اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مناطق اشغالی شمال سوریه ۷ روز پس از درگیری های سنگین میان گروه‌های تروریستی/ خط و نشان تحریرالشام برای تروریست‌های مورد حمایت آنکارا با اشغال ۲۰ شهرک و روستا + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18357
  • 15 دی 1397 - 11:04
مناطق اشغالی شمال سوریه ۷ روز پس از درگیری های سنگین میان گروه‌های تروریستی/ خط و نشان تحریرالشام برای تروریست‌های مورد حمایت آنکارا با اشغال ۲۰ شهرک و روستا + نقشه میدانی

درگیری های سنگین میان گروه های تروریستی در مناطق اشغال شمال سوریه به شدت ادامه دارد و هیئت تحریرالشام پیروزی های قابل توجهی را در میدان نبرد به دست آورده است.  به گزارش اخبار جهادی، مناطق اشغالی شمال سوریه در روزهای گذشته شاهد موج جدیدی از درگیری‌های سنگین بی سابقه میان گروه‌های تروریستی بوده و طرفین خسارت‌های […]

درگیری های سنگین میان گروه های تروریستی در مناطق اشغال شمال سوریه به شدت ادامه دارد و هیئت تحریرالشام پیروزی های قابل توجهی را در میدان نبرد به دست آورده است.

 به گزارش اخبار جهادی، مناطق اشغالی شمال سوریه در روزهای گذشته شاهد موج جدیدی از درگیری‌های سنگین بی سابقه میان گروه‌های تروریستی بوده و طرفین خسارت‌های فراوانی را به یکدیگر وارد آورده‌اند.عناصر تروریستی هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) در یک سوی میدان درگیری‌ها قدرت نمایی می‌کنند و عناصر تروریستی گروهک نور الدین زنکی (وابسته به گروه تروریستی جبهه الوطنیه) هم در طرف دیگر میدان نبرد تلاش می‌کنند از مواضع تحت اشغال دفاع کنند.

گروه تروریستی هیأت تحریر الشام، کشته شدن شماری از عناصرش توسط تروریست‌های نورالدین زنکی را غیر قبول دانسته و همین مسئله باعث شده تا حملات سنگینی را علیه آنان در مناطق اشغالی شمال سوریه ترتیب دهد.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی هیأت تحریرالشام در گام نخست درگیری‌ها که در حدفاصل روزهای یک شنبه و سه شنبه هفته گذشته به وقوع پیوست و حدود ۴۸ ساعت ادامه یافت با حملات گسترده و ناگهانی توانستند جند شهرک و روستا را در غرب استان حلب به اشغال در بیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های هیأت تحریر الشام، شهرک‌ها و روستاهای «السعدیه، عاجل، الهباطه، تقاد، خان العسل و داره العزه» را از اشغال عناصر تروریستی نورالدین زنکی خارج و به تصرف درآوردند.

به گفته منابع میدانی، گروه تروریستی هیأت تحریر الشام در ادامه پیشروی‌ها توانست ارتفاعات راهبردی «برکات» را در حومه غربی شهرک مهم «دارالعزه» از تصرف تروریست‌های نورالدین زنکی خارج و به اشغال دربیاورد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد، دهها تن از عناصر تروریستی هیأت تحریرالشام و نورالدین زنکی در مرحله نخست درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی طرفین وارد آمد.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری‌های سنگین میان گروه‌های تروریستی باعث شد، خسارت‌های قابل توجهی به مناطق مسکونی وارد آید؛ ۵۰ تن از شهروندان در جریان مرحله نخست درگیری میان گروه‌های تروریستی زخمی شدند.

آخرین خبرها از مناطق اشغالی شمال سوریه حاکیست، درگیری‌ها در حومه قلعه «سمعان» در غرب استان حلب میان تروریست‌های هیأت تحریرالشام و نورالدین زنکی همچنان در جریان است؛ عناصر تروریستی تحریرالشام در تلاش هستند این منطقه را به اشغال دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، بخش وسیعی از این قلعه تاریخی در جریان درگیری‌ها تخریب شده است؛ گفته شده تروریست‌های تحریرالشام قلعه تاریخی سمعان را با آتش توپخانه هدف قرار داده‌اند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی هیأت تحریر الشام در مرحله دوم درگیری‌ها توانستند روستاهای «الدیرونه، شولین، قره جرن، شهرنار، شیرمغار، بلنته، مکلبس و کفربسین» را در غرب استان حلب به اشغال دربیاورند و تروریست‌های نورالدین زنکی را در این محورها عقب برانند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی تحریرالشام در جریان درگیری‌ها و اشغال برخی مناطق در غرب استان حلب توانستند شماری از تروریست‌های نورالدین زنکی را در دام بیندازند و اسیر کنند.

