اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیامهای رزمایش گردانهای القسام در غزه

  • کد خبر : 14140
  • 06 فروردین 1397 - 17:39
پیامهای رزمایش گردانهای القسام در غزه

به گفته کارشناسان و تحلیلگران امنیتی و دفاعی، رزمایش گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه، حامل پیام های متعدد خارجی و داخلی است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری “عربی ۲۱”، همزمان با تشدید محاصره غزه از سوی اسرائیل، گردانهای القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” رزمایش نظامی دفاعی […]

به گفته کارشناسان و تحلیلگران امنیتی و دفاعی، رزمایش گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غزه، حامل پیام های متعدد خارجی و داخلی است.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری “عربی ۲۱”، همزمان با تشدید محاصره غزه از سوی اسرائیل، گردانهای القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” رزمایش نظامی دفاعی “ایستادگی و چالش طلبی” را در غزه آغاز کردند که تا صبح دوشنبه ادامه خواهد یافت.

این رزمایش که به گفته القسام از قبل برنامه ریزی شده بود، همزمان با تشدید محاصره غزه از سوی اسرائیل و تهدیدهای مداوم آن و نیز در آستانه راهپیمایی بزرگ روز جمعه آینده آغاز شده است و حامل پیام های متعددی داخلی و خارجی است.

پیام حماس: آماده هر اتفاق غیرمنتظره ای هستیم

در همین ارتباط “وسام عفیفه” کارشناس سیاسی گفت: نام این رزمایش حامل پیام دفاعی است و القسام در صدد ارسال این پیام است که در برابر هرگونه اتفاق غیرمنتظره در غزه آمادگی دارد و این برداشت را ایجاد می کند که همان اندازه که رژیم اشغالگر آماده هرگونه اتفاق غیرمنتظره در غزه است ، مقاومت نیز آماده مقابله است.

سطح عالی مقاومت در برابر قدرت نمایی اسرائیل

یکی از پیام های این رزمایش اطمینان بخشی به جبهه داخلی غزه است با این مضمون که در پرتو متوسل شدن اشغالگران به جنگ روانی به هدف عرض اندام و قدرت نمایی و اجرای مانورهای بزرگ و بمباران های پراکنده در غزه، آمادگی مقاومت در سطح عالی قرار دارد.

عفیفه یادآور شد، این رزمایش چند روز پیش از راهپیمایی بزرگ “بازگشت” آغاز شده است که قرار است روز جمعه آینده برگزار شود و هدف از آن مقابله با موج تهدیدهای اشغالگر اسرائیلی و قوت بخشیدن به راهپیمایی مزبور است.

دست روی مقاومت روی ماشه است

وی توضیح داد، پیام های القسام به تحولات میدانی نیز بی ارتباط نیست با این مضمون که چنانچه رژیم اشغالگر اسرائیل در استفاده از زور و قدرت خط قرمزها را نقض کند، فشار دادن ماشه برای مقاومت نیز آسان است.

عفیفه همچنین یادآور شد، با توجه به انفجار کاروان “رامی الحمدالله” و تعقیب و پیگرد عوامل آن، رزمایش گردان های القسام این پیام را دارد که غزه توانایی های امنیتی و نظامی برجسته ای دارد و به بازی گرفتن این توانمندی ها امکان پذیر نیست.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: در شرایطی که رژیم اشغالگر اسرائیل مانورهای متعددی را برای قدرت نمایی نظامی برگزار کرد و بر این باور است که در رویارویی آینده قدرت تغییر معادله را دارد، مقاومت نیز این پیام را می دهد که توانمندی های دفاعی را در اختیار دارد که در هرگونه رویارویی آینده حائز اهمیت خواهد بود.

عفیفه تصریح کرد: رزمایش گردان های القسام پیام هایی با مضمون قدرت و توانمندی دارد که بخشی از رویارویی است و نه لزوما استفاده از آن به این معنی که اشاره به قدرت همواره با هدف بازدارندگی استفاده می شود و مفهوم آن تلاش برای به تاخیر انداختن هرگونه مقابله نظامی در آینده است.

تقویت روحیه فلسطینی ها در برابر تهدیدهای اسرائیل

“واصف عریقات” کارشناس نظامی نیز گفت: زمان این رزمایش آن را بیش از هر چیزی دیگری برجسته کرده است و حامل پیام های متعددی است از جمله اینکه در سطح داخلی موجب تقویت روحیه فلسطینی ها می شود به ویژه اینکه غزه در محاصره است و راه حل های غیرقابل قبولی پیشنهاد می شود.

به گفته وی یکی دیگر از پیام های این رزمایش، پافشاری بر ایستادگی است و پاسخی به مانورهای مشترک اسرائیل و آمریکا است که در پرتو تهدیدهای مداوم اسرائیل مبنی بر حمله زمینی و بمباران غزه صورت گرفته است.

“اسلام شهوان” استاد علوم امنیتی نیز در ارزیابی این رزمایش به زمان آن اشاره کرده و گفت، مهم ترین پیام آن این است که در شرایطی که اسرائیل تهدید کرده است علیه تظاهرات کنندگان در راهپیمایی روز جمعه به قدرت نظامی متوسل خواهد شد، حماس به فلسطینی ها پیامی با این مضمون می دهد که در صورت لزوم از نظر سیاسی و نظامی از این تکاپوها پشتیبانی ی کند.

به گفته او پیام دیگر این رزمایش متوجه داخل و به عبارت دقیق تر خطاب به کسانی است که در پی انفجار کاروان رامی الحمد الله در تلاش برای ناامن کردن غزه برآمدند، زیرا عاملان این انفجار در صدد برآمدند با این کار این پیام را به جامعه جهانی بدهند که حماس قدرت حفظ امنیت غزه را ندارد اما حمامس نیز با رزمایش ایستادگی و چالش طلبی در تلاش برای از بین بردن هرگونه اقدامی برای ناامن کردن غزه برآمده است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.