اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

احتمال‌ حملات گسترده موشکی آمریکایی ــ صهیونیستی به نیروهای الحشد الشعبی در مرز سوریه

  • کد خبر : 15204
  • 31 خرداد 1397 - 11:27
احتمال‌ حملات گسترده موشکی آمریکایی ــ صهیونیستی به نیروهای الحشد الشعبی در مرز سوریه

یک روزنامه لبنانی به تبیین تبعات و احتمال‌های ناشی از اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله ضد مواضع الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق پرداخته است. به گزارش اخبار جهادی،روزنامه لبنانی الاخبار به حملات هوایی صورت‌گرفته ضد نیروهای مردمی الحشد الشعبی در عراق واقع در مرزهای سوریه اشاره و در مقاله‌ای رژیم صهیونیستی را […]

یک روزنامه لبنانی به تبیین تبعات و احتمال‌های ناشی از اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله ضد مواضع الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق پرداخته است.

به گزارش اخبار جهادی،روزنامه لبنانی الاخبار به حملات هوایی صورت‌گرفته ضد نیروهای مردمی الحشد الشعبی در عراق واقع در مرزهای سوریه اشاره و در مقاله‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله معرفی کرده است. در این مقاله آمده است: اسرائیل احتمالاً با تجاوز به یگان‌هایی از نیروهای الحشد الشعبی عراق در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه خود را وارد پیچیدگی‌هایی بیش از حد تحمل تبعات آن کرده است.

این مقاله می‌افزاید که اولاً اسرائیلی‌ها تلاش‌های خود را برای تأمین منافع مبالغه‌آمیز خود و نتایج آنها افزایش داده‌اند و همچنان بر تلاش‌ها و فشارهای دیپلماتیک برای تحمیل تفاهم‌های مختلف به محور مقاومت امید دارند.

سکوت رسمی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی تاکنون و حتی پوشش خبری این تجاوز نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل مسئول اصلی این تجاوز و تصمیم گیرنده آن بوده است.

این موضوع به‌موازات تأکیدات آمریکا در خصوص مسئول این حمله است و این کشور تلاش دارد اتهام مذکور را از خود دور کند، چرا که نمی‌خواهد پیامدهای مستقیم این حمله را متحمل شود.

البته در این رابطه باید به ماهیت و مسئولیت مشترک آمریکا و طرف اسرائیلی نیز اشاره کرد، چرا که نمی‌توان مسئولیت هر کدام از طرف‌ها را نسبت به رفتارها و تجاوزهای صورت‌گرفته از سوی تل‌آویو در منطقه به‌ویژه در عرصه سوریه منفصل از یکدیگر دانست.

در تحلیل این اتفاق باید گفت که تجاوز اخیر نشان از بالا رفتن سطح مداخله‌های رژیم صهیونیستی دارد و این اتفاقات به‌گونه‌ای است که می‌تواند پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی را به‌دنبال داشته باشد. این تصمیم البته مرتبط به اراده پاسخ‌گویی به حملات و سطح این پاسخ‌گویی و پیامدهای آن میان نیروهای الحشد الشعبی است، اما در هر صورت افزایش اقدامات رژیم صهیونیستی در این رابطه می‌تواند دایره تقابل را افزایش داده و طرفین درگیری‌ها را به‌سمت جابه‌جا کردن معادله‌ها و اتخاذ مواضع هجومی بکشاند. گروه‌های منتسب به الحشد الشعبی در این رابطه نمی‌خواهند از خود عقب‌نشینی و انزوا نشان دهند، آنها می‌خواهند متجاوزان را به عقب برانند و مواضع هجومی از خود نشان دهند، این روند چیزی است که اسرائیل قادر به تحمل تبعات آن نیست.

واضح است که سیاست رژیم صهیونیستی در قبال عرصه سوریه و اقدامات تجاوزطلبانه تل‌آویو که به‌ویژه بعد از روشن شدن شکست اهداف آنها در جنگ سوریه افزایش پیدا کرده، منافعی را برای این رژیم به‌دنبال نخواهد داشت. فرقی نمی‌کند که این اقدامات در جهت هدف قرار دادن دولت سوریه باشد یا موجودیت ایران و حزب‌الله لبنان را به‌موازات ارتش سوریه هدف قرار دهد. این شکست باعث شده اسرائیل تلاش کند متحدان سوریه را مورد حمله قرار دهد تا شاید بتواند معادلاتی را به آنها تحمیل کند که امکان تحقق آنها بسیار کم است.

این حمله با وجود نتایج سختی که داشت، تا زمانی که تنها یک حمله از مجموعه طولانی از حملات گسترده نباشد، نمی‌تواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند، اقدامی که غیرممکن است رژیم صهیونیستی در ابعاد نظری و عملی به آن دست بزند. رسانه‌های آمریکایی هدف از این حمله را قطع گذرگاه زمینی بین عراق و سوریه می‌دانند که این موضوع طبعاً غیرممکن است. غیرممکن بودن این اتفاق تنها به‌علت انگیزه محور متخاصم با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه ماهیت جغرافیایی و سیاسی هدف نیز این موضوع را تأیید می‌کند و باعث می‌شود معادلات اعمال‌شده از سوی رژیم صهیونیستی در قطع همگرایی موجود میان دو طرف مرزها غیرممکن باشد.

منافعی که رژیم صهیونیستی با توسعه دایره تجاوزهای خود به‌دنبال کسب آن است، در شرایطی دنبال می‌شود که این رژیم نمی‌خواهد نتیجه جنگ سوریه را واگذار کند یا شکست خود و متحدانش در این جنگ را به جنگی دیگر تسرّی بدهد که سرکردگان این رژیم و طرف آمریکایی به‌صورت مستقیم ضد موجودیت اردوگاه متخاصم خود در سوریه به‌راه می‌اندازند.

مشخصاً نتایج جنگ سوریه و پیامدهای منفی آن برای اسرائیل و متحدانش بسیار سخت و دارای ابعاد استراتژیک فراتر از تهدیدات اعلام‌شده تل‌آویو خواهد بود، همین موضوع است که باعث اصرار رژیم صهیونیستی برای مقابله با این نتایج و باز کردن روند جنگ در سبکی جدید است، این در حالی است که پیچیدگی‌ها و مشکلات ناشی از تحولات اخیر را می‌داند و معتقد است که فراتر از تحمل اسرائیل است.

بیانیه‌های صادرشده از سوی گروه‌های الحشدالشعبی که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی در مرزهای سوریه قرار گرفته‌اند، فضای زیادی را برای تفسیر در رابطه با واکنش‌های عراق به این حملات باقی نمی‌گذارد. آنها به‌دنبال واکنش‌هایی حتی ناهمگون با این تجاوز تحت هر نتیجه‌ای هستند. این یگان‌ها و به‌ویژه یگان‌‌های حزب‌الله عراق تأکید کردند که این تجاوز می‌تواند باعث باز شدن مجدد درگیری‌ها با رژیم اسرائیل و پروژه آمریکایی در منطقه شود. این موضع‌گیری پیامی بسیار واضح برای اسرائیل و آمریکا است، اگر آمریکا بخواهد از مسئولیت‌های خود فرار کرده و بار سنگین این مسئولیت‌ها را منحصر به متحد اسرائیلی خود نماید.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.