانده‌های تروریست‌های داعش در محور جنوبی حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد با کمک نظامیان آمریکایی و انگلیسی و پس از درگیری‌های سنگین در جنوب شهرک «الشعفه» توانستند محله «الرمیلان» را به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان عملیات در محله الرمیلان توانستند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی تروریست‌های داعش را به غنیمت بگیرند؛ شماری از تروریست‌ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک از این منطقه متواری شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌ها در حومه جتوبی شهرک «الشعفه» اشاره کرد و افزود: تونل‌های تروریست‌های داعش منجر به غافلگیری شبه نظامیان کُرد در حومه جنوبی شهرک «الشعفه» شده است.

این منبع میدانی با بیان اینکه درگیری‌ها به حومه جنوبی شهرک «الشعفه» کشیده شده است، گفت: مناطق در حدفاصل شهرک الشعفه و بخش جنوبی میان طرفین دست به دست می‌شود.

وی افزود: حملات شبه نظامیان کُرد و ائتلاف غربی از محور جنوبی شهرک الشعفه به سمت حومه شهرک السوسه شدت گرفته اما راه پیشروی آنان در این محور با تصرف شهرک «البوبدران» باز می‌شود که در حدفاصل دو شهرک واقع شده است.

به گزارش اخبار جهادی، شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات درصدد هستند خود را به شهرک راهبردی السوسه برسانند اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و تروریست‌های داعش در این محور همچنان مقاومت می‌کنند.

به گفته منابع میدانی، درگیری‌های در حومه شرقی شهرک «السوسه» میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش در جریان است و مناطق در این محور میان طرفین دست به دست می‌شود.

از محور جنوبی و نزدیکی‌های مرزهای مشترک با عراق خبر می‌رسد، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش در بخش شمالی شهرک باغور فوقانی همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های داعش در محورهای شمالی شهرک باغور فوقانی همچنان مقاومت می‌کنند و مناطق در این محور هم میات طرفین دست به دست می‌شود.

حملات هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی (آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها) در نوار ساحلی شرق رود فرات ادامه دارد؛ نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان عملیات در نوار ساحلی شرق رود فرات توانستند دو تروریست داعشی را با ملیت آمریکایی اسیر کنند.

به گزارش اخبار جهادی، با پیشروی جدید شبه نظامیان کُرد، مساحت تحت اشغال بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات در حال حاضر به حدود ۵۰ کیلومتر مربع کاهش یافته و فقط شهرک‌های «السوسه، المراشده، صفافنه، الشجله و بخش شمالی باغور فوقانی» در اشغال آنان است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.