اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارشی از پادگان‌های ارتش آمریکا در حومه منبج+نقشه

  • کد خبر : 18327
  • 13 دی 1397 - 12:24
گزارشی از پادگان‌های ارتش آمریکا در حومه منبج+نقشه

آمریکا که در عملیات سیطره قسد بر منبج نقش حیاتی داشت؛ در این منطقه سه پادگان نظامی دایر کرده است. در جریان فتح منبج، آمریکا با داعش بر سر خروج تروریست‌های باقیمانده از شهر در پوشش ماشین‌های غیرنظامی و حرکت آنان به‌سمت الباب توافق کرد. اخبار جهادی – هنوز بسیاری از خود می‌پرسند ماجرای توییت  […]

آمریکا که در عملیات سیطره قسد بر منبج نقش حیاتی داشت؛ در این منطقه سه پادگان نظامی دایر کرده است. در جریان فتح منبج، آمریکا با داعش بر سر خروج تروریست‌های باقیمانده از شهر در پوشش ماشین‌های غیرنظامی و حرکت آنان به‌سمت الباب توافق کرد.

اخبار جهادی – هنوز بسیاری از خود می‌پرسند ماجرای توییت  اخیر ترامپ چه بوده است؟ واقعاً آمریکا از سوریه به‌صورت تدریجی عقب‌نشینی می‌کند یا ترامپ در برابر نئوکان‌ها عقب‌نشینی می‌کند؟ به‌نظر می‌رسد پاسخ را باید در «منبج» جست‌وجو کرد!

در پی جدی شدن موضوع خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، «سیطره بر منبج» به مهم‌ترین آوردگاه رقابت میان نظام سوریه و معارضین تبدیل شد. خبرگزاری تسنیم در گزارشی اختصاصی اهمیت و ابعاد استراتژیک این منطقه واقع‌شده در شرق استان حلب و غرب رود فرات را بیان کرد. در این گزارش، به‌صورت ویژه نقش آمریکا را در این پرونده مرور می‌کنیم.

برای توضیح این نقش، باید ابتدا به دو مسأله «حجم حضور نظامیان آمریکایی در منبج» و «اختلاف میان مسئولین پرونده سوریه و سران کاخ سفید بر سر منبج» بپردازیم. در قسمت نخست این گزارش، پادگان‌های ارتش آمریکا در حومه منبج را همراه با نقشه فهرست کرده‌ایم.

سه پادگان در شمال، شمال‌غربی و غرب منبج

آمریکا که در عملیات سیطره قسد بر منبج نقش حیاتی داشت؛ در این منطقه سه پادگان نظامی دایر کرده است. در جریان فتح منبج توسط قسد، آمریکا با داعش بر سر خروج تروریست‌های باقیمانده از شهر در پوشش ماشین‌های غیرنظامی و حرکت آنان به‌سمت الباب توافق کرد تا بتواند منبج را با تلفات کم‌تری تصرف کند، به همین جهت، از همان روزهای نخست، مهم‌ترین نگرانی آمریکا در این منطقه، هجوم‌های احتمالی داعش بود که پیش‌بینی می‌شد از طرف شهر الباب (در غرب منبج و در مسیر حلب) یا از شهر جرابلس (شمال منبج) به آن حمله کنند، در همین راستا، پنتاگون سه پادگان نظامی را در این منطقه دایر کرد.

۱٫ پادگان السعیدیه

مهم‌ترین پادگان نظامی آمریکا در فاصله پنج‌کیلومتری غرب شهر منبج واقع شده و به‌نوعی مسئولیت تأمین امنیت شهر را به‌عهده دارد. این پادگان مجهز که کنار دانشگاه اتحاد واقع شده است، «السعیدیه» نام دارد که برگرفته از نام روستایی در فاصله کم‌تر از دوکیلومتری شمال غربی پادگان می‌باشد.

حجم نظامیان آمریکایی حاضر در این پادگان را به‌سختی می‌توان تخمین زد؛ اما برخی گزارش‌ها از حضور حدود ۵۰۰ تا هزار نظامی در این پادگان خبر می‌دهند که اهمیت این پادگان را در معادلات فرماندهان اصلی پنتاگون در حوزه سوریه نشان می‌دهد.

۲٫ پادگان العسیلیه

دومین پادگان بزرگ آمریکا در این منطقه، پادگان «العسیلیه» نام دارد که در شمال روستای عسیلیه و جنوب شهرک الجاموسیه واقع شده است. این پادگان در مسیر میان منبج و شهر مرزی «الراعی» قرار دارد و کارکرد آن بیش‌تر آموزشی می‌باشد! روستای العسیلیه با جمعیتی نزدیک به یک‌هزار نفر، از روستاهای کردنشین منطقه منبج می‌باشد و هم‌اکنون یک پادگان آموزشی شبه‌نظامیان ypg در شمال این روستا و در فاصله چندصد‌متری پادگان العسیلیه وجود دارد.

https://muraselon.com/wp-content/uploads/2018/04/52366-750x363.png
از معدود تصاویر منتشره و مستند در مورد پادگان آمریکایی العسیلیه

از العسیلیه تصاویر بسیار محدودی منتشر شده و همین نکته نشان می‌دهد از منظر امنیتی اهمیت بسیار بالایی برای قسد و آمریکا دارد. فاصله العسیلیه تا قلمرو درع الفرات کم‌تر از ۵ کیلومتر می‌باشد و برخی کارشناسان اعتقاد دارند پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی و رصد آمریکا در این پادگان قرار دارد. همچنین تصاویر و شواهد نشان می‌دهد در پادگان آموزشی ypg، آموزش‌های پیشرفته زرهی به شبه‌نظامیان کرد داده می‌شود.

۳٫ پادگان عون الدادات

سومین پادگان بزرگ آمریکا در منبج، پادگان «عون الدادات» می‌باشد که به‌نوعی هم‌مرز با قلمرو درع الفرات بوده و در حاشیه جنوبی رودخانه ساجور واقع شده است. سواحل شمالی این رودخانه در سیطره ارتش ترکیه و مزدوران آن در ارتش آزاد سوریه بوده و جزء قلمرو درع الفرات محسوب می‌شود.

اردوی مزدوران درع الفرات در بخش شمالی روستای مقسومه

این پادگان میان دو روستای «الدادات» (عرب‌نشین) و «بوزکیج» (ترکمان‌نشین) جنوب رود ساروج واقع شده و درست مقابل آن در سواحل شمالی این روستا، اخیراً ترکیه پادگانی را در ارتفاعات «تل الهوشریه» دایر کرده است. از نکات قابل توجه این است که طی دو هفته اخیر، ارتش آزاد و شبه‌نظامیان کرد به‌طور جدی در این منطقه تمرکز کرده‌اند، به‌عنوان مثال روستای «مقسومه» را می‌توان مثال زد که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی آن (مقسومه العلیاء) در سواحل شمالی و بخش جنوبی (مقسومه السفلی) در سواحل جنوبی ساجور واقع شده است. طی یک هفته اخیر، ارتش آزاد در بخش شمالی و شبه‌نظامیان ypg در بخش جنوبی این روستا اردو زده‌اند!

جمع‌بندی

در مجموع، سه پادگان نظامی شامل بیش از هزار نظامی آمریکایی همراه با تجهیزات پیشرفته و یگان زرهی در حومه منطقه منبج حضور دارند، همین موضوع باعث می‌شود فرماندهان نظامی حاضر در سوریه بخواهند حتی الامکان در تعیین سرنوشت منطقه منبج به ایفای نقش بپردازند و همین موضوع نیز منشأ تشدید پیچیدگی وضعیت شهر منبج شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.