اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جبهه النصره و فیلق الرحمن در آستانه خروج از حومه شرقی دمشق/ تروریست‌ها تمامی اسناد و انبارهای سلاح را در حومه غوطه شرقی به آتش کشیدند + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14151
  • 07 فروردین 1397 - 10:42
جبهه النصره و فیلق الرحمن در آستانه خروج از حومه شرقی دمشق/ تروریست‌ها تمامی اسناد و انبارهای سلاح را در حومه غوطه شرقی به آتش کشیدند + تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای ویژه عملیاتی برای کشف آخرین هسته های خاموش عناصر تروریستی وارد شهرک حرستا شده اند؛ گروهی از یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق از تله های انفجاری وارد شهرک شده اند. به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، با خروج عناصر تروریستی از شهرک « حرستا»، تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک […]

نیروهای ویژه عملیاتی برای کشف آخرین هسته های خاموش عناصر تروریستی وارد شهرک حرستا شده اند؛ گروهی از یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق از تله های انفجاری وارد شهرک شده اند.

به گزارش اخبار جهادی،آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، با خروج عناصر تروریستی از شهرک « حرستا»، تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن در شهرک های دیگر، آمادگی خود را برای انتقال به استان ادلب اعلام کردند.

**خروج شهروندان از چنگال تروریست ها در غوطه شرقی دمشق**

براساس توافق به دست آمده، عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن باید با تحویل سلاح های سنگین، شهرک های « حزه، زملکا، عربین و جوبر» را تخلیه کنند و به سمت استان ادلب در شمال سوریه حرکت کنند.

از صبح روز گذشته ( یک شنبه)، دولت سوریه دهها اتوبوس را برای انتقال عناصر تروریستی به استان ادلب، به ورودی شهرک عربین ارسال کرده است؛ در مرحله نخست ۸۸۹ تن از تروریست ها به همراه اعضای خانواده خود برای انتقال به ادلب در شهرک عربین مستقر شدند.

یک منبع میدانی اعلام کرد:در مرحله دوم هم ۳۳ اتوبوس شامل ۲ هزار  و ۳۰۱  تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن به همراه خانواده هایشان در شهرک عربین برای انتقال به استان ادلب ساماندهی شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، با ادامه توافق میان دولت سوریه و عناصر تروریستی، ۱۱۲ اتوبوس شامل ۷ هزار ۵۴۵ تن از تروریست ها به همراه خانواده های خود در شهرک عربین در انتظار خروج از غوطه شرقی هستند.

به گزارش مشرق، برخی از عناصر تروریستی که همچنان در شهرک ها حضور دارند در حال آتش زدن اسناد همکاری های خود با دولت های خارجی هستند؛ گروه دیگری از تروریست ها هم در حال آتش زدن انبارهای سلاح و مراکز فرماندهی خود هستند.

**خروج شهروندان از چنگال تروریست ها در غوطه شرقی دمشق**

با خروج عناصر تروریستی از شهرک های « حزه، زملکا، عربین و جوبر» مساحتی در حدود ۹ کیلومتر مربع دیگر هم به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در می آید تا فقط شهرک دوما در غوطه شرقی در اشغال تروریست ها باقی بماند.

از سویی دیگر، نیروهای ویژه عملیاتی برای کشف آخرین هسته های خاموش عناصر تروریستی وارد شهرک حرستا شده اند؛ گروهی از یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق از تله های انفجاری وارد شهرک شده اند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی بخش های وسیعی از شهرک « حزه» را تخلیه کرده اند و این شهرک تا حدود زیادی از وجود تروریست ها خالی شده است؛ در صورت ادامه توافق شهرک « حزه» تا ساعاتی دیگر به طور کامل پاکسازی می شود.

همزمان با آخرین اقدامات برای خروج تروریست ها از غوطه شرقی دمشق، حدود ۵۰۰ تن از ساکنان شهرک دوما (محل اصلی تجمع تروریست ها) توانستند خود را به اردوگاه « الوافدین» برسانند.

در حال حاضر، حدود ۱۰۶ هزار و ۶۸۲ نفر از ساکنان شهرک های « دوما، حموریه، الریحان، جوبر، حرستا، عین ترما، کفربطنا» موفق شده اند از چنگال تروریست ها رهایی یابند و خود را به اردوگاه الوافدین و جنوب شهرک جسرین برسانند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.