اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خسارت های ائتلاف سعودی به زیرساخت‌های دریایی یمن پس از ۴ سال جنگ/ تنها راه رسیدن کشتی امید به ساحل یمن در آستانه بسته شدن + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14798
  • 07 خرداد 1397 - 17:46
خسارت های ائتلاف سعودی به زیرساخت‌های دریایی یمن پس از ۴ سال جنگ/ تنها راه رسیدن کشتی امید به ساحل یمن در آستانه بسته شدن + تصاویر و نقشه میدانی

در ۴ سال گذشته، بخش ساحلی و دریایی غرب و جنوب غرب یمن زیر آتش سنگین ائتلاف سعودی بود و براساس اعلام منابع میدانی به ۱۴ بندر خسارت های سنگینی وارد شده است. به گزارش اخبار جهادی، جنگ علیه مظلوم مردم یمن وارد چهارمین سال شده و ائتلاف سعودی با پشتیبانی جبهه غربی و صهیونیستی نبرد را […]

در ۴ سال گذشته، بخش ساحلی و دریایی غرب و جنوب غرب یمن زیر آتش سنگین ائتلاف سعودی بود و براساس اعلام منابع میدانی به ۱۴ بندر خسارت های سنگینی وارد شده است.

به گزارش اخبار جهادی، جنگ علیه مظلوم مردم یمن وارد چهارمین سال شده و ائتلاف سعودی با پشتیبانی جبهه غربی و صهیونیستی نبرد را از زمین و هوا به دریا هم کشانده و درصدد تکمیل کردن محاصره است.

تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در اثر قحطی و سوء تغذیه جان خود را در یمن از دست داده‌اند اما این نسل کشی باعث نشده که ائتلاف سعودی از جنایت های خود بکاهد و در مقطع فعلی به دنبال مسدود کردن معدود مسیرهای ساحلی و دریایی است.

در ۴ سال گذشته، بخش ساحلی و دریایی غرب و جنوب غرب یمن زیر آتش سنگین ائتلاف سعودی بود و براساس اعلام منابع میدانی به ۱۴ بندر خسارت های سنگینی وارد شده که نتیجه آن چیزی جز افزایش فشار بر مردم نبوده است.

نقشه میدانی یمن

براساس اطلاعات به دست آمده، تاکنون حدود ۴ هزار و ۵۹۳ قایق مخصوص صید ماهی یمنی ها توسط ماشین جنگی ائتلاف سعودی هدف قرار گرفته و منهدم شده تا سرعت بروز فاجعه افزایش یابد.

یک منبع میدانی با بیان این مطلب که در حملات ائتلاف سعودی، صدها ماهیگیر یمنی به شهادت رسیده اند، افزود: حملات ائتلاف سعودی به ساحل و دریا باعث شده که حدود ۵۰ هزار نفر از ماهیگیران کار خود را از دست دهند.

به گزارش اخبار جهادی، بخش وسیعی از ساکنان مناطق ساحلی یمن (غرب و جنوب غرب) در سال های گذشته معیشت خود را از طریق دریا و ماهگیری تامین می کردند اما جنایت های ائتلاف سعودی باعث شده که تنها امید مردم این منطقه برای تامین غذای مورد نیاز خود از دست برود.

مردم ساکن در سواحل یمن در حالی از تنها راه تامین مواد غذایی خود محروم شده اند که مهم ترین شرکت دریایی یمن به نام «دریای سرخ» خسارت های سنگینی را در جنگ ۴ سال گذشته متحمل شده است.

براساس اعلام منابع میدانی، مقدار خسارت های وارد شده به این شرکت حدود یک میلیارد  دلار (۹۴۱ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار) برآورده شده است؛ در حملات ائتلاف سعودی به زیر ساخت های این شرکت، اسکله ها، کشتی ها و مجتمع های اداری هدف قرار گرفته شده اند که نتیجه آن توقف فعالیت های شرکت بوده است.

نقشه میدانی جنوب یمن

به گزارش اخبار جهادی، خسارت های وارد شده به مهم ترین شرکت دریایی یمن در ۵ ماه گذشته معادل ۳۲۰ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار است که نشان می دهد ائتلاف سعودی به هر شیوه ممکن درصدد است تا آخرین زیرساخت های یمن را به طور کامل نابود کند.

در حال حاضر، ائتلاف سعودی به هیچ کشتی اجازه ورود به آب های یمن را نمی دهد و حتی از حرکت کشتی های حامل مواد غذایی سازمان های بین المللی به سمت ساحل یمن جلوگیری می کند.

نظامیان سعودی و اماراتی تمامی کشتی های حامل مواد غذایی که درصدد هستند به سمت سواحل استان «الحدیده» حرکت کنند را مجبور می کند به سمت بنادر استان «جیزان» در جنوب غرب استان عربستان تغییر مسیر دهند.

به گزارش اخبار جهادی، اتئلاف سعودی از ماه های گذشته هم حملات گسترده و هم جانبه ای را برای اشغال استان ساحلی «الحدیده» آغاز کرده که تا امروز هم ادامه دارد اما تلاش آنان برای تصرف بندر الحدیده تاکنون ناکام مانده است.

بندر الحدیده تنها امید مردم یمن برای رسیدن کمک های غذایی و نجات جان دهها میلیون نفر است اما ائتلاف سعودی و عناصر شورشی به شدت حملات خود افزوده اند تا بر این منطقه راهبردی تسلط یابند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.