اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات فرار فرماندهان بلند پایه داعش از مناطق محاصره‌شده صحرای دیرالزور ناکام ماند + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13720
  • 07 بهمن 1396 - 10:48

نیروهای جبهه مقاومت در جریان دفع حملات تروریست‌ها توانستند ۶ خودروی نظامی و مجهز به دوشکا تروریست‌ها را منهدم کنند. به گزارش اخبار جهادی، شرق سوریه پس از چند هفته آرامش نسبی در تحولات سوریه و تحولات منطقه، روز گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و عناصر تروریستی محاصره شده در صحرای دیرالزور، حملات گسترده‌ای را […]

نیروهای جبهه مقاومت در جریان دفع حملات تروریست‌ها توانستند ۶ خودروی نظامی و مجهز به دوشکا تروریست‌ها را منهدم کنند.

به گزارش اخبار جهادی، شرق سوریه پس از چند هفته آرامش نسبی در تحولات سوریه و تحولات منطقه، روز گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و عناصر تروریستی محاصره شده در صحرای دیرالزور، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای مقاومت ترتیب دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات عملیات عناصر تروریستی اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها در این حملات، مواضع نیروهای جبهه مقاومت را در نزدیکی روستاهای «الکشمه و غریبه» در حدفاصل شهرهای «ابوکمال – المیادین» هدف قرار دادند.

وی با بیان این تروریست‌ها درصدد بودند حملات خود را با انفجار عناصر انتحاری در نزدیکی ایستگاه های دفاعی جبهه مقاومت آغاز کنند، گفت: نیروهای جبهه مقاومت به خوبی توانستند تحرکات تروریست ها را قبل از شروع حملات رصد کنند و شماری از آنان را در حومه روستاهای «الکشمه و غریبه» هدف قرار دهند.

این منبع میدانی افزود: پس از درگیری‌های سنگینی که چند ساعت در حومه روستاها به طول انجامید در نهایت تروریست‌های داعش با متحمل شدن خسارت‌های شدید مجبور به عقب نشینی شدند.

وی با توضیح این که در جریان درگیری ها حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی داعش از پای درآمدند و دهها تن دیگر هم مجروح شدند، گفت: شماری زیادی از تروریست ها هم پس از ناکامی از منطقه متواری شدند.

نیروهای جبهه مقاومت در جریان دفع حملات تروریست ها توانستند ۶ خودروی نظامی و مجهز به دوشکا تروریست‌ها را منهدم کنند؛ در جریان درگیری ها، خودروی های نظامی حامل سلاح تروریست ها هم منهدم شد.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریسی داعش درصدد بودند با انجام این عملیات و اشغال روستاهای «الکشمه و غریبه»، جاده المیادین – البوکمال» را قطع و مسیر ارتباطی نیروهای جبهه مقاومت را در این محور مسدود کنند که ناکام ماندند.

عناصر تروریستی داعش همچنین درصدد بودند با اشغال این دو روستا، خود را از غرب رود فرات به همرزمانشان در شرق برسانند تا امکان انتقال نیرو و تجهیزات دوباره فراهم شود که با هوشیاری نیروهای مقاومت با شکست سنگین روبه رو شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از حضور فرماندهان داعش در مناطق محاصره شده غرب رود فرات (صحرای دیرالزور) خبر داد و گفت: تروریست ها در تلاش بودند با اشغال این روستاها، فرمانده هان بلند پایه خود را از مناطق مرکزی محاصره شده به سمت شرق رود فرات فراری دهند.

این منبع میدانی با بیان این که تلاش تروریست ها برای چندمین بار در ماه های گذشته با شکست روبه رو شده، تاکیدکرد: نیروهای جبهه مقاومت در آماده باش کامل قرار دارند و به تروریست ها اجازه نخواهند داد به اهداف خود در این محور دست یابند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی در غرب رود فرات (مناطق بیابانی و دارای چاه های نفت) در مساحتی حدود  ۵ هزار کیلومتر مربع محاصره هستند و تلاش آنان برای اتصال برای اتصال مناطق محاصره شده غرب به شرق  رود فرات تاکنون نتیجه ای نداده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.