اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

با خروج نیروهای آمریکایی، ارتش سوریه در«التنف» مستقر می‌شود

  • کد خبر : 18130
  • 02 دی 1397 - 13:10
با خروج نیروهای آمریکایی، ارتش سوریه در«التنف» مستقر می‌شود

یک مقام نظامی سوریه گفت با خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، گروه های مسلح حاضر در پایگاه التنف در مثلث مرزی و راهبردی بین سوریه، عراق و اردن مجبور به تسویه وضعیت خود با دمشق یا انتقال به ادلب هستند. به گزارش اخبار جهادی، وبگاه خبری «العهد» لبنان در یادداشتی با این عنوان که «سرنوشت افراد مسلح […]

یک مقام نظامی سوریه گفت با خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، گروه های مسلح حاضر در پایگاه التنف در مثلث مرزی و راهبردی بین سوریه، عراق و اردن مجبور به تسویه وضعیت خود با دمشق یا انتقال به ادلب هستند.

به گزارش اخبار جهادی، وبگاه خبری «العهد» لبنان در یادداشتی با این عنوان که «سرنوشت افراد مسلح در التنف با تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه چه می شود»، آورده است: خبر دونالد ترامپ درباره آغاز خروج نیروهایش از سوریه سوال‌هایی را در سطوح سیاسی و میدانی مطرح می‌کند، چرا که این تصمیم نقطه عطف بسیار بزرگی به نفع سوریه و متحدانش محسوب می‌شود.

العهد افزود: شاید مهم ترین سوال مطرح در سطح میدانی درباره سرنوشت گروه‌های مسلح حاضر در پایگاه التنف پس از عقب نشینی آمریکا باشد.

نویسنده آورده است: پس از استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف در مرز سوریه و عراق همین نیروها، منطقه امنی موسوم به منطقه پنجاه و پنج کیلومتری را در کنترل خود گرفتند که در آن ده ها گروه مسلح از جمله داعش مشغول فعالیت بودند با وجود اینکه فعالیت داعش در آنجا عملا خطر بزرگی برای ارتش سوریه نداشت اما نیروهای آمریکایی اجازه ماندن در آنجا را به داعش داده‌اند به گونه ای که این گروه تروریستی از آنجا در کمال امنیت علیه مواضع ارتش سوریه در روستاهای حمص، دیر الزور و حتی ریف السویداء اقدام می‌کند.

وی افزود: آمریکا علاوه بر این از شماری از گروه‌های مسلح و مهم ترین آنها گروه موسوم به «مغاویر الثوره» و نیروهای «احمد العبد»و در قلب پایگاه التنف حمایت کرده و به آنها آموزش می‌داد.

یک مقام نظامی سوریه در پیرامون منطقه پنجاه و پنج کیلومتری به خبرنگار العهد گفت: نیروهای ارتش سوریه تصمیم گرفته اند پس از خروج نیروهای آمریکایی از منطقه التنف به طور مستقیم وارد آنجا شوند.

وی افزود: گروه های مسلح حاضر در منطقه پنجاه و پنج کیلومتری با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از التنف مجبور به تسلیم هستند چون حامی راهبردی خود را از دست خواهند داد و البته اغلبشان سلاح خود را تحویل ارتش سوریه خواهند داد.

وی افزود: برخی فرماندهان مغاویر الثوره مخالف هر گونه تسویه وضعیت خود هستند به رغم اینکه هنوز زود است در این باره صحبت کرد، فعلا آرامش بر منطقه التنف حاکم است و نیروهای ارتش سوریه مترصد خروج نیروهای آمریکایی یا نیروهای انگلیسی هم که در آنجا مستقر هستند نیستند.

این مقام نظامی سوریه تاکید کرد: اما به هر حال ارتش سوریه تصمیم خود را برای ورود به این منطقه به رغم خروج نیروهای بیگانه از آنجا قطعی کرده است و آنهایی از مغاویر الثوره یا دیگر گروه ها که خواهان صلح هستند این اقدام در خصوص آنها صورت می‌گیرد و آنهایی که خواهان انتقال به شمال سوریه هستند هم تصمیمشان بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.