اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه کنترل «العریمه» در غرب «منبج» حلب را در اختیار گرفت

  • کد خبر : 18214
  • 05 دی 1397 - 10:53
ارتش سوریه کنترل «العریمه» در غرب «منبج» حلب را در اختیار گرفت

هم‌زمان با انتشار اخباری درباره حمله قریب‌الوقوع گروهک ارتش آزاد (نزدیک به ترکیه) به شهر منبج در استان حلب، ارتش سوریه در العریمه در غرب شهر مستقر شد. به گزارش اخبار جهادی، پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کند، منابع خبری از ورود یک یگان […]

هم‌زمان با انتشار اخباری درباره حمله قریب‌الوقوع گروهک ارتش آزاد (نزدیک به ترکیه) به شهر منبج در استان حلب، ارتش سوریه در العریمه در غرب شهر مستقر شد.

به گزارش اخبار جهادی، پس از اینکه آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کند، منابع خبری از ورود یک یگان از ارتش سوریه به شهرک «العریمه» خبر دادند.

این شهرک در ریف غربی «منبج» واقع در استان حلب قرار دارد و گروه موسوم به «یگانهای مدافع خلق» کُرد بر آن تسلط داشتند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پس از ورود ارتش سوریه به العریمه، مرکز هماهنگی روسیه نیز فعالیت خود را در این شهرک مجددا آغاز کرده است.

پیشتر نیز «جیهان احمد» سخنگوی شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) گفته بود که قسد با برافراشتن پرچم سوریه بر بالای نهادهای دولتی منبج مخالفتی ندارد و تلاش ندارد که از سوریه جدا شود.


موقعیت العریمه و منبج

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از آنچه آنان را منابع آگاه می‌خواند خبر داد که یک کاروان نظامی وابسته به ارتش سوریه پس از هماهنگی با یگانهای کُرد وارد منطقه منبج شد.

به گفته آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودروی حامل سرباز، دو تانک، چند خودروی زرهی و کامیون حامل مهمات بوده است.
بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش سویه پیش از ورود به این منطقه، نشست کوتاهی با فرماندهان یگانهای مدافع خلق داشته‌اند و این افراد العریمه را تحویل ارتش سوریه دادند.

العریمه در حد فاصل مناطق تحت تسلط تروریستهای تحت حمایت ترکیه و ریف غربی منبج قرار دارد. در واقع پس از تهدیدهای ترکیه مبنی بر آغاز عملیات در منطقه شرق فرات، شهر منبج نیز در شاهد تنش است.

ترکیه همچنین در حال تداوم ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به مرزهای جنوبی خود به ویژه منطقه «کلس» در مجاورت سوریه است.

در همین راستا، «جیهان احمد» سخنگوی شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» چندی پیش اعلام کرد که این نیروها مخالف برافراشتن پرچم دولتی سوریه در منبج نیستند.

«شفان خابوری» سخنگوی گروه موسوم به «جنبس جامعه دموکراتیک» کُرد هم گفته بود که مذاکرات مربوط به استقرار نیروهای وابسته به ارتش سوریه در مرزهای مشترک با ترکیه به این خاطر است که بهانه از دست آنکارا گرفته شود.

خابوری گفت که مسئولان کُرد در حال مذاکره با روسیه و بررسی پیشنهاد این کشور مبنی بر استقرار نیروهای «گارد مرزی» وابسته به ارتش سوریه در نوار مرزی با ترکیه هستند.

وی اعلام کرد هنوز نتایج مذاکرات مشخص نیست و کُردها فقط بر سر «تدوین یک قانون اساسی حافظ حقوق همه اقشار سوریه» با دولت سوریه مشکل دارند.

یک هیئت وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه نیز پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه عازم پاریس شد و با «امانوئل ماکرون» دیدار کرد.

«ریاض درار» از مسئولان کُرد حاضر در این نشست، درباره نتایج آن گفت که «فرانسه هیچ کاری نمی‌تواند در سوریه انجام دهد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.