اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات حمله انتحاری به ساختمان پلیس دمشق+عکس

  • کد خبر : 11781
  • 11 مهر 1396 - 12:07
جزئیات حمله انتحاری به ساختمان پلیس دمشق+عکس

یک عامل انتحاری، خودروی خود را در برابر پست بازرسی ورودی ساختمان منفجر کرد. سپس عامل دوم با نارنجک و کمربند انفجاری حریم امنیتی را به طور کامل ویران کرده ودر ادامه نفر سوم توانست وارد ساختمان شود. به گزارش اخبار جهادی،ظهر دیروز سه عامل انتحاری به ساختمان پلیس امنیتی پایتخت سوریه حمله کردند. در […]

یک عامل انتحاری، خودروی خود را در برابر پست بازرسی ورودی ساختمان منفجر کرد. سپس عامل دوم با نارنجک و کمربند انفجاری حریم امنیتی را به طور کامل ویران کرده ودر ادامه نفر سوم توانست وارد ساختمان شود.

به گزارش اخبار جهادی،ظهر دیروز سه عامل انتحاری به ساختمان پلیس امنیتی پایتخت سوریه حمله کردند. در این حمله، حداقل۱۷ نفر شهید شده‌اند که شامل نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در حال عبور از خیابان بود.

در این حمله، ابتدا یک عامل انتحاری، خودروی بمب‌گذاری خود را در برابر پست بازرسی ورودی ساختمان پلیس امنیت دمشق منفجر کرد. سپس عامل دوم با نارنجک و کمربند انفجاری حریم امنیتی را به طور کامل ویران کرده و در ادامه نفر سوم توانست وارد ساختمان شود.

در طراحی این حمله، عامل نخست خودروی خود را در خیابان منفجر کرده و شهروندان عبوری قربانی آن بوده‌اند. در نتیجه این حمله از نظر قوانین بین المللی باید مصداق حمله تروریستی ارزیابی شده و گروهی که مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد، در معادلات بین المللی رسما به عنوان گروهی تروریستی طبقه‌بندی شود.

این نخستین حمله تروریستی در این سطح و به این شکل در پایتخت سوریه است. محله «المیدان» در نزدیکی شهرک «حی القدم» قرار دارد که اخیرا گروه‌های تروریستی مستقر آن توافقنامه‌ای را با نظام برای انتقال به شمال سوریه امضا کردند. شهرک «حی التضامن» نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارد که بخش جنوبی آن جزء مناطق حساس و آلوده حومه پایتخت محسوب می‌شود.

تا این لحظه، چگونگی ورود این خودروی بمب‌گذاری شده و عوامل انتحاری به منطقه المیدان مشخص نشده است. ضمن این‌که هنوز هیچ گروهی مسئولیت ان را بر عهده نگرفته است.

اسامی شهداء حرکت تروریستی امروز عبارتند از:

۱ – منهل منصور
۲ – یعرب عباس
۳ – علی سلیمان
۴ – بلال موسی
۵ – مالک خضر
۶ – قمر العقاد
۷ – محمد الخطیب
۸ – باسم احمد
۹ – عبدو رجب
۱۰ – وسیم ونوس
۱۱ – غیث الشبلی
۱۲ – محمد عمار
۱۳ – محمود الدیری
۱۴ – أمجد أبو دقه
۱۵ – أحمد العمر
۱۶ – لؤی مقداد
۱۷ – مجهول

منبع:اعلام الحربی

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.