اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه ؛ بازگشایی بزرگراه بین المللی دمشق – عمان پس از ۶ سال اشغال؛ محاصره گروه های تروریستی در شهر درعا + نقشه میدانی

  • کد خبر : 15453
  • 18 تیر 1397 - 18:47
آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه ؛ بازگشایی بزرگراه بین المللی دمشق – عمان پس از ۶ سال اشغال؛ محاصره گروه های تروریستی در شهر درعا + نقشه میدانی

عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در حومه شرقی شهر درعا به سمت مناطق جنوب غرب متواری شدند تا آرامش به بزرگراه بین المللی دمشق – عمان بازگردد. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای ارتش در محورهای مختلف جنوب و جنوب غرب استان درعا همچنان ادامه […]

عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در حومه شرقی شهر درعا به سمت مناطق جنوب غرب متواری شدند تا آرامش به بزرگراه بین المللی دمشق – عمان بازگردد.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از جنوب سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای ارتش در محورهای مختلف جنوب و جنوب غرب استان درعا همچنان ادامه دارد و عناصر تروریستی ضربات مهلکی را متحمل شده اند.

یک منبع میدانی به جزئیات پیشروی ها در جنوب اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در گذرگاه مرزی « نصیب»، عملیاتی را از غرب گذرگاه و در امتداد مرزهای مشترک با اردن آغاز کردند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای سوری پس از درگیرهای سنگین چند ساعته توانستند ۵ ایستگاه مرزی را به کنترل دربیاورند و عناصر تروریستی را از مرزهای جنوبی مشترک با اردن به جنوب غربی استان درعا فراری دهند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش عملیاتی را هم با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه و هوایی برای بازگشایی مجدد بزرگراه بین المللی که سوریه و اردن را به هم متصل می کند در دستور کار قرار دادند و در گام نخست به سمت شهرک های « طیبه، ام المیاذن و نصیب» در حومه شرقی شهر درعا حرکت کردند.

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت با عقب راندن عناصر تروریستی موفق شدند شهرک های « طیبه، ام المیاذن و نصیب» را به کنترل دربیاورند تا مسیر ارتباطی دمشق – عمان پس از چند سال اشغال باز شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در حومه شرقی شهر درعا به سمت مناطق جنوب غرب متواری شدند تا آرامش به بزرگراه بین المللی دمشق – عمان بازگردد.

در حال حاضر، نیروهای متخصص یگان های مهندسی در حال کشف و خنثی سازی تله های انفجاری کارگذاشته شده در مناطق تازه آزاد شده هستند؛ نیروهای سوری در جریان جست و جوی منطقه به منطقه هم توانستند دهها خودروی نظامی و مقادیر زیادی از تسلیحات نظامی تروریست ها را کشف و ضبط کنند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات در غرب شهر درعا هم موفق شدند پایگاه پدافند هوایی را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند؛ با آزادی این پایگاه عناصر تروریستی در مناطق اشغالی شهر درعا به طور کامل محاصره شدند.

به گفته منابع میدانی تروریست های محاصره شده در شهر درعا راهی جزء تسلیم شدن ندارد چرا که نیروهای ارتش اردن در مرزهای مشترک با سوریه مستقر شده اند و اجازه وارد شدن تروریست ها را به مرزهای خود نمی دهند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.