اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ناپدیدشدن تسلیحات میلیارد دلاری آمریکا در عراق

  • کد خبر : 8516
  • 03 خرداد 1396 - 20:09
ناپدیدشدن تسلیحات میلیارد دلاری آمریکا در عراق

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ارتش آمریکا قادر به شناسایی محل اختفای مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار که در طول سال‌های گذشته به عراق فرستاده نیست. به گزارش روزنامه “فایننشل تایمز”، سازمان عفو بین الملل در مورد قرارگرفتن این سلاح ها در دست گروهک تروریستی […]

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ارتش آمریکا قادر به شناسایی محل اختفای مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار که در طول سال‌های گذشته به عراق فرستاده نیست.
به گزارش روزنامه “فایننشل تایمز”، سازمان عفو بین الملل در مورد قرارگرفتن این سلاح ها در دست گروهک تروریستی داعش یا شبه نظامیان به اصطلاح “مورد حمایت ایران” هشدار داد.

این سازمان تصریح کرد که با استفاده از قانون آزادی اطلاعات در آمریکا به نتایج دیوان محاسبات این کشور به حساب های پنتاگون در سال ۲۰۱۶ دسترسی یافته است.

عفو بین الملل از عدم وجود مدارکی دقیق درخصوص نحوه توزیع تسلیحات و تجهیزات ارسالی آمریکا به عراق و همچنین مکان های انبار این سلاح ها خبرداد و تصریح کرد: کوتاهی آمریکا در کنترل توزیع اسلحه و تجهیزات داخل فرماندهی نظامی عراق ثابت شده است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد که این مشکل جدیدی نیست، چرا که بررسی حساب های پنتاگون در سال ۲۰۱۵ نیز مشکلات مشابهی را نشان داده بود و پنتاگون متعهد شد که ورود تسلیحات به عراق را به شدت کنترل کند اما در حال حاضر این مشکلات باز هم وجود دارد.

به گزارش سازمان عفو بین المللی، کمک های نظامی به عراق از طریق صندوق ” آموزش عراق و تجهیز صندوق” ارسال شده بود. این صندوق به منظور حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست های داعش، در سال ۲۰۱۵ بیش ۱٫۶ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات به عراق ارسال کرده است.

تنها در فاصله‌ی سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵، یک‌صد و هشتاد و پنج هزار قبضه سلاح خودکار، ۱۷۰ هزار قبضه سلاح کمری، ۲۱۵ هزار جلیقه‌ی ضدگلوله و ۱۴۰ هزار کلاه‌ایمنی به نیروهای امنیتی عراق تحویل شده است. تا به امروز ۲ / ۱۹ میلیارد دلار برای بازسازی ارتش عراق هزینه شده است که ۸ / ۲ میلیارد دلار آن‌را سلاح و مهمات تشکیل می‌دهند.

منبع:العالم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.