اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مردم نبل و الزهرا کمک کُردها را در زمان محاصره فراموش نکردند/ ورود ۴۰۰ هزار جنگ‌زده عفرین به شهرک‌های شیعه نشین حلب+ تصاویر

  • کد خبر : 14092
  • 25 اسفند 1396 - 20:09
مردم نبل و الزهرا کمک کُردها را در زمان محاصره فراموش نکردند/ ورود ۴۰۰ هزار جنگ‌زده عفرین به شهرک‌های شیعه نشین حلب+ تصاویر

حملات سنگین توپخانه‌ای و جنگنده‌های ارتش ترکیه باعث شده هزاران نفر با تخلیه شهرک عفرین، به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه در نبل و الزهرا حرکت کنند. به گزارش اخبار جهادی،با رسیدن نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به یک کیلومتری شهر کُردنشین عفرین در شمال استان حلب، هزاران تن […]

حملات سنگین توپخانه‌ای و جنگنده‌های ارتش ترکیه باعث شده هزاران نفر با تخلیه شهرک عفرین، به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه در نبل و الزهرا حرکت کنند.

به گزارش اخبار جهادی،با رسیدن نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات به یک کیلومتری شهر کُردنشین عفرین در شمال استان حلب، هزاران تن از مردم به شهرک های نبل و الزهرا پناه آوردند.

حملات سنگین توپخانه ای و جنگنده های ارتش ترکیه عامل دیگری است که باعث شده، هزاران تن از مردم با تخلیه شهرک عفرین، به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه در نبل و الزهرا حرکت کنند.

مردم کُرد در آستانه خروج از عفرین
مردم کُرد در آستانه خروج از عفرین

یک منبع میدانی از تلاش تمامی نیروها برای نجات جان مردم عفرین خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰۰ هزار نفر از مردم جنگ زده شهر عفرین وارد شهرک های نبل و الزهرا شدند.

بازی کودکان کُرد عفرین در شهرک های نبل و الزهرا
بازی کودکان کُرد عفرین در شهرک های نبل و الزهرا

براساس اطلاعات به دست آمده، مردم شهرک های نبل و الزهرا هم در کنار نیروهای دفاع مردمی وارد عمل شده اند و کمک می کنند اسکان مردم شهر عفرین به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

به گزارش اخبار جهادی، اهالی و خانواده های شهرک های نبل و الزهرا هر کدام به توان خود به هموطن های کُرد خود کمک می کنند و مواد غذایی، بهداشتی و سایر امکانات را در اختیار آنان قرار می دهند.

بازی کودکان کُرد عفرین در شهرک های نبل و الزهرا
بازی کودکان کُرد عفرین در شهرک های نبل و الزهرا

شماری از شهروندان شهرک های نل و الزهرا هم خانه های خود را در اختیار مردم جنگ زده شهر عفرین قرار می دهند تا سختی ها و رنج های آنان در زمان آوارگی به حداقل ممکن کاهش یابد.

از سویی دیگر مسئولان کانون های فرهنگی شهرک های نبل و الزهرا هم برای جلوگیری از آسیب روانی کودکان وارد میدان شده اند و با امکانات حداقلی، زمینه بازی و سرگرمی کودکان عفرین را فراهم کردند.

یکی از شهروندان شهرک های نبل و الزهرا در خصوص استقبال گسترده از مردم عفرین گفت: ما سال های سخت محاصره را محاصره نکردیم و در آن زمان این مردم عفرین بودند که از فاجعه انسانی جلوگیری کردند.

وی با بیان این که محبت های مردم عفرین را در زمان محاصره شهرک های نبل و الزهرا فراموش نمی کنیم، افزود: در مقطع فعلی اقدامات ما فقط جبران بخش هایی از مهربانی مردم عفرین در زمان محاصره بود.

این شهروند سوری با بیان این که کمک به هموطن های کُرد یک مسئله عجیب و خاص نیست، گفت: سوریه در ۷ سال گذشته روزهای سخت را پشت سر گذاشته و وظیفه همه است تا با همدلی در مسیر عبور از مشکلات حرکت کنند.

وی افزود: هیچ کشور و جریانی نمی تواند میان شهروندان عرب و کُرد سوریه فاصله بیندازید و رابطه صمیمی میان ما در طول سال های گذشته وجود داشت و زمانی که به کمک نیاز داشتیم، مردم عفرین با تمام قدرت از ما حمایت کردند و حالا ما باید مهربانی های آنان را در زمان محاصره پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.