اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تروریست‌های داعش با ۵۰۰ هزار تن از مردم ایزدی عراق چه کردند؟ + آمار

  • کد خبر : 14919
  • 20 خرداد 1397 - 12:00
تروریست‌های داعش با ۵۰۰ هزار تن از مردم ایزدی عراق چه کردند؟ + آمار

در جریان حمله تابستان سال ۹۳ گروه تروریستی داعش به شمال غرب استان نینوا، حدود ۳۶۰ هزار تن از شهروندان ایزدی عراق از محل سکونت خود آواره شدند. به گزارش اخبار جهادی، گروه تروریستی داعش تابستان سال ۹۳ از جنوب استان حسکه سوریه وارد مناطق غربی و شمال غربی استان نینوا عراق شد تا یک نسل کشی بزرگ در تاریخ به […]

در جریان حمله تابستان سال ۹۳ گروه تروریستی داعش به شمال غرب استان نینوا، حدود ۳۶۰ هزار تن از شهروندان ایزدی عراق از محل سکونت خود آواره شدند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه تروریستی داعش تابستان سال ۹۳ از جنوب استان حسکه سوریه وارد مناطق غربی و شمال غربی استان نینوا عراق شد تا یک نسل کشی بزرگ در تاریخ به ثبت برسد.

تروریست های داعش در حملات وحشیانه خود مناطق کوهستانی غرب شهر «سنجار» از جمله «وردیه، جورایبه، خانه صور، کرسی و…» را هدف قرار دادند که محل زندگی حداقل ۵۰۰ هزار تن از شهروندان ایزدی عراق بود.

اگر چه تابستان سال گذشته نیروهای بسیج مردمی با ساماندهی و آموزش جوانان ایزدی عملیاتی را در شمال غرب استان نینوا انجام دادند و موفق شدند داعش را از منطقه بیرون برانند اما زخم جنایت های تروریست ها همچنان بر پیکره مردم ایزدی باقی مانده است.

به گفته منابع میدانی در جریان حمله تابستان سال ۹۳ گروه تروریستی داعش به شمال غرب استان نینوا، حدود ۳۶۰ هزار تن از شهروندان ایزدی عراق از محل سکونت خود آواره شدند که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار نفر به خارج از کشور مهاجرت کردند.

یک منبع میدانی به جزئیات جنایت های داعش در روزهای ابتدایی حمله به ایزدی ها اشاره کرد و گفت: تروریست های خون‌خوار داعشی در روزهای نخست حدود هزار و ۳۰۰ تن از شهروندان ایزدی را قتل عام کردند.

این منبع میدانی با بیان این که شهروندان جان باخته در گورهای دست جمعی خاک شدند، افزود: تروریست های داعش در ادامه جنایت های خود حدود هزار و ۷۶۰ تن از پدران خانواده های ایزدی را هم به قتل رساندند.

وی از قتل عام ۴۱۰ تن از مادران ایزدی توسط تروریست های داعش خبر داد و گفت: نزدیک به ۲۲۰ تن از پدران و مادران هم به صورت مشترک توسط عناصر گروه تروریستی داعش کشته شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده در روزهای نخست اشغالگری تروریست های داعش در شمال غرب استان نینوا، ۲۲۰ تن از پدران و مادران ایزدی هم اسیر شدند تا جنایت های داعش تکمیل تر شود.

به گزارش اخبار جهادی، کودکان ایزدی در سال های اشغال سرزمین خود با انواع و اقسام جنایت های قرون وسطایی تروریست ها روبه رو شدند و نزدیک به ۲ هزار و ۷۶۰ تن با از دست دادن پدر و مادر یتیم شدند.

بعد از بیرون راندن تروریست های داعش از مناطق مسکونی ایزدی های عراق، جست وجوی برای کشف گورهای دست جمعی ادامه دارد و تاکنون ۱۲۰ گور جمعی و فردی در سنجار کشف شده است.

براساس اعلام منابع میدانی، در مجموع حدود ۶ هزار و ۴۱۷ تن از شهروندان ایزدی توسط تروریست های داعش دزدیده و اسیر شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۴۸ خانم و ۲ هزار و ۸۶۹ تن دیگر آقا هستند.

تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تن از شهروندان اسیر ایزدی موفق شده اند از چنگ تروریست‌های داعش خود را نجات دهند اما سرنوشت سایر افراد خبری در دسترس نیست و گفته می شود صدها  تن از زنان و دختران در بازارهای برده فروشی تروریست ها فروخته شدند.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان حملات تروریست‌های داعش به شمال غرب استان نینوا فقط مردم ایزدی مورد هجوم قرار نگرفتند و حداقل ۷۰ مزار و مقبره اقلیت ایزدی‌ها توسط آنان تخریب و  نابود شد.

در حال حاضر، مردم ایزدی پس از ۳ سال در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند که مساحتی در حدود ۵ درصد کل استان نینوا عراق است و نیروهای آموزش دیده این اقلیت مسئولیت حفاظت از آنان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.