اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جمهوری آذربایجان چگونه به پایگاه اصلی منافقین در منطقه تبدیل شد؟

  • کد خبر : 13214
  • 24 آذر 1396 - 21:47
جمهوری آذربایجان چگونه به پایگاه اصلی منافقین در منطقه تبدیل شد؟

روابط باکو-تلاویو به خاطر علایق شدید دولتمردان جمهوری آذربایجان به دوستی با رژیم اشغالگر قدس و میل شدید آن‌ها به فرهنگ و تمدن غرب از سال‌های پیش به‌صورت آشکارا درجریان بوده است. به گزارش اخبار جهادی،روابط باکو-تل‌اویو به خاطر علایق شدید دولتمردان جمهوری آذربایجان به دوستی با اسرائیل و میل شدید آن‌ها به فرهنگ و […]

روابط باکو-تلاویو به خاطر علایق شدید دولتمردان جمهوری آذربایجان به دوستی با رژیم اشغالگر قدس و میل شدید آن‌ها به فرهنگ و تمدن غرب از سال‌های پیش به‌صورت آشکارا درجریان بوده است.

به گزارش اخبار جهادی،روابط باکو-تل‌اویو به خاطر علایق شدید دولتمردان جمهوری آذربایجان به دوستی با اسرائیل و میل شدید آن‌ها به فرهنگ و تمدن غرب و همچنین به خاطر داشتن حس اسلام و شیعه ستیزی از سال‌های پیش به‌صورت آشکارا در جریان است. دولتمردان آذربایجان از بیان آشکار دوستی خود با رژیم صهیونیستی هرگز ترس و واهمه‌ای نداشته‌اند و از گسترش و توسعه روابط خود با رژیم اشغالگر قدس بارها سخن رانده‌اند. شخص الهام علی‌اف که به گسترش روابط با رژیم نژادپرست اسرائیل بسیار علاقه‌مند و مشتاق است، پیش‌ازاین در سخنرانی خود گفته بود، روابط باکو- تل‌آویو مانند کوه یخ می‌ماند که بخش اعظم آن در زیرآب است.سیاستمداران آذربایجانی به این رابطه و دوستی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، حتی اگر این دوستی برخلاف خواست و میل اکثریت جامعه این کشور باشد و یا باعث تیرگی روابط این کشور با کشور دوست و همسایه خود ایران که همیشه مردم مسلمان این کشور را مورد لطف، توجه و حمایت مادی و معنوی خود قرار داده است و در مسئله قره‌باغ از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کرده و جنگ و هجوم دولت ارمنستان را محکوم کرده است بشود.

باوجود همه دوستی‌ها و روابط حسنه و داشتن حس نزدیکی جمهوری آذربایجان با دولت غیر مشروع اسرائیل، رژیم صهیونیستی هنوز تمامیت ارضی این کشور را به‌طور رسمی موردحمایت قرار نداده است. این در حالی است که گرایشات شدیدی در میان سران سیاستمداران جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی و دولت اسرائیل وجود دارد. باوجود همه مخالفت‌های داخلی از سوی اکثریت شیعی این کشور و اعلام مخالفت کشورهای اسلامی و مسلمان با این نوع‌دوستی، ولی باز سران و صاحبان قدرت در این کشور با بی‌توجهی کامل به رفتار نادرست و غلط خود ادامه می‌دهند.

اسرائیل اولین حضور خود را در جمهوری آذربایجان از آوریل ۱۹۹۲ میلادی با آغاز روابط دیپلماتیک برقرار کرد و اولین دیدار رسمی مقامات آذربایجان از اسرائیل در سپتامبر ۱۹۹۲ صورت گرفت. اسرائیل در فوریه ۱۹۹۳ در باکو سفارت باز کرد.در اوت ۱۹۹۵ یک هیئت اطلاعاتی اسرائیل وارد باکو شد. این دیدار به‌عنوان مأموریتی محرمانه برای آموزش مأموران امنیتی جمهوری آذربایجان توصیف شد.

حضور بنیادها و نهادهای صهیونیستی (بنیاد جورج سوروس، بنیاد کمک ملی به دموکراسی، انستیتو صلح و دموکراسی امریکا، موسسه رسانه‌های قفقاز) در جمهوری آذربایجان به خاطر مسائل مهم متعددی ازجمله: اهمیت ژئوپلیتیکی منطقه قفقاز، جمعیت مسلمان این جمهوری، هم‌جواری آن با دریای خزر و وجود منابع نفت و گاز دارای اهمیت است. یکی از نمودها و ابعاد جدی حضور بنیادها و تشکل‌های غیردولتی و مستقل در جمهوری آذربایجان کمک مالی رسمی و غیررسمی آن‌ها جهت ایجاد و شکل‌گیری خبرگزاری‌ها، نشریات، روزنامه‌ها و به‌طورکلی مطبوعات وابسته به آن‌ها است تا از این تریبون‌ها اقدام به انتشار اخبار و مطالب موردنظر گردانندگان اصلی و پشت پرده این بنیادها در عرصه افکار عمومی مردم این جمهوری و سایر ساکنین منطقه نمایند.

