اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات توافق احتمالی حزب‌الله و النصره

  • کد خبر : 10273
  • 08 مرداد 1396 - 18:38
جزئیات توافق احتمالی حزب‌الله و النصره

روزنامه «الشرق الوسط» در گزارشی به توافق احتمالی اخیر میان حزب‌الله و النصره پس از پیروزی در عرسال پرداخت.  به گزارش اخبار جهادی،پس از توافق میان النصره و حزب‌الله در پایان هفته گذشته به درگیری‌های عرسال پایان داده شد و انتظار می‌رود طی ساعات آینده این توافق اجرایی شود. بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌الاوسط»، بیش […]

روزنامه «الشرق الوسط» در گزارشی به توافق احتمالی اخیر میان حزب‌الله و النصره پس از پیروزی در عرسال پرداخت.

 به گزارش اخبار جهادی،پس از توافق میان النصره و حزب‌الله در پایان هفته گذشته به درگیری‌های عرسال پایان داده شد و انتظار می‌رود طی ساعات آینده این توافق اجرایی شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌الاوسط»، بیش از ۵ هزار فرد مسلح و غیرمسلح اسامی خود را برای رفتن به سمت قلمون و ادلب ثبت کرده‌اند و توافق یاد شده شامل آزادی ۸ اسیر حزب‌الله خواهد بود؛ پیش‌تر ۵ اسیر بودند و درباره آنها توافق شده بود اما ۳ عضو دیگر حزب الله نیز در درگیری‌های عرسال اسیر النصره شدند.

«ریما کرنبی» معاون شهردار عرسال لبنان اعلام کرد بر اساس توافق حاصل شده ۸۵۰ خانواده از منطقه «القصیر» با عناصر النصره به سمت ادلب خواهد رفتند و ۱۵۰ خانواده دیگر به همراه عناصر «سرایا اهل الشام» به روستاهایشان در منطقه قلمون با بازخواهند گشت.

وی گفت: احتمالا کسانی که می‌خواهند به ادلب بروند مسیر جوسیه-رأس بعبلک، و کسانی که می‌خواهند به قلمون بروند مسیر ارتفاعات عرسال را انتخاب کنند؛ این توافق منجر به شادی بسیاری در داخل شهر عرسال شده است خصوصا اینکه مسیر بازگشت تعداد زیادی از آوارگان را فراهم می‌کند و از فشار بر شهروندان لبنانی می‌کاهد؛ منطقه وادی‌حمید که در حال حاضر اردوگاه‌ها در آن قرار دارد تخلیه خواهد شد تا منطقه صنعتی برای اهالی عرسال دوباره دایر شود و آنها به سر کارهایشان بازگردند.

ارتش لبنان

همزمان ارتش لبنان از نزدیک توافق میان النصره و حزب‌‌الله را دنبال می‌کند تا بر اساس آن ساعت صفر برای آغاز نبرد علیه عناصر داعش در ارتفاعات رأس‌بعلبک و القاع را آغاز کنند.

۵۰۰  تروریست حدود دویست کیلومتر از اراضی لبنان که از شمال شرق عرسال تا ارتفاعات رأس بعلبک تا ارتفاعات «القاع» امتداد دارد، اشغال کرده‌اند.

منابع نظامی به الشرق الاوسط گفتند شرایط سابق اجازه آغاز این نبرد را نمی‌داد اما امروز پس از نهایی شدن پرونده النصره در ارتفاعات عرسال آسان‌تر شده است.

بنا بر این گزارش، ارتش دو طرح را برای این منظور آماده کرده است: الف) حمله و عملیات نظامی – ب) رسیدن به یک توافق و راه‌حل که منجر به خروج عناصر داعش از سوریه شود.

ارتش، در هیچ مذاکره‌ای با عناصر داعش طرف نبوده و نخواهد بود اما موضوع نظامیان ربوده شده لبنانی نقش اساسی در هر توافقی خواهد داشت.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.