اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاکسازی ۹۹ درصد استان دمشق پس از ۶ سال جولان تروریست‌ها/ مسیر زمینی تهران – بیروت یک گام دیگر به امنیت کامل نزدیک شد+ نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 14516
  • 09 اردیبهشت 1397 - 22:23
پاکسازی ۹۹ درصد استان دمشق پس از ۶ سال جولان تروریست‌ها/ مسیر زمینی تهران – بیروت یک گام دیگر به امنیت کامل نزدیک شد+ نقشه میدانی و تصاویر

آزادی این منطقه راهبردی و مهم امنیت بخش دیگری از مسیر زمینی بسیار حساس « تهران – بغداد – دمشق – بیروت» را تامین می کند چرا که قسمتی از مسیر منتهی به مرزهای لبنان از قلمون شرقی می گذرد. به گزارش اخبار جهادی،پس از پیروزی بزرگ ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق، همه نگاه ها به […]

آزادی این منطقه راهبردی و مهم امنیت بخش دیگری از مسیر زمینی بسیار حساس « تهران – بغداد – دمشق – بیروت» را تامین می کند چرا که قسمتی از مسیر منتهی به مرزهای لبنان از قلمون شرقی می گذرد.

به گزارش اخبار جهادی،پس از پیروزی بزرگ ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق، همه نگاه ها به مناطق تحت اشغال تروریست ها در قلمون شرقی (شمال شرق پایتخت) معطوف شد و شمارش معکوس برای آزادسازی این منطقه به صدا درآمد.

نیروهای ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری با پشتیبانی جنگنده های روسی عملیات پاکسازی قلمون شرقی را از سی ام فروردین ماه آغاز کردند و در مقابل گروه های تروریستی اعلام کردند تا آخرین لحظه در برابر حملات نیروهای سوری مقاومت می کنند.

نیروهای سوری در جریان عملیات آزادسازی قلمون شرقی، تجربه نبرد در غوطه شرقی را در دستور کار قرار دادند که بر مبنای پاکسازی گام به گام مناطق اشغالی، تحت فشار قرار دادن  و تسلیم کردن تروریست ها بود.

برخلاف پیش بینی برخی منابع میدانی که احتمال می دادند عملیات نظامی و مذاکرات برای تخلیه قلمون شرقی نزدیک به یک ماه ادامه پیدا کند،نیروهای سوری در کمتر از ۱۰ روز با حملات محدود موفق شدند گروه های تروریستی را به میز مذاکره بکشانند.

دولت سوریه با محقق کردن خواسته های خود توانست، گروه های تروریستی را به شمال شرق استان حلب منتقل کند و قلمون شرقی را هم به کنترل در بیاورد تا یک دستاورد بزرگ دیگر را در کارنامه نبردهای چند ماه اخیرش به ثبت برساند که نشان از برتری کامل آنان در میدان است.

به گزارش اخبار جهادی، در جریان عملیات موفق نیروهای سوری در قلمون شرقی، گروه های تروریستی « احمد العبد، احرارالشام، الصنادید، جیش اسود الشرقیه، القریتین، سرایا اهل الشام و جیش الاسلام» به مناطق شمالی انتقال داده شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۸ هزار و ۷۳۴ تن از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود از مناطق اشغالی « الضمیر، جیرود، الرحیبه، الناصریه، العطنه و…» در قلمون شرقی خارج شدند و سلاح های سنگین خود را به نیروهای سوری تحویل دادند.

با خروج گروه های تروریستی از قلمون شرقی، مساحتی نزدیک به ۹۸۷ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای سوری درآمد و مجموع مناطق آزاد شده استان دمشق به حدود ۹۹ درصد افزایش یافت که به معنای تمام شدن کار تروریست ها در پایتخت است.

قلمون شرقی دمشق به عنوان یک شاهراه، ورودی شمال پایتخت به شمار می آید که از محور شرفی، صحرای حمص، از محور غربی، قلمون غربی، از محور جنوب، غوطه شرقی و از محور شمالی استان حمص را به یکدیگر متصل می کند.

به گزارش اخبار جهادی، پاکسازی قلمون شرقی برای جبهه مقاومت حزب الله لبنان هم یک پیروزی محسوب می شود چرا که هسته های خاموش تروریستی در قلمون غربی و مرزهای مشترک با لبنان امیدی برای صحنه گردانی نخواهند داشت و فاصله آنان با همرزمانشان به صدها کیلومتر افزایش یافته و امنیت مرزهای مشترک سوریه و لبنان به طول ۳۷۵ کیلومتر تامین می شود.

آزادی این منطقه راهبردی و مهم امنیت بخش دیگری از مسیر  زمینی بسیار حساس « تهران – بغداد – دمشق – بیروت» را تامین می کند چرا که قسمتی از مسیر منتهی به مرزهای لبنان  از قلمون شرقی می گذرد.

در حال حاضر، فقط بخش هایی از جنوب شهر دمشق در اشغال عناصر تروریستی است و درگیری های سنگین برای پاکسازی مناطق آلوده همچنان ادامه دارد؛ اردوگاه یرموک و مناطق حومه مرکز اصلی تجمع تروریست ها به شمار می آید.

منبع:مشرق

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.