روابط باکو_تل‌آویو تنها به این‌گونه اقدامات در جمهوری آذربایجان ختم نمی‌شود، بلکه سران این دو رژیم حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار داده‌اند. بر اساس اسناد منتشرشده ویکی لیکس، سفارت امریکا در شهر باکو در ژانویه ۲۰۰۹ سندی را به واشنگتن ارسال کرده که بر اساس آن واحد علی‌اف مشاور نظامی و امنیتی رئیس‌جمهوری آذربایجان طی سفری که به فلسطین اشغالی داشته است، با سران و مقامات امنیتی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی توافقنامه امنیتی امضا کرده و بر اساس این توافق‌نامه اسرائیل از خاک آذربایجان برای اهداف جاسوسی علیه ایران استفاده می‌کند. بعد از انتشار این سند مقامات دولتی آذربایجان در برابر آن سکوت اختیار کردند.

به‌غیراز همکاری‌های دولتمردان جمهوری آذربایجان با اسرائیل در مورد مقاصد جاسوسی و خرابکارانه از خاک این کشور علیه ایران، همکاری‌های جدی را برای اسکان و حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک جمهوری آذربایجان از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده‌اند. حضور گروهک تروریستی منافقین در این کشور با نظر مستقیم مقامات اطلاعاتی و جاسوسی تل‌آویو و با رضایت کامل الهام علی‌اف بوده است. البته بعدها نماینده منافقین در مصاحبه‌ای با تلویزیون  ANS TV جمهوری آذربایجان در سال ۱۳۹۰ سابقه حضور این گروهک در آذربایجان را به ۹ سال قبل از آن مربوط دانست.

 درنهایت پس از مذاکرات مقامات بلندپایه اسرائیلی با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان وی ضمن موافقت با استقرار منافقین در این کشور، موضوع را به وزارت امنیت جمهوری آذربایجان (MTM) ارجاع داد تا با مذاکراتی که با موساد انجام می‌دهند در خصوص نحوه استقرار منافقین در این کشور تصمیم‌گیری کنند. بیشتر هماهنگی بین مقامات آذربایجان و اسرائیل توسط «یوآد آبراهاموف» نماینده مجلس جمهوری آذربایجان انجام می‌شود. پس از مذاکرات اولیه موساد و وزارت امنیت آذربایجان پایگاهی در کنار شهر «مینگه چویر» که محل رزمایش نظامیان بود برای استقرار منافقین در نظر گرفته شداولین گروه از منافقین که بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر بودند در این پایگاه مستقر شدند و همچنان در آن به سر می‌برند.

سازمان اطلاعات و جاسوسی اسرائیل از سال ۱۳۹۰ تا به امروز تلاش‌های بسیار گسترده‌ای را برای اسکان و سازمان‌دهی نیروهای تروریستی منافقین در خاک آذربایجان انجام داده است. تا تمامی نیروهای گروهک تروریستی منافقین را در خاک آذربایجان جمع کرده و آن‌ها را به‌مانند یک نیروی جاسوسی و خرابکارانه در اختیار داشته باشد. مطابق هماهنگی به‌عمل‌آمده منافقین مستقرشده در دو شهر «داش کسن» و «مینگه چویر» آموزش‌های پیشرفته لازم را در جنگ‌های چریکی، اقدامات جاسوسی، بمب‌گذاری، فعالیت‌های مخابراتی و عملیات تروریستی در حال سپری کردن هستند تا در موقع لزوم به داخل ایران اعزام شوند. تمامی این اقدامات در حالی در خاک جمهوری آذربایجان در شرف انجام است که همه مقامات دولتی و سیاسی به‌طور کامل از آن باخبرند. این‌گونه اقدامات خصمانه دولتمردان جمهوری آذربایجان به‌دوراز حسن هم‌جواری و همسایگی و کاملاً تحریک امیر و خطرناک است.

