اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری‌های شدید در غرب دمشق، شرق دیرالزور و ریف حلب سوریه

  • کد خبر : 12989
  • 10 آذر 1396 - 15:21
درگیری‌های شدید در غرب دمشق، شرق دیرالزور و ریف حلب سوریه

همزمان که درگیری‌ها در شرق دیرالزور با گروه تروریستی داعش در حال پیگیری است، شماری از عناصر مسلح در غرب دمشق با ارتش سوریه بشدت درگیر شدند و همچنین نبرد در ریف حلب نیز با النصره ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، نبرد با بقایای گروه تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور ادامه دارد و […]

همزمان که درگیری‌ها در شرق دیرالزور با گروه تروریستی داعش در حال پیگیری است، شماری از عناصر مسلح در غرب دمشق با ارتش سوریه بشدت درگیر شدند و همچنین نبرد در ریف حلب نیز با النصره ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، نبرد با بقایای گروه تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور ادامه دارد و همزمان از غرب دمشق نیز که در آرامش بر آن حکم‌فرما بود، خبر می‌رسد درگیری‌های شدیدی درگرفته است. درگیری در ریف حلب نیز با القاعده (النصره) ادامه دارد.

ریف غربی دمشق 

پنجشنبه شب نیروهای موسوم به «اتحاد جبل الشیخ»‌ وابسته به معارضان مسلح، با ارتش سوریه در منطقه «بردعیا» در غوطه غربی دمشق درگیر شدند.

منابع میدانی محلی اعلام کردند که نیروهای وابسته به «اتاق عملیات اتحاد نیروهای جبل الشیخ» در محور تلال بردعیا در نزدیکی شهرک «بیت‌جن» در منطقه «الحرمون» با ارتش سوریه درگیر شدند.

همزمان ارتش سوریه مواضع گروههای مسلح در محورهای مزرعه بیت جن، مغیر المیر، تل مروان، الظهر الاسود و الزیات هدف قرار دادند.

ارتش سوریه تلاش می‌کند منطقه الحرمون در ریف غربی دمشق را از کنترل نیروهای مسلح خارج کند بخصوص اینکه نزدیک به مرز سوریه با لبنان و نزدیک به بلندی‌های جولان است.

خبرگزاری موسوم به «اباء» وابسته به ائتلاف «هیئه تحریر الشام»‌ (هتش)، امروز جمعه ادعا کرد که نیروهای مسلح معارض موفق شده‌اند یک فروند بالگرد ارتش سوریه را در بیت جن در غوطه غربی ساقط کنند. منابع وابسته به دولت سوریه هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

طبق گفته «اباء» این بالگرد با موشک هدایت‌شونده ساقط شده است و هنوز از سرنوشت خلبان آن خبر مخابره نشده است.

شرق دیرالزور

در شرق دیرالزور نیز «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا هستند، به شهرک بلده حاوی ابوحمام در کرانه شرقی فرات در منطقه صبیخان حمله کردند و موفق شدند بر منطقه «سکه القطار» (راه‌آهن) در غرب شهرک مسلط شوند.

حدود یک هفته بود که درگیری‌های داعش و نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا در شرق سوریه کاهش پیدا کرده بود. گزارش‌های خبری پیشتر از توافق‌هایی میان کردهای مورد حمایت آمریکا با داعش در شرق دیرالزور (مثل میدان نفتی العمر) و در شمال شرق در استان و شهر رقه خبر داده بودند.

به گزارش وبگاه روزنامه «العربی الجدید» منابع نزدیک به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که فرماندهی آن را «یگان‌های مدافع خلق» بر عهده دارد، از رسیدن محموله جدیدی از سلاح‌های ائتلاف آمریکا خبر داد که شامل سلاح سنگین، خودروهای زرهی و دیگر تجهیزات می‌شود.

پیشتر نیز درگیری‌ها میان ارتش سوریه و داعش در کرانه غربی فرات در محور شهرک العشاره مقابل مسیر دیرالزور-الحسکه تشدید شده بود. این محور درگیری در شرق شهر المیادین در جنوب شهر دیرالزور واقع شده است که از آخرین نقاط آلوده به داعش در شرق دیرالزور به شمار می‌رود.

ریف حلب 

در ریف حلب نیز درگیری ارتش سوریه و ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام»‌ (هتش) در محورهای اطراف روستای عبیستان در جبل الحص ادامه دارد.کنترل این روستا میان ارتش سوریه و هتش دست به دست شده است.

ارتش سوریه مواضع این ائتلاف تروریستی را که رهبری آن را «ابو محمد الجولانی» فرمانده گروه تروریستی «جبهه فتح الشام» (جفش) یا همان جبهه النصره سابق بر عهده دارد، در روستاهای الویبده در منطقه سنجار و وادی شحرور در ریف شرقی ادلب هدف قرار داد.

هدف عملیات ارتش سوریه در ریف جنوبی حلب، ریشه‌کن کردن جبهه النصره (القاعده) از این منطقه است.

پیشتر روز چهارشنبه ارتش سوریه با پیشروی ملموسی که به دست آورد موفق شد دو روستای مزرعه و عزیزه عبیسان در جنوب غرب شهرک مهم خناصر را تحت کنترل بگیرد اما درگیری‌ها در نزدیکی آن بشدت ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.