از محور شرقی استان ادلب خبر می‌رسد، تروریست‌های تحریرالشام در حملات غافلگیر کننده توانستند روستای «ترملا» را از اشغال عناصر تروریستی نورالدین زنکی خارج کنند و به تصرف در بیاورند.

عناصر تروریستی نورالدین زنکی اگر چه در روزهای گذشته شکست‌ها و ضربات سنگین را متحمل شده‌اند اما در جریان درگیری در غرب استان حلب و شرق استان ادلب به ترتیب توانستند روستاهای «الجینه، آبین، سفوهن و فطیره» را از اشغال تروریست‌های هیأت تحریر اشام خارج کنند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، در جریان درگیری‌های ۷ روز گذشته در مناطق اشغالی شمال سوریه، حداقل ۲۵۸ تن از عناصر تروریستی هیأت تحریرالشام و نورالدین زنکی کشته و زخمی شده‌اند.

برخی گزارش‌های میدانی حاکیست، با ادامه پیشروی‌های متوالی تروریست‌های هیأت تحریر الشام، برخی گروهک‌های تروریستی از جمله «فیلق الرحمن» در حال مشورت هستند تا برای کمک به تروریست‌های نورالدین زنکی وارد میدان شوند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری‌ها در مناطق اشغالی شمال سوریه در ۲۴ ساعت گذشته گسترش یافته و شدیدتر شده است و منابع میدانی از حمله گروه تروریستی هیأت تحریرالشام به متحدان تروریست‌های نورالدین زنکی از جمله احرارالشام خبر داده‌اند؛

خبرها از درگیری تروریست‌های تحریرالشام با عناصر تروریستی احرارالشام در مناطق اشغالی شرق و جنوب استان ادلب حکایت دارد؛ گروهک تروریستی نورالدین زنکی و احرارالشام عضو گروه تروریستی «جبهه الوطنیه» هستند.

به گفته منابع میدانی، گروه تروریستی هیأت تحریر الشام در ۷ روز گذشته حدود ۲۰ شهرک و روستا را در مناطق اشغالی شمال سوریه از تصرف تروریست‌های نورالدین زنکی خارج کرده و به سیطره درآورده است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: گروه تروریستی هیأت تحریرالشام به بهانه کشته شدن چند تن از نیروهایش توسط گروهک تروریستی نورالدین زنکی، حملات را آغاز کرد اما به دنبال افزایش دامنه نفوذش در مناطق اشغالی شمال سوریه است.

این منبع میدانی گفت: این حملات زمانی به وقوع پیوست که شمار قابل توجهی از گروه‌های تروریستی مخالف هیأت تحریرالشام به همراه نیروهای ارتش ترکیه به حومه شهر منبج در شمال شرق استان حلب لشکرکشی کردند.

وی افزود: گروه تروریستی هیأت تحریر الشام در ماه‌های گذشته احساس خطر جدی کرده بود و در نهایت یک بهانه برای آنان فراهم شد تا به مواضع تحت اشغال تروریست‌های مورد حمایت آنکارا (نورالدین زنکی) حمله کند و البته پیروزی‌های قابل توجهی را از این فرصت به وجود آمده در مناطق اشغالی شمال سوریه به دست آورد.

به گزارش مشرق، مقامات دولت ترکیه در ماه‌های گذشته تلاش زیادی کردند از طریق عناصر تروریستی به اصطلاح میانه رو از جمله «نور الدین زنگی» به گروه تروریستی هیأت تحریرالشام ضربه جدی وارد آورند اما ناکام ماندند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت ترکیه درصدد بود با ایجاد گروهی واحد از تروریست‌های تحت فرمان در مناطق اشغالی شمال سوریه وارد مذاکرات سیاسی شود و امتیاز بگیرد اما در مقطع فعلی این تروریست‌های تحریرالشام (جبهه النصره) هستند که در مناطق اشغالی میدان داری می‌کنند.

به گفته منابع میدانی، گروه تروریستی هیأت تحریرالشام درصدد است تمامی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی جبهه الوطنیه (نورالدین زنکی، احرارالشام و…) را در غرب استان حلب و استان ادلب به اشغال دربیاورد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.