 اسکان گروهک تروریستی منافقین که دست آن به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه و غیرنظامی ایرانی آلوده است (سابقه حدود ۱۶ هزار ترور که در داخل ایران دارند) در کنار دیگر اقدامات خاندان علی‌اف مانند (حمایت از گروه‌های پان ترکیست و تندرو، برگزاری و حمایت از سیمنارهای تجزیه‌طلبانه، امضاء قراردادهای همکاری و جاسوسی با سازمان موصاد، تحریف تاریخ و تحریک افکار عمومی جامعه و ترویج ایران ستیزی در آذربایجان …) همگی نشان از رفتار غلط و دشمنی این خاندان با مردم و حکومت جمهوری اسلامی ایران دارد. البته در رسانه‌های دولتی آذربایجان دلیل این دشمنی حمایت ایران از دولت ارمنستان و کمک ایران به آن بیان می‌شود. ادعایی که حتی خود رسانه‌های دولتی و غیردولتی آذربایجان از اثبات آن عاجز هستند و بارها در همین رسانه‌ها به نادرستی این ادعا و گفته اشاره‌شده است.

مقام‌های آذری تاکنون توضیح نداده‌اند که گسترش روابط دولت باکو با رژیم اسرائیل چه منافعی برای دولت و مردم مسلمان جمهوری آذربایجان دارد. آنچه مسلم است، رژیم اشغالگر قدس از برقراری رابطه با کشورهای مسلمان به‌ویژه جمهوری آذربایجان به‌منظور خروج از انزوا در جهان اسلام یک گام به جلو می‌رود. این در حالی است که مردم مسلمان جمهوری آذربایجان به‌شدت مخالف گسترش روابط کشورشان با رژیم نژادپرست اسرائیل هستند.

***

منابع

https://www.alarabiya.net/articles/۲۰۱۲/۰۲/۱۲/۱۹۴۱۶۸.html

http://www.rubincenter.org/۲۰۱۳/۰۳/israeli-azerbaijani-alliance-and-iran/

http://www.iranreview.org/content/Documents/Israel_Azerbaijan_Relations_An_Iranian_Approach.htm

https://wikileaks.org/plusd/cables/۰۹BAKU۲۰_a.html

https://www.deepjournal.com/p/۷/a/en/۳۰۷۸.html

http://foreignpolicy.com/۲۰۱۲/۰۳/۲۸/israels-secret-staging-ground/

http://jcpa.org/article/iran-fears-growing-israel-azerbaijan-cooperation/

http://studies.aljazeera.net/ar/reports/۲۰۱۶/۰۵/۱۶۰۵۰۳۰۸۴۷۴۷۲۱۸.html

http://www.turkey-post.net/p-۹۷۰۳۳/

http://www.siyassa.org.eg/News/۲۱۷۵.aspx

http://www.aljazeera.net/news/presstour/۲۰۱۶/۴/۱۷/أذربیجان-حلیف-إسرائیل-الإستراتیجی-فی-القوقاز

http://www.washingtoninstitute.org/ar/policy-analysis/view/azerbaijans-cooperation-with-israel-goes-beyond-iran-tensions

https://www.maannews.net/Content.aspx?id=۸۸۱۴۲۲

http://www.aljazeera.net/programs/behindthenews

http://www.alhadathnews.net/archives/۵۲۲۶۴

https://report.az/futbol/dunyanin-en-cox-turk-azarkesine-sahib komandanin-adi-aciqlanib

www.moderator.az/news/۱۵۳۹۷۸.html

http://www.modern.az/az/news/۱۰۳۸۹۳

https://www.azadliq.info/۱۵۰۶۶.html

turknews.ca/israilin-gizli-dostu-azerbaycan

http://www.۱news.az/az/news/az-rbaycan-srail-m-nasib-tl-ri-qar-l-ql-maraqlar-v-etibarl-t-r-fda-l-q

http://kaspi.az/az/azerbaycan-israil-elaqeleri-ikiterefli-xarakter-dasiyir/

https://www.makroblog.az/a/۲۴۷۸۸۲۳۰.html

http://teref.info/siyaset/۱۲۷۰۵-azerbaycani-ayetullahlara-satmaga-hazir-olan-binamuslar-fazil-mustafa-turkmen-qetliamindan-yazdi.html

http://qafqazinfo.az/news/detail/serdar-celaloglu-xomeyninin-tor-tokuntusudur-fazil-mustafa-۱۷۲۶۷۹

http://www.moderator.az/news/۱۹۶۴۹۷.html

http://musavat.com/news/tehranin-rusiyadaki-anti-azerbaycan-sebekesi-ilginc-faktlar_۴۷۶۴۲۶.html

https://www.azadliq.org/a/ashura-ushaq-hicab/۲۸۷۷۱۳۷۲.html

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.