اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

میادین نفتی العمر چگونه به اشغال نیروهای دموکراتیک کُرد درآمد ؟/ آیا جبهه مقاومت در شرق سوریه فرصت سوزی کرد؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12329
  • 02 آبان 1396 - 21:29
میادین نفتی العمر چگونه به اشغال نیروهای دموکراتیک کُرد درآمد ؟/ آیا جبهه مقاومت در شرق سوریه فرصت سوزی کرد؟ + نقشه میدانی

آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که سرنوشت غرب آسیا در مرزهای مشترک تعیین خواهد شد و برای جبران شکست ماه های گذشته، سناریوهای مختلف را طراحی کرده‌اند تا مانع از برقراری ارتباط زمینی تهران – بیروت شوند. به گزارش اخبار جهادی،روز یک شنبه ( سی ام مهرماه) نیروهای موسوم به دموکراتیک کُرد توانستند شمال و مرکز […]

آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که سرنوشت غرب آسیا در مرزهای مشترک تعیین خواهد شد و برای جبران شکست ماه های گذشته، سناریوهای مختلف را طراحی کرده‌اند تا مانع از برقراری ارتباط زمینی تهران – بیروت شوند.

به گزارش اخبار جهادی،روز یک شنبه ( سی ام مهرماه) نیروهای موسوم به دموکراتیک کُرد توانستند شمال و مرکز میادین نفتی «العمر» را در شرق استان دیرالزور به تصرف خود درآورند اما یک پرسش در برخی رسانه ها مطرح شد که نیروهای کرد چگونه در کمتر از چند ساعت خود را به این میادین نفتی رساندند؟

همزمان سیلی از انتقادت بدون توجه به پیچیدگی تحولات میدانی در استان دیرالزور به سوی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روانه شد که چرا در بازپس گیری میادین نفتی «العمر» تاخیر به وجود آمد.

نباید فراموش کرد که گروه تروریستی داعش با وجود متحمل شدن ضربات سنگین، بخش وسیعی از توان و تجهیزات خود را به استان دیرالزور منتقل کرده و با تمام قدرت برای نبرد با نیروهای جبهه مقاومت در میدان حاضر شده است.

از سویی دیگر نیروهای آمریکایی هم با تمام امکانات به صورت علنی از تروریست های داعش و نیروهای کرد حمایت می کنند و به هر طریق ممکن درصدد هستند از سقوط آخرین پایگاه داعش و رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به مرز مشترک با عراق جلوگیری کنند.

آمریکایی ها به خوبی می دانند که سرنوشت غرب آسیا در این محور (مرزهای مشترک سوریه و عراق) تعیین خواهد شد و برای جبران شکست های ماه های گذشته، سناریوهای مختلف را طراحی کرده اند تا مانع از برقراری ارتباط زمینی تهران – بیروت شوند.

اما با وجود سرمایه گذاری های گسترده آمریکایی ها، نیروهای جبهه مقاومت گام به گام عملیات را براساس راهبردی های از پیش تعیین شده با موفقیت ادامه داده اند و با تمام سختی های میدانی توانستند در موعد مقرر خود را به شهر راهبردی المیادین برسانند.

باید به این مسئله توجه داشت پیشروی های نیروهای جبهه مقاومت در بخش غربی رود فرات ( رسیدن به ۹ کیلومتری میادین نفتی العمر) در حالی محقق شده که نیروهای دموکراتیک کرد با حداقل درگیری ها و هماهنگی های صورت گرفته با گروه تروریستی داعش، موفق به تصرف بخش های شمالی و مرکزی میادین نفتی «العمر» شده اند.

نیروهای آمریکایی در حالی آخرین برگه شانس خود را در شرق سوریه برای جلوگیری از تسلط نیروهای جبهه مقاومت بر میادین نفتی العمر و مرزهای مشترک با عراق رو کرده اند که پیشتر کنترل شمال شرق دیرالزور را به نیروهای کرد واگذار کردند و صدها تن از تروریست های داعش را به حومه شهر المیادین در کرانه غربی دیرالزور برای مقابله با نیروهای سوری و مقاومت انتقال دادند.

شامگاه بیست و نهم مهرماه (شنبه شب)، براساس آخرین راهبردهای نیروهای آمریکایی، در مرحله نخست، صدها تن از عناصر تروریستی داعش به مواضع نیروهای جبهه مقاومت در حومه جنوبی شهر المیادین حمله کردند تا در مرحله نخست از پیشروی نیروهای متحدبه سوی میادین نفتی العمر جلوگیری کنند.

قابل ذکر است، حمله تروریست های داعش زمانی آغاز شد که شمارش معکوس برای شروع عملیات نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه برای پیشروی به سوی شهرک « ذیبان»، مجتمع های مسکونی شرکت نفتی «العمر» و ورودی های غربی میادین نفتی «العمر» به صدا درآمده بود.

با درگیری های شدید و سنگین در حومه جنوبی شهر المیادین و بر هم زدن تمرکز نیروهای جبهه مقاومت برای پیشروی به سوی میادین نفتی « العمر»، براساس دومین راهبرد نیروهای آمریکایی، عناصر تروریستی داعش در اقدامی هماهنگ از صبح روز یک شنبه (سی ام مهرماه) از حومه میادین نفتی العمر به سمت کرانه غربی رود فرات (حومه شهر المیادین) و مرزهای مشترک با عراق عقب نشینی کردند.

همزمان شماری از نیروهای دموکراتیک کرد به شمال و مرکز میادین نفتی العمر انتقال داده شدند و عشایر مسلح مستقر در منطقه براساس توافق با نیروهای آمریکایی، کنترل این بخش ها را به نیروهای کرد واگذار کردند.

حالا باید منتظر ماند و دید نیروهای جبهه مقاومت چه زمانی به سمت جنوب میادین نفتی العمر پیشروی خواهند کرد و آیا موفق خواهند شد عشایر منطقه را با خود همراه کنند و نیروهای کرد را از مرکز و شمال میادین نفتی العمر عقب برانند یا خیر.

به گزارش اخبار جهادی، علاوه بر راهبردی های میدانی جبهه مقاومت، بافت جمعیتی منطقه حومه میادین نفتی و حضور عشایر عرب در این محور می تواند یک ظرفیت برای عقب راندن نیروهای کرد از میادین نفتی «العمر» به شمار آید؛ موضوعی که پیشتر در شهر کرکوک هم تجربه شد و در نهایت به سود دولت مرکزی عراق پایان یافت.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.