اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاکسازی ۱۲۰ کیلومتر مربع از صحرای الانبار از لوث داعش/ انهدام پایگاه داعش در شرق دیرالزور در عملیات بسیج مردمی عراق +نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 14017
  • 14 اسفند 1396 - 16:07
پاکسازی ۱۲۰ کیلومتر مربع از صحرای الانبار از لوث داعش/ انهدام پایگاه داعش در شرق دیرالزور در عملیات بسیج مردمی عراق +نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در سه سال گذشته حدود ۲۰۱ هزار و ۲۳۰ کیلومت مربع از خاک استان الانبار را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای بسیج مردمی عراق همزمان با ادامه عملیات پاکسازی استان هایکرکوک، دیاله و صلاح الدین از لوث وجود هسته های خاموش گروه تروریستی داعش، تامین امنیت […]

نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در سه سال گذشته حدود ۲۰۱ هزار و ۲۳۰ کیلومت مربع از خاک استان الانبار را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای بسیج مردمی عراق همزمان با ادامه عملیات پاکسازی استان هایکرکوک، دیاله و صلاح الدین از لوث وجود هسته های خاموش گروه تروریستی داعش، تامین امنیت بخش هایی از استان الانبار را هم در دستور کار قرار دادند.

از استان الانبار خبر می رسد، چند گروه از نیروهای بسیج مردمی برای شناسایی هسته های خاموش داعش و پاکسازی مناطق آلوده از تله های انفجاری کار گذاشته شده وارد عمل شده اند.

نیروهای تیپ ۱۳ و ۱۸ بسیج مردمی در این عملیات مشارکت دارند و اولویت خود را برای تامین امنیت صحرای غربی استان الانبار معطوف کرده اند و تاکنون آرامش را به ۱۲۰ کیلومتر مربع  صحرای غربی الانبار بازگردانند.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق پاکسازی شده در صحرای غربی الانبار از منطقه «عکاشات» در نزدیکی مناطق مرزی تا منطقه «وادی الورج» امتداد دارد؛ براساس اعلام منابع میدانی دهها روستا در صحرای الانبار به محلی امن برای فعالیت پنهان تروریست ها تبدیل شده است.

یک منبع میدانی از عزم نیروهای عراقی برای پاکسازی این روستا ها خبر داد و گفت: صحرای غربی استان الانبار در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه به پایگاهی برای آموزش و تقویت تروریست های داعش تبدیل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که تروریست های داعش چگونه در صحرای غربی الانبار توان بازیابی خود را به دست آورده اند، گفت: این منطقه مرزی کور با پایگاه التنف آمریکا در جنوب استان حمص سوریه فاصله چند ندارد و نیروهای آمریکایی تقویت توان تروریست های داعش را در این محور به صورت مداوم انجام می دهند.

از شمال شرق شهر فلوجه در شرق استان الانبار هم خبر می رسد، نیروهای تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی موفق شدند دو پایگاه تروریست های داعش را شناسایی کنند؛ در این پایگاه ها مقادیر زیادی از تسلیحات نظامی کشف و ضبط شد.

به گزارش اخبار جهادی، هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در حومه شهر فلوجه با کمکی برخی از اهالی منطقه درصدد هستند منطقه را دوباره به سمت نا امنی پیش ببرند و همین مسئله باعث شده نیروهای بسیج مردمی برای بررسی منطقه وارد عمل شوند.

نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در سه سال گذشته حدود ۲۰۱ هزار و ۲۳۰ کیلومت مربع از خاک استان الانبار را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند و امنیت را به شهرهای «فلوجه، الرمادی، کبیسه، الرطبه و…» بازگردانند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: در حال حاضر، امنیت در بخش های وسیعی از استان الانبار برقرار شده اما وجود بیابان های پهناور و ترویج تفکر تکفیری در برخی مناطق زمینه رشد دوباره تروریست ها را فراهم کرده است.

از مناطق مرزی شمال غرب استان الانبار هم خبر می رسد، نیروهای تیپ ۲۹ بسیج مردمی در مناطق تحت اشغال داعش در شرق استان دیرالزور نفوذ کردند و موفق شدند گروهی از عناصر تروریستی را شناسایی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ویژه بسیج مردمی در این عملیات دقیق توانستند پایگاه تروریست ها را در روستای «العطشانه» شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان موشکی قرار دهند.

به گزارش اخبار جهادی، یگان موشکی بسیج مردمی عراق هم با دریافت اطلاعات، مواضع گروه تروریستی داعش را در روستای العطشانه در شرق دیرالزور هدف قرار دادند؛ در این حملات حدود ۴۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند. چند انبار سلاح تروریست ها هم در این پایگاه منهدم شد.

یک منبع میدانی از ادامع عملیات نیروهای بسیج مردمی در شرق استان دیرالزور خبر داد و گفت: پیشتر اعلام کرده بودیم که هیچ خط قرمزی برای ما وجود ندارد و از تهدید آمریکایی ها هراسی نداریم و تا تامین امنیت مرزهای عراق به عملیات خود در شرق استان دیرالزور ادامه می دهیم.

این منبع میدانی افزود: در حال حاضر، نیروهای ویژه و اطلاعات بسیج مردمی در مناطق اشغالی شرق دیرالزور برای شناسایی تروریست ها حضور دارند و یگان موشکی بسیج مردمی نقش پشتیبانی خود را ایفا می کند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.