اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کُردهای سوری: آمریکا داعش را در مرزهای مشترک سوریه و عراق احیا کرد

  • کد خبر : 18349
  • 14 دی 1397 - 13:15
کُردهای سوری: آمریکا داعش را در مرزهای مشترک سوریه و عراق احیا کرد

منابع آگاه کُردی متذکر شدند شکست راهبرد پیشین آمریکا در خصوص سوریه و عراق، باعث شد آمریکایی‌ها گزینه احیای دوباره داعش و تقویت سیطره این گروه تروریستی در مناطق مرزی میان این دو کشور را انتخاب کنند. به گزارش اخبار جهادی، منابع کُردی مطلع به روزنامه لبنانی «الاخبار» اعلام کردند، تصمیم آمریکا برای خروج از […]

منابع آگاه کُردی متذکر شدند شکست راهبرد پیشین آمریکا در خصوص سوریه و عراق، باعث شد آمریکایی‌ها گزینه احیای دوباره داعش و تقویت سیطره این گروه تروریستی در مناطق مرزی میان این دو کشور را انتخاب کنند.

به گزارش اخبار جهادی، منابع کُردی مطلع به روزنامه لبنانی «الاخبار» اعلام کردند، تصمیم آمریکا برای خروج از شرق سوریه در چارچوب تلاش آن برای تجدید حیات داعش و سیطره مجدد این گروه تروریستی بر منطقه استراتژیک در شرق فرات، به‌ویژه در مرزهای سوریه و عراق، اتخاذ شده است تا بدین ترتیب ارتباط بین دو کشور و بین طرف‌های محور مقاومت قطع شود که این یکی از اهداف استراتژیک آمریکا در جنگی بوده که از سال ۲۰۱۱ علیه سوریه آغاز شده است.

منابع مذکور تأکید کردند، شکست راهبرد پیشین آمریکا درخصوص سوریه و عراق، بعد از شکست‌هایش در این دو کشور، واشنگتن را در مقابل دو گزینه قرار داد: یا خروج از منطقه بدون هیچ دستاوردی، یا ادامه نفوذ سیاسی و نظامی بر آن، از طریق طرف‌های دیگر. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها گزینه دوم را از طریق احیای گروه تروریستی داعش و تقویت سیطره آن در مناطق مرزی بین عراق و سوریه، انتخاب کرده‌اند.

بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد اختلافاتی میان ترکیه و آمریکا وجود دارد، ولی منابع مذکور از وجود «هماهنگی کامل» میان واشنگتن و آنکارا درخصوص استراتژی جدید آمریکا خبر می‌دهند که از سوی «جیمز جفری» فرستاده آمریکا به سوریه، که روابط خوبی با مقام‌های تُرک دارد، مدیریت می‌شود. به گفته همین منابع، تهدیدهای مکرر ترکیه مبنی بر عملیات نظامی علیه مناطق تحت سیطره کُردها در مناطق «تل ابیض» و «راس العین»، «نیروهای دموکراتیک سوریه»( قسد) را مجبور کرد بخشی از نیروهایش را از مناطق درگیر با داعش در شرق فرات به مرزهای شمالی جهت رویارویی با هرگونه حملات ترکیه خارج کند. همین امر، جبهه مواجهه با داعش را تضعیف کرده و این گروه توانست بر برخی مناطق، که بارزترین آن میدان نفتی «العمر»- مهم‌ترین میدان نفتی در شرق فرات است- مسلط شود.

همزمان با آن،  ایالات متحده در برهه‌ای سوال‌برانگیز، تمامی سربازانش را از پایگاه نظامی نزدیک شهر «هجین» در دیرالزور خارج کرد. منابع مذکور به نقل از شیوخ عشایر سوریه نقل کردند که جفری از آنها در جریان سفرش به منطقه در ماه نوامبر گذشته خواسته بود که انتقال کمک‌های نظامی و غذایی به عناصر داعش را تسهیل کنند.

در همین راستا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و جیمز جفری، هفته آینده برای رایزنی درباره سوریه، عازم ترکیه خواهند شد.

پمپئو با بیان این‌که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ادامه دارد، تصریح کرد که ایالات متحده می‌خواهد مطمئن شود که «ترکیه بعد از خروج آمریکا از سوریه، به کُردها حمله نخواهد کرد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته میلادی ضمن اعلام شکست داعش در سوریه، از قصد خود برای خارج کردن ۲ هزار نظامی آمریکایی از خاک سوریه خبر داد. این تصمیم در شرایطی اعلام شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تهدید کرده است قصد حمله به کُردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه را دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.