اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تغییر ۱۸۰ درجه‌ای معادلات میدانی در شرق رود فرات/ شکست سنگین شبه نظامیان کُرد در پنجاهمین روز عملیات/ تروریست‌های داعش در آستانه رسیدن به مرزهای عراق + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17415
  • 09 آبان 1397 - 13:23
تغییر ۱۸۰ درجه‌ای معادلات میدانی در شرق رود فرات/ شکست سنگین شبه نظامیان کُرد در پنجاهمین روز عملیات/ تروریست‌های داعش در آستانه رسیدن به مرزهای عراق + نقشه میدانی

عناصر تروریستی داعش در یک حمله غافلگیرکننده علیه شبه نظامیان دموکراتیک موفق شدند بخش وسیعی از مناطق شرق فرات را تحت اشغال خود دربیاوردند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور حاکیست، درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد. یک منبع میدانی […]

عناصر تروریستی داعش در یک حمله غافلگیرکننده علیه شبه نظامیان دموکراتیک موفق شدند بخش وسیعی از مناطق شرق فرات را تحت اشغال خود دربیاوردند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور حاکیست، درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی به جزئیات درگیری ها در این محور اشاره کرد و گفت: تروریست های داعش، ۴۰ روز پس از شروع عملیات شبه نظامیان کُرد از لاک دفاعی خارج شدند و در میدان نبرد جولان می دهند.

این منبع میدانی با بیان این که پیشروی تروریست های داعش در یک هفته گذشته به لطف شرایط بد آب و هوا (گرد و خاک شدید) امکان پذیر شد، افزود: شبه نظامیان کُرد تمامی مناطقی که از شروع عملیات ( ۲۰ شهریوماه ۹۷) به تصرف درآورده بودند را از دست دادند.

وی گفت: عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات در حالی در پنجاهمین روز به شکست نزدیک می شود که تروریست های داعش توانستند شهرک های راهبردی «باغور فوقانی، السوسه، البحر و…» را دوباره اشغال کنند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای شبه نظامی کُرد در ۴۰ روز نخست عملیات، مساحت تحت اشغال داعش را در نوار ساحلی شرق رود فرات از ۱۱۱ کیلومتر مربع به حدود ۹۰ کیلومتر مربع کاهش دادند اما تروریست های داعش موفق شدند تحولات را ۱۸۰ درجه تغییر دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش در ۷۲ ساعت گذشته چند عملیات دیگر را پشت سرهم علیه نیروهای شبه نظامی کُرد در شرق رود فرات انجام دادند و چند منطقه دیگر را به اشغال درآوردند.

به گزارش اخبار جهادی، تروریست های داعش پس از درگیری های سنگین چندین ساعته موفق شدند خود را به نزدیکی شهرک بسیار مهم «باغور تحتانی» برسانند؛ در صورتی که نیروهای شبه نظامی کُرد از این شهرک عقب نشینی کنند، تروریست های داعش دوباره به مرزهای مشترک عراق و سوریه می رسند.

رصد های میدانی نشان می دهد، تروریست های داعش در تلاش هستند تا مواضع خود را در مناطق تازه اشغال شده تثبیت کنند و در ادامه خود را از محور شرقی در جنوب استان دیرالزور به مرزهای عراق برسانند.

با نزدیک شدن تروریست های داعش به مرزهای عراق، فرماندهان بسیج مردمی چند گروه دیگر از نیروهای کمکی خود را به حومه شمالی گذرگاه القائم اعزام کردند تا مواضع را در مرزهای مشترک با سوریه چند برابر تقویت کنند و از ورود تروریست ها به خاک خود جلوگیری به عمل آورند؛ چند گروه از نیروهای ارتش عراق و یگان های توپخانه و موشکی به مناطق مرزی اعزام شده اند.

به گفته منابع میدانی، چند میدان مهم نفتی از جمله «الکشمه و الکشمه جنوبی» دوباره به اشغال تروریست های داعش درآمده است؛ گفته شده اگر پیشروی تروریست های داعش به همین شکل ادامه یاید، میادین نفتی دیگری از جمله «شعیطات، یونس، الشدیها، التنک، القهار ۲ و…» از تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد خارج می شوند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.