اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چند محله شهر دیرالزور در اشغال تروریست های داعش است؟ جولان نیروهای کرد در شرق استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 12536
  • 10 آبان 1396 - 14:33
چند محله شهر دیرالزور در اشغال تروریست های داعش است؟ جولان نیروهای کرد در شرق استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

در جریان عملیات در شرق شهر دیرالزور، محله های « خسارات، فرودگاه قدیم، میسلون، بدر، کنامات و میدان الیفوف» به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از شهر دیرالزور حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت در ادامه عملیات پاکسازی محله های شرقی موفق شدند پس از درگیری های سنگین ۴۸ ساعته، […]

در جریان عملیات در شرق شهر دیرالزور، محله های « خسارات، فرودگاه قدیم، میسلون، بدر، کنامات و میدان الیفوف» به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از شهر دیرالزور حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت در ادامه عملیات پاکسازی محله های شرقی موفق شدند پس از درگیری های سنگین ۴۸ ساعته، ۵ محله را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

در جریان عملیات در شرق شهر دیرالزور، محله های « خسارات، فرودگاه قدیم، میسلون، بدر، کنامات و میدان الیفوف» به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد. عملیات برای خنثی سازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد.

از سویی دیگر، ۷۵ درصد محله « جبیلیه» و ۳۰ درصد محله « حمیدیه» هم از لوث وجود عناصر تروریستی داعش آزاد شده است. غرب محله « الجبیله»، مرکز و شمال محله « الحمیدیه» همچنان در اشغال تروریست ها است.

« الحمیدیه» بزرگترین محله و مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در شهر دیرالزور به شمار می آید. جمعیت زیاد، تراکم مجتمع های مسکونی و وجود دهها خودروی انتحاری در محله « الحمیدیه» باعث شده، عملیات با احتیاط کامل انجام شود.

آزادسازی محله « الحمیدیه» یکی از سخت ترین عملیات های نیروهای جبهه مقاومت در شهر دیرالزور به شمار می آید؛ پاکسازی محله های « شیخ یاسین، العرضی و موزه شهر» در دستور کار قرار گرفته است.

سه محله بزرگ « حویجه قاطع، فیلات و عثمانیه» شهر دیرالزور همچنان در اشغال عناصر تروریستی است؛ با پاکسازی های صورت گرفته در ۴۸ ساعت گذشته فقط ۲ درصد شهر دیرالزور در اشغال تروریست های داعش است.

از شرق استان دیرالزور هم خبر می رسد، نیروهای دموکراتیک کرد در حال تکمیل سیطره خود بر چاه های نفت هستند و تلاش می کنند با تصرف روستاهای حومه، خود را به  مرزهای مشترک با عراق و گذرگاه « البوکمال» برسانند.

تمرکز عملیات نیروهای کرد در چند روز گذشته به حد فاصل مناطق «الصور – مرکده» معطوف شده است. نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی تاکنون دهها روستا  را در حدفاصل این دو منطقه به تصرف خود در آورده اند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای کرد با تصرف دهها چاه نفتی و روستاهای « حریحه شرقی، اصلاح الربیضه، جعار و الفدین» به ۴۹ کیلومتری شهر مرزی البوکمال رسیده اند. در حال حاضر، فاصله نیروهای جبهه مقاومت از محور غربی رود فرات در مرکز استان دیرالزور با شهر البوکمال حدود ۶۱ کیلومتر است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.