اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ قطع ارتباط ته‌مانده‌های داعش با مرزهای مشترک عراق/ کشته و زخمی‌شدن ۶ نظامی انگلیسی در حومه شهرک السوسه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18416
  • 18 دی 1397 - 20:06
آخرین تحولات میدانی شرق رود فرات/ قطع ارتباط ته‌مانده‌های داعش با مرزهای مشترک عراق/ کشته و زخمی‌شدن ۶ نظامی انگلیسی در حومه شهرک السوسه + نقشه میدانی

مساحت مناطق تحت اشغال بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات به ۷۵ کیلومتر مربع کاهش یافت. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه (نوار ساحلی شرق رود فرات) حاکیست، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه ته مانده‌های گروه تروریستی داعش توانستند شهرک «الکشمه» را به تصرف درآورند. براساس اطلاعات […]

مساحت مناطق تحت اشغال بازمانده‌های گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات به ۷۵ کیلومتر مربع کاهش یافت.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه (نوار ساحلی شرق رود فرات) حاکیست، شبه نظامیان کُرد در ادامه عملیات علیه ته مانده‌های گروه تروریستی داعش توانستند شهرک «الکشمه» را به تصرف درآورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش ضد حملاتی را برای اشغال مجدد شهرک «الکشمه» انجام دادند که با واکنش نیروهای شبه نظامی کُرد ناکام ماندند؛ در جریان درگیری‌ها در این محور شماری از طرفین کشته و زخمی شدند.

نیروهای شبه نظامی کُرد پس از تثبیت مواضع در شهرک «الکشمه»، عملیات علیه تروریست‌های داعش را در محور جنوبی ادامه دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین توانستند شهرک «الشعفه» را هم به سیطره خود دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی داعش پس از دست دادن کنترل شهرک «الشعفه» به سمت شهرک «السوسه» عقب نشینی کردند؛ همزمان عملیات شبه نظامیان از سمت شهرک الشعفه به سمت السوسه آغاز شده است.

آخرین خبرها حاکیست، نیروهای شبه نظامی کُرد به نزدیکی شهرک السوسه رسیده‌اند؛ برخی گزارش‌ها از حضور چند گروه از نیروهای نظامی انگلیسی و آمریکایی در عملیات تصرف شهرک السوسه حکایت دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، ۶ تن از نطامیان انگلیسی در جریان درگیری‌ها در حومه شهرک السوسه زخمی شده‌اند؛ یکی از فرماندهان نظامی برجسته شبه نظامیان کُرد در جریان درگیری‌ها کشته شده است.

از مناطق مرزی مشترک با عراق خبر می‌رسد، شبه نظامیان کُرد شهرک باغور تحتانی را هم به تصرف درآوردند و عملیات دیگری را هم برای تسلط بر شهرک باغور فوقانی انجام دادند و پس از درگیری‌های سنگین توانستند نزدیک به ۶۰ درصد این شهرک را از اشغال تروریست‌های داعش خارج کنند.

با پیشروی‌های به دست آمده در این محور، ارتباط عناصر تروریستی داعش با مرزهای مشترک عراق به طور کامل قطع شده است و آنان از محور شمالی، شرقی و جنوبی به محاصره شبه نظامیان کُرد درآمده‌اند.

در حال حاضر، تروریست‌های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات مساحتی در حدود ۷۵ کیلومتر مربع را در اشغال دارند که مناطق مهمی از جمله شهرک‌های «السوسه، مراشده، صفافنه، الشجله و بخش شمالی باغور فوقانی» را شامل می‌شود.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف غربی از عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات حمایت هوایی و توپخانه ای می‌کند؛ حملات جنگنده‌های ائتلاف غربی به بهانه مبارزه با داعش به مناطق مسکونی ادامه دارد و منجر به کشته و زخمی شدن ۱۱ تن از ساکنان محلی در حومه شهرک «الشعفه» شده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.