اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سوت پایان جنگ دردناک در مرکز سوریه پس از ۵ سال به صدا درآمد/ داعش در شرق استان حماه به ایستگاه مرگ رسید + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11861
  • 13 مهر 1396 - 15:48

ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روز گذشته، طی آخرین مرحله عملیات پاکسازی شرق حماه موفق شدند مناطقی از این استان را از وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت غروب روز گذشته، آخرین مرحله عملیات پاکسازی شرق استان حماه را آغاز کردند و پس از درگیری […]

ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روز گذشته، طی آخرین مرحله عملیات پاکسازی شرق حماه موفق شدند مناطقی از این استان را از وجود تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت غروب روز گذشته، آخرین مرحله عملیات پاکسازی شرق استان حماه را آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین در نهایت بامداد امروز موفق شدند شهرک های «سلام غربی، سلام شرقی» سد «عقارب» و ارتفاعات « تباره الدبیه، ادیمه، العرشونه و الخط» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

با پاکسازی این مناطق، شرق استان حماه پس از ۵ سال اشغال و درگیری های خونین از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد؛ در جریان این عملیات دهها تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند. مجموع مساحت مناطق آزاد شده در این عملیات ۵۰ کیلومتر مربع و معادل یک درصد شرق استان حماه بود.

نقشه شرق استان حماه قبل از پاکسازی

پیشتر نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه موفق شده بودند ارتباط تروریست های داعش را با شمال استان حمص قطع کنند و آنان را به محاصره در بیاورند؛ ظهر روز گذشته هم شهرک های «ابودالی، ام میال، ابوجبیلات، حردانه و ابوعلایا» به کنترل نیروهای متحد درآمد و امنیت شهر سلمیه به طور کامل تامین شد.

نیروهای سوری و مقاومت در شمال استان حمص هم عملیات را برای تنگ تر کردن حلقه محاصره تروریست ها ادامه دادند و با پیشروی در حومه منطقه « جب الجراح» توانستند شهرک های « جب البشیر، الجرف شمالی، الجرف جنوبی» و ارتفاع « شهاب» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

نقشه شرق استان حماه پس از پاکسازی کامل

در جریان عملیات در شمال استان حمص حدود ۶۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده به تروریست های داعش پاکسازی شد؛ در حال حاضر ۵۳۵ کیلومتر مربع در شمال استان حمص در اشغال تروریست های داعش است. « بلعاس، ام قبیبه، منقور، علیه العلیان» از جمله مناطق مهم اشغالی در شمال استان حمص به شمار می آیند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.