اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماجرای سقوط «قریتین» سوریه و محاصره آن توسط ارتش

  • کد خبر : 11710
  • 09 مهر 1396 - 22:31
ماجرای سقوط «قریتین» سوریه و محاصره آن توسط ارتش

اطراف شهرک القریتین در ریف حمص، که دو روز پیش سقوط کرد و اکنون در محاصره ارتش است، شاهد نبردی شدید میان ارتش سوریه و عناصر وابسته به داعش است. به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های خبری از روز جمعه خبرهایی از سقوط دوباره شهرک «القریتین» در ریف حمص مخابره کرده‌اند. بیشتر خبرها از سقوط این […]

اطراف شهرک القریتین در ریف حمص، که دو روز پیش سقوط کرد و اکنون در محاصره ارتش است، شاهد نبردی شدید میان ارتش سوریه و عناصر وابسته به داعش است.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های خبری از روز جمعه خبرهایی از سقوط دوباره شهرک «القریتین» در ریف حمص مخابره کرده‌اند. بیشتر خبرها از سقوط این شهرک و اشغال مجدد آن به دست عناصر داعش حکایت می‌کند.

شش ماه پیش ارتش سوریه موفق شده بود القریتین را در ۸۵ کیلومتری جنوب شرق شهر حمص و در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق دمشق، آزاد کند.

یک فرمانده میدانی به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته است که «عناصر داعش صبح شنبه با یک خودرو بمب‌گذاری شده از محور المرامل در شرق شهر حمله کردند و آن را در ورودی شهر در نزدیکی ایست نیروهای “سپر وطن”، منفجر کردند».

او افزود: همزمان هسته‌های خاموش داعش در داخل شهرک به ایست‌های بازرسی ارتش و نیروهای متحد آن که در محلات شهرک مستقر هستند، حمله کردند و موفق شدند بر شهرک مسلط شوند.

هم‌اکنون اطراف شهرک، شاهد درگیری سختی میان ارتش و عناصر داعش است.

بعد از درگیری‌های شدید روز گذشته، عناصر داعش از بلندگوی مساجد اعلام کرده‌اند که شهرک تحت کنترل آنان است و مردم را به نبرد با ارتش و نیروهای دولتی دعوت کرده‌اند.

ماجرای اشغال دوباره

منابع محلی می‌گویند که هفت نفر از عناصر داعش در ساعت شش عصر روز جمعه و دو ساعت پس از آن ۹ نفر دیگر موفق می‌شوند به داخل شهر نفوذ کنند و از عناصر وابسته به هسته‌های خاموش در شهرک سلاح و مهمات دریافت کنند.

بعد از این عناصر داعش با دو خودروی بمب‌گذاری شده که یکی را در ورودی جنوبی شهرک منفجر می‌کنند، موفق می‌شوند ۱۵ نیروی ویژه که آنان را «انغماسی» می‌نامند، وارد شهرک کنند.

همزمان با حمله و کشتاری که عناصر داعش آغاز می‌کنند، عناصر ارتش سوریه مواضع خود را ترک می‌کنند و به خارج از شهرک منتقل می‌شوند و هم‌اکنون شهرک را در محاصره خود دارند.

طبق گزارش‌های منابع میدانی، هم‌اکنون شهرک القریتین در محاصره کامل ارتش سوریه است و درگیری و نبردی سخت در جریان است.

به نظر می‌رسد داعش مانند پاتک‌های اخیر خود در شرق استان حمص که پس از ساعاتی ناچار شده‌ است مواضع اشغالی را تخلیه کند، القریتین را نیز بزودی تخلیه کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.