اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اولین فرماندهان شهید در سانحه هوایی چه کسانی بودند؟ + عکس

  • کد خبر : 12312
  • 02 آبان 1396 - 12:57
اولین فرماندهان شهید در سانحه هوایی چه کسانی بودند؟ + عکس

در هفتم مهر ماه سال ۱۳۶۰ یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ در حوالی کهریزک سقوط کرد که حامل پیکرهای پاک جمعی از شهدا و نیز عده‌ای از برجسته‌ترین چهره‌های ارتش اسلام بود.  به گزارش اخبار جهادی، در حادثه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ در تاریخ هفت مهر ۱۳۶۰، سرداران رشید اسلام، سرلشکر ولی الله فلاحی رییس ستاد […]

در هفتم مهر ماه سال ۱۳۶۰ یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ در حوالی کهریزک سقوط کرد که حامل پیکرهای پاک جمعی از شهدا و نیز عده‌ای از برجسته‌ترین چهره‌های ارتش اسلام بود.

 به گزارش اخبار جهادی، در حادثه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ در تاریخ هفت مهر ۱۳۶۰، سرداران رشید اسلام، سرلشکر ولی الله فلاحی رییس ستاد مشترک، سرتیپ جواد فکوری مشاور ستاد مشترک و فرمانده سابق نیروی هوایی، سرتیپ سید موسی نامجو وزیر دفاع، یوسف کلاهدوز قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمد جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر به خیل شهدا پیوستند.

تجلیل امام امت از این شهدای عالی قدر که همه توان ایمانی و تخصصی خود را در خدمت پیروزی اسلام و شکست متجاوزان گذاشته بودند، می تواند گویای عظمت خدمات آنان باشد.

امام امت در پیام خود به مناسبت این واقعه تاسف بار، فرمودند: «اینان خدمتگزاران رشید و متعهدی بودند که در انقلاب و پس از پیروزی انقلاب با سرافرازی و شجاعت در راه هدف و در حال خدمت به میهن اسلامی به جوار رحمت الهی شتافتند … چه سعادتمند بودند این شهیدان که دین خود را به اسلام  و ملت شریف ایران ادا نموده و به جایگاه مجاهدین و شهدای اسلام شتافتند.»

این هواپیما اواین هواپیمایی بود که در جریان دفاع مقدس دچار سانحه شد و در آن فرماندهان عالی رتبه جنگ به شهادت رسیدند.

بنا بر این گزارش، هواپیمای حامل آیت‌الله شهید محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولین کشوری که توسط هواپیماهای جنگی عراق مورد هدف قرار گرفت، دومین هواپیمای حامل مسئولان، ساقط شده در دفاع مقدس به شمار می‌آید.

منبع: دفاع پرس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.