اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دعوت معارضان داخلی سوریه از کُردها برای هماهنگی با دمشق در برابر عملیات ترکیه

  • کد خبر : 18219
  • 05 دی 1397 - 11:52
دعوت معارضان داخلی سوریه از کُردها برای هماهنگی با دمشق در برابر عملیات ترکیه

هیئت‌های معارض موسوم به «الکتله الوطنیه الدیمقراطیه و هیئه التنسیق الوطنیه» با انتشار بیانیه‌های جداگانه از نیروهای کُرد خواستند که برای مقابله با عملیات احتمالی ترکیه، اجازه دهند که ارتش سوریه وارد مناطق شمال و شمال شرق شود. به گزارش اخبار جهادی، هیئت‌های معارض حاضر در سوریه از «ارتش اشغالگر ترکیه» خواستند که هر چه […]

هیئت‌های معارض موسوم به «الکتله الوطنیه الدیمقراطیه و هیئه التنسیق الوطنیه» با انتشار بیانیه‌های جداگانه از نیروهای کُرد خواستند که برای مقابله با عملیات احتمالی ترکیه، اجازه دهند که ارتش سوریه وارد مناطق شمال و شمال شرق شود.

به گزارش اخبار جهادی، هیئت‌های معارض حاضر در سوریه از «ارتش اشغالگر ترکیه» خواستند که هر چه سریع‌تر از سوریه خارج شود.

هیئت معارض موسوم به «الکتله الوطنیه الدیمقراطیه» (فراکسیون ملی‌گرای دموکرات) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مداخلات منطقه‌ای و بین‌المللی در پرونده سوریه از آغاز بحران در این کشور به صورت گسترده‌ای در پیچیده کردن بحران نقش داشته است».

روزنامه «الوطن» به نقل از این هیئت گزارش داد که «با [دیده] نگرانی و احتیاط به اظهارات و رفتارهای فریبگرانه آمریکا و غرب نگاه می‌کنیم و بر لزوم نشست سوری برای آغاز گفت‌وگوی سوری-سوری تحت نظارت روسیه تأکید داریم».

این هیئت با تأکید بر اینکه این گفت‌وگو باید با «قطعنامه ۲۲۵۴ و بندهای مبارزه با تروریسم و قانون اساسی همخوانی داشته باشد»، اعلام کرد که این گفت‌وگو می‌بایست «حافظ تمامیت جغرافیایی سوریه و تمامی اقشار ملت و حاکمیت سوریه باشد».

در این بیانیه از کُردها خواسته شده است که در «آغاز گفت‌وگوی سوری و برافراشتن پرچم جمهوری عربی سوریه در همه مناطق شمال و شمال شرق سوریه فورا سهیم شوند و برای ورود یگانهای ارتش سوریه به این مناطق هماهنگ باشند تا از مداخله و اشغالگری ترکیه یا [هر طرف] خارجی جلوگیری شود».

نهاد معارض موسوم به «هیئه التنسیق الوطنیه – حرکه التغییر الدیمقراطی» (هیئت هماهنگی ملی-جنبش تغییر دموکراتیک) هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «حوادث هر روز تأکید دارد که هیچ گزینه‌ای به جز تکیه مردم سوریه بر توانمندی شخصی خود و تأکید بر گزینه گفت‌وگوی سوری-سوری به عنوان تنها گزینه برون‌رفت از بحران وجود ندارد».

«منذر خدام» از اعضای دفتر سیاسی این نهاد این بیانیه را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد و در آن آمده که تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه «غافلگیر کننده» بوده است.

در این بیانیه تأکید شده است که «ما تصمیم آمریکا را مثبت می‌بینیم و آن را اقدامی در مسیر صحیح می‌دانیم و بر این باوریم که باید راهکار سیاسی در خدمت بحران سوریه باشد».

این نهاد با تأکید بر لزوم خروج «نیروهای ترکیه از خاک سوریه که آن را اشغال کرده‌اند» ترکیه را «یک کشور حامی تروریسم» عنوان کرد.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر اینکه جنگ علیه تروریسم هنوز پایان نیافته، تصریح شد که «همچنان نیروهای تروریسم تحت حمایت ترکیه در استان ادلب و شمال حلب و همچنین تروریسم داعش در شرق دیرالزور حضور دارند و فعال هستند و مسئولیت نابودی آن پس از خروج نیروهای آمریکا به صورت کامل بر دوش ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش و نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه است».

هیئت هماهنگی ملی با تأکید بر لزوم هماهنگی بین ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک، خاطر نشان کرد که «با وجود اظهارات مسئولان ترکیه‌ای مبنی بر تعویق [عملیات خود]، خطر حمله ترکیه به شمال سوریه همچنان وجود دارد. لذا مسئولیت مقابله با آن بر عهده دولت و ارتش سوریه و باهمکاری شورای دموکراتیک سوریه و نیروهای وابسته به آن است».

در پایان بیانیه این هیئت بر لغو کامل محاصره سوریه، کمک به بازگشت فراگیر آوارگان سوری و فراهم کردن شرایط بازگشت آنان تأکید شده است.

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کند، منابع خبری اعلام کردند که «یگانهای مدافع خلق» کُرد کنترل شهرک «العریمه» در ریف منبج را در اختیار ارتش سوریه قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.