اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات فلسطین ۲۶ روز پس از شروع اعتراضات/ یک سال حبس برای الاغی که به نظامیان صهیونیست حمله کرد! + عکس

  • کد خبر : 13429
  • 07 دی 1396 - 10:02
آخرین تحولات فلسطین ۲۶ روز پس از شروع اعتراضات/ یک سال حبس برای الاغی که به نظامیان صهیونیست حمله کرد! + عکس

در ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات و اعتراضات در شهرهای مختلف کرانه باختری و نواره غزه برگزار شد. به گزارش اخبار جهادی، اعتراضات شهروندان فلسطینی در واکنش به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر وارد بیست و ششمین روز متوالی شده […]

در ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات و اعتراضات در شهرهای مختلف کرانه باختری و نواره غزه برگزار شد.

به گزارش اخبار جهادی، اعتراضات شهروندان فلسطینی در واکنش به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر وارد بیست و ششمین روز متوالی شده است.

یک منبع میدانی از ادامه درگیری های شدید میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تظاهرات و اعتراضات در شهرهای مختلف کرانه باختری و نواره غزه برگزار شد.

این منبع میدانی افزود: از عصر روز گذشته با شروع اعتراضات جوانان فلسطینی در روستای « نبی صالح» در شهر « رام الله»، نظامیان صهیونیست حملات خود را علیه گردهمایی مردم آغاز کردند.

وی با بیان این که نظامیان صهیونیست به شدت تجمع جوانان فلسطینی را در این روستا سرکوب کردند، گفت: در جریان درگیری ها تعدادی از معترضین زخمی شدند و نظامیان صهیونیست با گاز آشک آور، شهروندان را هدف قرار دادند.

از حومه شمالی شهر «البیره» هم خبر می رسد درگیری ها میان فلسطینی ها و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد؛ درگیری های سنگین در اردوگاه « عایده» در شمال « بیت لحم» هم گزارش شده است.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به شهرک « رمانه» یکی از جوانان فلسطینی بدون هیچ دلیلی توسط نیروهای نظامی صهیونیست بازداشت شد. عصر روز گذشته هم یک کودک فلسطینی به نام «معتصم حامد حسین» از شهرک « بدرس» در غرب « رام الله» بازداشت شد اما پس از ۵ ساعت از اسارت نیروهای صهیونیست نجات یافت.

به گزارش مشرق، از شهرک «بیت فوریک» در شرق «نابلس» هم خبر می رسد درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست؛ این درگیری‌ها تا ساعت ها ادامه پیدا کرد.

نظامیان صهیونیست به بهانه برقراری امنیت هم به مناطق مسکونی شهرک « سلوان» در حومه «قدس» یورش بردند و شماری از منازل شهروندان فلسطینی را به طور کامل تخریب کردند.

درگیری ها در حومه منطقه نظامی «ناحل عوز» در شرق نوار غزه هم به وقوع پیوست؛ نظامیان صهیونیست در جریان این درگیری ها با شلیک مستقیم گلوله و گاز اشک آور شهروندان فلسطینی را در این منطقه هدف قرار دادند.

از شهر الخلیل در کرانه باختری هم خبر می رسد نظامیان صهیونیست به مناطق مسکونی فلسطینی ها در شهرک «سعیر» حمله کردند؛ در جریان این حملات ۵ تن از جمله ۳ کودک مجروح شدند.

خبرها حاکیست، شهرک نشینان صهیونیست هم حملات را علیه شهروندان بی دفاع فلسطینی به شیوه های مختلف تشدید کرده اند؛ روز گذشته یک شهروند فلسطینی در شهرک  «عقربا» در شهر «نابلس» توسط شهرک نشیان صهیونیست با خودرو زیر گرفته شد.

از سویی دیگر دادگاه رژیم صهیونیستی یکی از دانشجویان دختر فلسطینی به نام «استبرق التمیمی» را در کرانه باختری به بهانه بر هم زدن امنیت به ۲ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی سنگین محکوم کرد.

اقدامات رژیم صهیونیستی به اینجا ختم نشد و آنان یک الاغ را هم به جرم حمله به نظامیان صهیونیست به یک سال حبس محکوم کردند؛ به گزارش مشرق، نظامیان صهیونیست از شروع اعتراضات تاکنون ۱۲ تن از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده اند و حدود ۴ هزار تن دیگر را هم مجروح کرده اند.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.